Alarm "op" ne 4uur!!!! En nu???

27 jun 2005
213
0
hellevoetsluis
Ik heb een niet aangesloten alarm op mijn motor zitten alleen als je die aansluit is na 4 uur mijn accu leeg. Nu is het zo dat ik hem zo heb gekocht alleen vind ik dat dat echt niet kan. Als je iets koopt moet t t ook gewoon doen jatoch?

Wie weet hoe je dit probleem verhelpt en wat vinden jullie van het idee om terug tegaan naar motorport rockanje om te zeggen dat hun t moeten verhelpen!!!

Hun zeiden "dan sloop je t er toch vanaf" neeeee echt niet!!
 
Alarm zal dan ook niet door MP Rockanje geplaatst zijn. Als jij die motor zo gekocht hebt, waarom moeten zij dan jou probleem oplossen.

Probleem oplossen is het alarm verwijderen. of niet aansluiten ;)
 
Ik heb die motor gekocht voor heel veel geld en ondanks dat ie niet door hun er in is gezet moeten ze toch de moeite nemen om de motor niet te verkopen zonder dingen die het niet doen!! Lijkt mij hoor

Als een knipperlicht t niet doet maken ze dat toch ook voordat ze een motor verkopen of niet?
 
Als jij die motor hebt gekocht "met alarmsysteem", dan hoort ie het te doen.
Als jij die motor hebt gekocht, en er zit een alarmsysteemkastje in, dan hoeft ie het niet te doen...

Wat voor alarmsysteem is het?
Wat voor motor is het?

Als je een goed werkend alarm wilt hebben op je motor:
deze eruit, en een nieuwe in laten bouwen.
Dan weet je zeker dat ie goed is, goed gemonteerd is, en dat je garantie hebt
op de werking.
 
Als jij die motor hebt gekocht "met alarmsysteem", dan hoort ie het te doen.
Als jij die motor hebt gekocht, en er zit een alarmsysteemkastje in, dan hoeft ie het niet te doen...

Wat voor alarmsysteem is het?
Wat voor motor is het?

Als je een goed werkend alarm wilt hebben op je motor:
deze eruit, en een nieuwe in laten bouwen.
Dan weet je zeker dat ie goed is, goed gemonteerd is, en dat je garantie hebt
op de werking.

Het is in een motor rf-900 gebouwd, en je kan niet goed meer zien wat voor alarm installatie...

Als je hem aansluit doet ie t gewoon alleen na 4 uur is je accu leeg. Ik heb die motor net 3 maanden geleden gekocht voor bijna 5000 eurie en mij lijkt t dan ook dat hen dat gewoon in orde moeten maken.

Maar mij vraag is: Is het niet gewoon een aansluit probleem ofzo? Ik heb weinig verstand van electronica en draadjes dus mischien kan een van jullie mij helpen?
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen een alarmsysteem en een alarmsysteemkastje?

Het is gewoon een goed alarmsysteem en die heb je ion deze tijd echt nodig of niet?

He joh, da's gewoon hetzelfde.
Maar ik bedoelde: als de motor aan jou verkocht is MET alarm, dan hoort het te werken, als dat niet bij de specificaties stond, dan hoeft het niet per se te werken.
Hoewel het dan toch wel netjes zou zijn als dat wel het geval is...

Geen boekje over het alarm er bij gekregen?

Je hebt meer aan een (of twee) goed slot, dan aan een alarm.
Toch niemand die komt kijken als dat afgaat.

Dat accu-leeg-probleem kan inderdaad best aan het verkeerd aansluiten van het alarm liggen.
Daarom: zoek even een (andere...) zaak op die alarmsystemen monteert,
en laat die er naar kijken.
Kost je misschien wel wat, maar dan zit ie tenminste weer goed.
Wellicht dat je meteen een certificaat bij kunt krijgen, afhankelijk van
je verzekering kun je dan ook nog wat korting krijgen op je verzekeringspremie.
 
werd er expliciet bij het kopen van de motor erbij vermeld dat er een alarm op zat?

zo niet, niet zeuren.
stond erbij met alarm. zeuren. klaar.

zat het alarm aangesloten toen je hem kocht? dan moeten hun het fixen.
heb jij het zelf opnieuw aangesloten, jou probleem.

heb je algemene problemen met je stroomvoorziening, iets in je motor waardoor je kan aantonen dat het niet je alarm is die je accu leeg trekt elke keer, zeuren.
komt het alleen door je alarm, niet zeuren.
:)
 
werd er expliciet bij het kopen van de motor erbij vermeld dat er een alarm op zat?

zo niet, niet zeuren.
stond erbij met alarm. zeuren. klaar.

zat het alarm aangesloten toen je hem kocht? dan moeten hun het fixen.
heb jij het zelf opnieuw aangesloten, jou probleem.

heb je algemene problemen met je stroomvoorziening, iets in je motor waardoor je kan aantonen dat het niet je alarm is die je accu leeg trekt elke keer, zeuren.
komt het alleen door je alarm, niet zeuren.
:)

thanks er stond niet bij met alarm, ze hadden hem net binnen maar ik kan denk ik wel aantonen dat er wat mis is met de stroom want mijn ene knipperlicht knippert harder dan die ander kan ik er ook gelijk van maken van nne ken je hier ook even naar kijken dus het word zeuren!!
 
Dus jij vind dat 2 goeie sloten beter zijn dan een alarm-systeem?

En dan bedoel je een schijf rem en een normale ketting rem?

Inderdaad. Of was jij van plan om je motor met alleen alarm erop weg te zetten?

Kan je niet ergens boekjes halen van je alarm?

Jawel, maar dan moet je eerst weten wat voor alarm het is...
en dat kunnen ze je vertellen als ze er mee bezig gaan.
 
Nou hij staat nu weg gezet in de schuur met alleen een stuurslot!!!

Is dat raar dan? moet toch voldoende zijn...

Zou voldoende moeten zijn, ware het niet dat er in de meeste verzekeringspolissen vermeld staat dat hij "aard- en nagelvast" dient te zijn vastgelegd. Dit houdt zoveel in dat hij eigenlijk met een kettingslot aan een boom, bushok, fietsenstalling ofzo vastgezet dient te zijn.

Gebruik de zoekfunctie maar eens!

die van mij staan zonder enige vorm van alarm of slot in de garage met sleutels in het contact ... toch een knap man die er mee wegkomt 8-)


Edit: Stuurslot is echt de slechtste beveiliging die ik ken hoor!
 
Laatst bewerkt:
Nou hij staat nu weg gezet in de schuur met alleen een stuurslot!!!

Is dat raar dan? moet toch voldoende zijn...

Tussen "zou moeten", en "is" zit een enorm verschil.
Andere mensen zouden ook niet in jouw schuur moeten komen neuzen.
Of aan jouw motor moeten zitten als hij toevallig ergens anders geparkeerd staat.
Toch gebeuren dat soort dingen.

Dus eerlijk gezegd: ja dat is raar....
Maar het is ook een rare wereld waarin we leven.

Dus als je een beetje zuinig wilt zijn op je motor, dan schaf je een ART-goedgekeurd slot aan ( http://www.stichtingart.nl ), boort een
grondanker in de vloer van je schuur.
En als je m eens in de stad, langs de weg of op het werk parkeert,
dan zet je m vast met een kettingslot aan een vast object EN op het stuurslot.

Kan een hoop teleurstelling voorkomen als je weer terug komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan