Alarm, Verstandig Ja of Nee ??

Maruuuk

MF'er
9 mei 2006
127
0
Roosendaal
Beste motorliefhebbers,

Ik ga begin volgend jaar weer een motor aanschaffen. Nu krijg ik opzich redelijk veel "korting" als er een alarm op de desbetreffende motor zit ( waarschijnlijk een yamaha yzf-r6 ) omdat ik op -2 sta met schade vrije jaren betaal ik al gauw 25 euro minder per maand voor een all-risk verzekering als er een alarm op gemonteerd zit.

een alarm compleet met inbouwen ( SCM ) kost +/- 550 eur.
dus dit haal ik er binnen 2 jaar uit.


Nu is mijn vraag, is het wel verstanding een alarm op een motor ? want de motor komt weer bij mij in mn garagebox te staan ( huur ) en heb daar helaas geen stroom en ook geen mogelijkheid voor, dus een druppellader is geen optie.

iemand ervaring hoe snel je accu leeg loopt doordat het alarm stand by staat? 1 week ? 2 weken? of zelfs eerder?

ben benieuwd naar jullie bevindingen,

alvast bedankt!!
 
Ik heb een alarm in mijn auto zitten. Heel fijn, zo af en toe vergis je jezelf weer in het gebruik en dan gaat ie weer af.

En een volk dat er dan op af komt. Onvoorstelbaar, in no-time staan er vier politieauto's met 8 agenten, vijf potige buurmannen en drie hells angels om de auto te verdedigen tegen het criminele gespuis.
Waarbij no-time waarschijnlijk een periode van vier maanden is.....

Als de verzekering een alarm eist, zou ik toch maar eens informeren in hoeverre jouw motor verzekerd is als hij zonder accu (en dus zonder alarm) in een garagebox staat. Misschien is een kabeltje ingraven toch een beter idee.

Ik heb in een vorig huis de de 12 volts zijde ingegraven om een druppellader aan te sluiten. Plaats een zekering (meer dan 1A moet voldoende zijn) bij de accu, de optimate - kant is kortsluitbeveiligd. Kost je wel 50 meter tweelingsnoer maar een druppellader is wel het behoud van de accu.
En, als er toevallig een spelend kind het snoertje doorsnijdt met zijn schepje, heb je een 12 volts vonkje ipv 220 volts punkkapsel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan