Alarm op je motor? Welke?

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Ik zag net een topic van Merel over problemen met het alarm op de motor...

Toen vroeg ik me eigenlijk af welk alarm heb jij en bevalt deze? Of heb je iets gelezen / gezien / gehoord welke goed is / zou zijn?

Laat het eens zien.
 
Nou, zou idd geen Spyball nemen als je dat leest.

Ik zelf heb Red Alert, en ook daar wel eens problemen mee gehad, is toen vervangen en nooit meer problemen.

Wat ik weet van een monteur die die dingen inbouwt, is ondanks dat ze waterdicht horen te zijn, op een zo droog mogelijke plaats inbouwen, stekker verbindingen meteen met electrisch geleidend vet insmeren en alle verbindingen die enigszins gesoldeerd kunnen worden ipv met stekkers solderen, stekkers gewoon eraf knippen.
 
\'t zijn allemaal klotedingen....GEEN alarm is nog het makkelijst, maarja dan begint de verzekering te zeuren. Neem iig geval een duurdere, die zijn meestal wel ok. Niet helemaal vrij van errors...maar toch...
 
Zijn er eigenlijk ook mensen die wel eens een goedkoop brommeralarm op hun motor hebben gemonteerd ?

Aangezien de echte motoralarmen nogal duur zijn en je zo\'n brommerding voor 100 a 200 kan hebben volgens mij. Ik heb em namelijk niet nodig voor de verzekering maar hij staat soms wel op plaatsen waar ik het niet helemaal vertrouw en ik em net niet kan zien. Gaat mij er om dat wanneer de motor beweegt het alarm gaat loeien maar verder niets bijzonders.
 
Hoi, als dat alles is kun je bij louis.nl terecht voor een TA310 micro alarm voof f27,95
Bestelnummer: 10034993

Ik heb sinds een paar dagen zo\'n ding liggen en dat lijkt heel behoorlijk te werken.

Tom
 
1000,- (was plus inbouwen)

...voor een spyball

Nooit problemen mee, maar de gevoeligheid is door de dealer flink terug geschroeft.

Ik heb sinds een paar dagen zo\'n ding liggen en dat lijkt heel behoorlijk te werken.

Dan heb je alleen zo\'n schreeuwding, het gaat juist om de startblokering!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb verhalen gehoord van alarmsystemen die spontaan \"inschakelen\" tijdens een rit ofzo, lijkt me ook niet echt prettig, op z\'n zachtst gezegd........
 
Laatst bewerkt:
Kheb een Datatool alarm, eigelijk helemaal geen problemen mee...
Absoluut niet te gevoelig.. De motor moet zowat omdonderen voordat ie af gaat :P
Kheb er ook ongeveer 1000 piek voor betaald...
Ennuh de meeste verzekeringen eisen gewoon dat je een alarm op je fiets hebt zitten...
 
Ik heb verhalen gehoord van alarmsystemen die spontaan \"inschakelen\" tijdens een rit ofzo, lijkt me ook niet echt prettig, op z\'n zachtst gezegd........

Jeps...die van Unstable :P We reden weg bij de pomp...en 500 meter verder stond ie stil :P Ding is gereset, konden we verderrijden, en heeft nou een nieuwe zo ver ik weet...
 
Heb zelf een spyball op de motor zitten en deze bevalt me perfect. Is door Olijve in assen ingebouwd en is niet overgevoelig of te weinig gevoelig hij is .... eigenlijk Toppie :)
En voor wat de prijs betreft... Fl 900,- inclusief inbouw. Heb je er met twee jaar korting bij de verzekeringsmaatschappij weer uit op je premie !

C.U.


:j
 
maar met startblokkering zetten ze hem toch ook zo in een busje???

En hij maakt toch een ongelooflijke pokkeherrie? :? Dan zie ik ze dat ding nog niet zo snel in een busje zetten en hem dan smeren.
Sta je daar voor het stoplicht met een gejatte motor achterin. Peep peep peep peep...
 
Omdat mijn verzekeraar mij verplicht tot inbouw van een alarm, was ik wat oude topics aan het doorlezen waaronder deze. Ik ben mij aan oriënteren wat wijsheid is voor wat betreft aanschaf van een alarm

Veelvuldig loop ik door motorzaken heen en dan hoor ik irritante piepjes (nee, niet teveel X-files gezien :+ ). Naar mijn idee zijn het alarmsystemen van motoren. Indien dit het geval is, wie kan mij vertellen welk systeem dit is? Ik wil deze namelijk niet. Als er een toekomstige onrechtmatige houder langs mijn schuur loopt, dan is het net alsof hij/zij mijn motor hoort roepen: “neem mij, neem mij” :)

Tja en voor wat betreft prijzen( Inc Inbouw), moet ik maar eens ff bellen met diverse motorzaken. Of heeft iemand een tip op welke site er een vergelijking(test) is?
 
Ik heb ook een spyball en heb daar nog geen problemen meegehad.
Maar helaas maakt \'ie niet zo\'n stoer geluidje als de triumph ;)
 
Voor mijn verzekering was alarm niet nodig (krijg ook geen korting), maar ik vond het beter van wel (vakantie op campings in Italië en zo...). Spyball is het dus geworden.
 
voor zover ik weet zijn er maar twee \"goede\" alarmen )die ook door de verzekering worden geaccepteerd, dus waar je zo\'n certificaat bij krijgt).
Spyball en Datatool.
Ik heb begrpen dat Datatool het beste is.
Ik heb zelf een Spyball en behalve dat het ding nu in slaapstand staat (krijg je met dit weer) en ik het boekje kwijt ben waardoor ik weer heel erg diep moet nadenken hoe ik het alarm ook al weer uitschakelen (bepaalde \"morse\" code met afstandbediening) heb ik er nog geen problemen mee gehad.
Op mijn vorig motor zat een Laserline alarm. dat is dus echt zwaar K*T. Erg storingsgevoelig en als je motor afslaat gaat meteen de startonderbreker er op (is leuk bij stoplichten... :( )
 
Mag je voor de verzekering een alarm ook zelf inbouwen of moet het altijd door een goedgekeurde garage gedaan worden? Doe het liever zelf, bespaart aardig in de kosten en dan weet ik tenminste dat het niet half gammel gemonteerd zit. En dan eventueel als het moet een keuring door de verzekering... Maar dat zal wel niet mogen, of wel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan