Alarm of niet

marky_mark_98

Rookie
12 jun 2006
3
0
Belgie
Hallo,

Heb zojuist mijn Triumph Speed Four gaan betalen bij mijn verdeler en momenteel ben ik de opties aan het bekijken.
Zou ik een alarm aanschaffen of niet ? Wat vinden jullie hiervan ?
Als het over professionele dieven gaat zal het alarm niet veel uitmaken voor hen maar voor de anderen mischien wel ?

Had graag hierover enkele meningen gehad.

Marc.
 
Ik heb vorig jaar geen alarm op mijn nieuwe R6 laten zetten :N
Ik zie het nut niet in van zo'n ding..vind het duur en lastig en ze worden evengoed wel gejat ...met of zonder alarm :X
 
alarm met startonderbreker, en je slaapt echt geruster

[me]en dan wordt ie vrolijk ingeladen op de aanhanger :-([/me]
 
In NL zijn er verzekeraars die een alarm verplichten vanaf een bepaalde waarde! Hoe dat in België is weet ik niet :N Op zich zal een alarm een professionele dief niet tegenhouden, maar er zijn genoeg stumperts die het ook willen proberen en die hou je iig even bezig ;)

Ook een goedgekeurd slot zegt weinig tot niets! De meeste sloten zijn in enkele seconden opengebroken! Dus met die wetenschap kan een alarm enig nut dienen, maar de vraag is, hoeveel is jouw motor waard voor jou? Als je verzekering het niet nodig vindt en jij ook niet, doe je het ook niet en anders wel ;)
 
Een alarm houdt een professionele crimineel niet tegen. De gelegenheidsdief of anderen die zomaar aan je motor zitten schrikt het mogelijk af. Vergelijk het met een slot. Het is een extra hindernis, maar als ze je motor echt willen hebben is ie weg.

Ik gebruik het alarm op plaatsen waar ik in de buurt ben van de motor, maar er niet steeds naar wil kijken (bijv. terras, voor de deur)

Houdt er rekening mee dat een alarm in slaapstand ook stroom verbruikt. Bij langere tijd de motor niet gebruiken moet je um aan de acculader hangen of de zekeringen van het alarm verwijderen.
 
koop anders deze, is niet zo gewild, en past moeilijk in aanhangers

[me] of zeg ik nou iets verkeerd???[/me]

full
 
Alarm sucks, niet doen. Je accu ligt onder andere continue onder vuur en als ze je motor echt willen hebben, dan maakt het toch niet uit.
 
Bij aanschaf van mijn 2003 R6 zat er al een alarm op. Zelf had ik het er niet opgezet, aangezien dat geen voorwaarde was voor de verzekering en ik de motor all risk verzekerd heb.
 
Bij aanschaf van mijn 2003 R6 zat er al een alarm op. Zelf had ik het er niet opgezet, aangezien dat geen voorwaarde was voor de verzekering en ik de motor all risk verzekerd heb.

Maar voor TS is het interessant om te weten of het je bevalt dat er een alarm op zit of er alleen last van hebt. Die van mij gaat een enkele keer (gelukkig minder dan op vorige fiets waar de trillingssensor te strak op het frame zat) spontaan af, omdat de motor nog leeft na een rit (afkoelen van het blok, uitlaten etc).
 
Maar voor TS is het interessant om te weten of het je bevalt dat er een alarm op zit of er alleen last van hebt. Die van mij gaat een enkele keer (gelukkig minder dan op vorige fiets waar de trillingssensor te strak op het frame zat) spontaan af, omdat de motor nog leeft na een rit (afkoelen van het blok, uitlaten etc).
Ik vind het best een lastige vraag. Ik gebruik het alarm helemaal niet veel, omdat ik er dan bij na moet denken als ik weer wil rijden dat hij op alarm staat, maar last heb ik er ook niet van. Het alarm gaat tot nu toe ook niet zomaar spontaan af. Het is ook afhankelijk hoe je je motor kunt stallen en hoeveel vertrouwen je daar in hebt. Ik ben nogal makkelijk met dit soort dingen en zou dus makkelijk zonder alarm kunnen zonder dat ik me er zorgen over zou maken. En ik zie het wel als iets wat mankementen zou kunnen gaan vertonen waar ik last van zou kunnen krijgen. Hoe minder poespas, hoe beter.
 
Maar voor TS is het interessant om te weten of het je bevalt dat er een alarm op zit of er alleen last van hebt. Die van mij gaat een enkele keer (gelukkig minder dan op vorige fiets waar de trillingssensor te strak op het frame zat) spontaan af, omdat de motor nog leeft na een rit (afkoelen van het blok, uitlaten etc).

Mijn alarm gaat eerst waarschuwend piepen als je de motor beweegt. Als dat te lang duurt, gaat het alarm af. Voorkomt dus ook dat het alarm afgaat als de motor wordt aangeraakt (ben ff de naam van het merk kwijt)
 
ik heb gisteren mijn alarm er uit laten halen want die gaf storing dus ik kon lopen naar huis met de motor aan mijn hand want de start onderbreker stond aan en kon het toen niet starte daardoor ook nog voetbal gemist wk nederland
en ik wilde volgende maand naar zuid-frankrijk gaan als ik toen dat probleem had zat ik mooi met de gebakke peren dus ik raad het af als het niet hoeft van de verzekering zou ik het niet doen
zoals de rest ook zegt als ze het willen hebben ben je het toch wel kwijt

succes met je besluit
 
Ik heb tussen 1995 en 2001 onvrijwillig (verzekering!) met diverse "gerenomeerde" systemen (alarm met startonderbreker) rondgeploeterd, maar dusdanig veel ellende mee gehad, vooral in de winter met pekel e.d., dat ik liever voortaan de bus zou nemen dan ooit weer een motor met alarm te moeten rijden.

Maar wie weet is er in de afgelopen 5 jaar eindelijk een fabrikant achter gekomen dat motoren voor buitengebruik zijn bedoeld, niet-waterdichte afstandsbediening-kastjes van dun plastic niet ideaal zijn voor de binnenzak van een gemiddeld motorpak en dat motorrijders niet altijd evenveel zin hebben om peperdure alarm-systemen in te moeten regelen met een 1-knop+LED bediening en pulsen moeten tellen van richting-aanwijzers als er voor de tigste maal weer een reset nodig is vanwege een storing.

Voor de rest zijn de systemen erg effectief tegen het wegrijden van de motor, ik heb nog nooit zo vaak de wegenwacht nodig gehad om m'n motor op een aanhanger bij de dealer te krijgen :+
 
Ik heb tussen 1995 en 2001 onvrijwillig (verzekering!) met diverse "gerenomeerde" systemen (alarm met startonderbreker) rondgeploeterd, maar dusdanig veel ellende mee gehad, vooral in de winter met pekel e.d., dat ik liever voortaan de bus zou nemen dan ooit weer een motor met alarm te moeten rijden.

:X niet verder vertellen :X , maar ik heb de kabels voor de startonderbreking niet gemonteerd. Het leek mij ook niet zo'n strak plan om een kabel van het startcircuit door te knippen }) . Als startonderbreker gebruik ik gewoon ouderwets een slot en het alarm is meer een herrieschopper als er iemand aan gaat morrelen.

Als ze hem op een aanhanger zetten of in een busje maakt die startonderbreker ook niet meer uit -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan