Alarm systemen

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.362
3.378
Helmond
Iemand ervaringen met alarmsystemen ?
nu ik een duurdere motor heb ( over drie weken ) wil ik daar toch een alarmsysteem op zetten.
maar datatool enzo reken maar op een 800 tot 100 gulden ( en dan omrekenen naar euro's
Motozoom heeft een gemini alarm van 185 euro en laserline een goedgekeurd scm voor 239 euro.
wat kan ik nou het beste doen. Voor de verzekering is hij nietr verplicht tis meer voor mezelf.
 
Als je RFje binnenstaat zou ik het laten.
Kheb zelf een Datatool op mijn R1 en een Purple Point op mijn FZR. Is meer voor de verzekering dan iets anders. Geef je geld uit aan een goed slot. Heb je meer aan.
 
ik weet dus niet of laserline een a merk is of niet.

maar de motor staat 5 van de 7 dagen in de week binnen en 1 of 2 buiten savonds :(
de achterom daar is niet breed genoeg voor een motor met kuip me ouwe gs500e past daar wel net tussen maar de nieuwe ga ik dat niet meer riskeren daarom wil ik er een alarmsysteempje op :D lijkt me dan wel vrij nuttig.

mag je trouwens wel een motorhoes over je motor doen als je een alarmsysteem hebt?
dus niet als het ff waait de hoes teveel beweging veroorzaakt door de grotere oppervlakte ?

ow en ik heb al een Abus schijfremslot er komt waarschijnlijk ook nog een ketting 1,5 mtr art gekeurd en dan het alarmsysteem met startonderbreker. kan nu eindelijk een ketting kwijt dat is het belangrijkste :D
 
Als je verzekering het niet verplicht stelt of korting geeft zou ik een goed slot kopen, en een mogelijkheid je motor aan de vloer/muur te bevestigen.

Zit zelf bij Centraal Beheer. Geeft geen korting.
 
Als 't puur voor je eige is, kun je ook bij de electro-shop zo'n systeem met 'n kwikdruppeltje kopen.

Als ie op 't standaard staat geen kontakt. Trek je de motor overeind 'valt' 't drupje kwik opzij en voila... TOET, TOET, enz

Is niet schud/wind gevoelig en kost haast nix. Krijg je toch waarschuwing als je binnen zit en ze zitten aan je fiets. :}
 
tip van Sigma:

Parkeer zoals ik doe, je motor naast een nieuwer en duurder model, dan jatten ze de andere

Collega van me heeft vorige week een RSV Mille gekocht, die zullen ze eerder jatten dan de mijne :P :P :P
 
valt best wel mee dat schudden je kunt het kwik mechanisme net zo schuin zetten als je wilt maar hij moet natuurlijk wel reageren als de motor rechtop wordt gezet..

de meeste storingen in een alarm zijn de voedings /spannings controle(beveiliging) van de accu

die heb ik er ook niet opzitten ik heb een alarm met een soort kwik sensor en start onderbreker

werkt goed...
 
Mijn verzekering (Unive) geeft wel korting met een alarm. Dat moet dan alleen wel SCM (stichting certificering motorrijtuigenbeveiliging) goedgekeurd zijn.

De goedkoopste (het gaat uiteindelijk meestal toch alleen om de verzekering) die ik heb gevonden was Datatool en prijs was ong €500,--.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan