Alarm, Verstandig Ja of Nee ??

Maruuuk

MF'er
9 mei 2006
127
0
Roosendaal
Beste motorliefhebbers,

Ik ga begin volgend jaar weer een motor aanschaffen. Nu krijg ik opzich redelijk veel "korting" als er een alarm op de desbetreffende motor zit ( waarschijnlijk een yamaha yzf-r6 ) omdat ik op -2 sta met schade vrije jaren betaal ik al gauw 25 euro minder per maand voor een all-risk verzekering als er een alarm op gemonteerd zit.

een alarm compleet met inbouwen ( SCM ) kost +/- 550 eur.
dus dit haal ik er binnen 2 jaar uit.


Nu is mijn vraag, is het wel verstanding een alarm op een motor ? want de motor komt weer bij mij in mn garagebox te staan ( huur ) en heb daar helaas geen stroom en ook geen mogelijkheid voor, dus een druppellader is geen optie.

iemand ervaring hoe snel je accu leeg loopt doordat het alarm stand by staat? 1 week ? 2 weken? of zelfs eerder?

ben benieuwd naar jullie bevindingen,

alvast bedankt!!
 
Beste motorliefhebbers,

Ik ga begin volgend jaar weer een motor aanschaffen. Nu krijg ik opzich redelijk veel "korting" als er een alarm op de desbetreffende motor zit ( waarschijnlijk een yamaha yzf-r6 ) omdat ik op -2 sta met schade vrije jaren betaal ik al gauw 25 euro minder per maand voor een all-risk verzekering als er een alarm op gemonteerd zit.

een alarm compleet met inbouwen ( SCM ) kost +/- 550 eur.
dus dit haal ik er binnen 2 jaar uit.


Nu is mijn vraag, is het wel verstanding een alarm op een motor ? want de motor komt weer bij mij in mn garagebox te staan ( huur ) en heb daar helaas geen stroom en ook geen mogelijkheid voor, dus een druppellader is geen optie.

iemand ervaring hoe snel je accu leeg loopt doordat het alarm stand by staat? 1 week ? 2 weken? of zelfs eerder?

ben benieuwd naar jullie bevindingen,

alvast bedankt!!

Waarschijnlijk heb je het sneller dan 2 jaar eruit. Want volgend jaar krijg je weer een no-claim korting erbij (mits je geen schade claimt iig )

En zoals Kees al zei: kost het relatief geen tot weinig stroom. Pas wanneer het alarm zal gaan luiden (dus afgaat) zal het wat stroom verbruiken.

Ik zou gewoon zeggen: DOEN!
 
Oke, idd dus verstandig, en ik rijd toch altijd regelmatig met de motor ( in het verleden dan ) maargoed het wordt ook door een erkend cecertificeerd bedrijf gemonteerd dus wat dat betreft.

en in de winter haal ik de accu er toch altijd uit de motor, dan staat ie lekker op temperatuur in onze verwarmde schuur ( helaas geen plek voor de motor ) .

maar als er nog reacties zijn van mensen met negafieve ervaringen hoor ik het ook graag, maar zo te horen gaat dit geen problemen geven, dus dan vind ik het ook wijzer om een alarm aan te schaffen.

bedankt ;)
 
negatieve verhalen genoeg te vinden hier op het forum ;)

Maar als het een goedgekeurd alarm is, dat deugdelijk ingebouwd wordt,
dan zul je er geen problemen mee krijgen.

Wat betreft de accu leegtrekken: met een maand of 5 ofzo zal je accu eens
een keer wat leeg raken.
 
Oke, idd dus verstandig, en ik rijd toch altijd regelmatig met de motor ( in het verleden dan ) maargoed het wordt ook door een erkend cecertificeerd bedrijf gemonteerd dus wat dat betreft.

en in de winter haal ik de accu er toch altijd uit de motor, dan staat ie lekker op temperatuur in onze verwarmde schuur ( helaas geen plek voor de motor ) .

maar als er nog reacties zijn van mensen met negafieve ervaringen hoor ik het ook graag, maar zo te horen gaat dit geen problemen geven, dus dan vind ik het ook wijzer om een alarm aan te schaffen.

bedankt ;)

Onthou wel als je de accu eruit haalt, je het alarm weer opnieuw moet "inleren" met de afstandsbediening. Of uit zijn winterslaap halen dmv een handeling met contactslot en afstandsbediening.

Bewaar je boekje dus goed! *D

Enne... Voor de motor MAAK je plaats in de schuur.. Dit is ook voor het behoudt van de motor. Oxidatie e.d.

In de zomer maakt het niet zo uit. maar in de winter en vochtige periodes dus wel. Als die maar in een schuur staat. Verwarmd of niet.
 
Laatst bewerkt:
Onthou wel als je de accu eruit haalt, je het alarm weer opnieuw moet "inleren" met de afstandsbediening. Of uit zijn winterslaap halen dmv een handeling met contactslot en afstandsbediening.

Bewaar je boekje dus goed! *D

Enne... Voor de motor MAAK je plaats in de schuur.. Dit is ook voor het behoudt van de motor. Oxidatie e.d.

In de zomer maakt het niet zo uit. maar in de winter en vochtige periodes dus wel. Als die maar in een schuur staat. Verwarmd of niet.


Oke, thanks voor de tip.... ik zal het onthouden.... anders had ik miss wel voor een verassing gestaan idd.

jah, t probleem is dat ik nog bij mn ouders woon, dus ja, motor in de schuur krijg ik niet voor elkaar, plus het feit dat de schuur niet heel makkelijk bereikbaar is. verder is mijn huurgarage echt goed droog enzo, daar heeft de motor ook niks te leiden, maar haal in de winter de accu er wel uit , zodat ik m af en toe aan de druppellader kan hangen zodat ie een beetje in goede conditie blijft. :)

en die box is 50 m verderop, en kan ik mooi recht die motor inrijden en mn auto dr achter.... heb ik alle ruimte, hier in de schuur is de kans op beschadigingen alleen maar groter :P


Maar thanks voor de tipss ! :}
 
Oke, thanks voor de tip.... ik zal het onthouden.... anders had ik miss wel voor een verassing gestaan idd.

jah, t probleem is dat ik nog bij mn ouders woon, dus ja, motor in de schuur krijg ik niet voor elkaar, plus het feit dat de schuur niet heel makkelijk bereikbaar is. verder is mijn huurgarage echt goed droog enzo, daar heeft de motor ook niks te leiden, maar haal in de winter de accu er wel uit , zodat ik m af en toe aan de druppellader kan hangen zodat ie een beetje in goede conditie blijft. :)

en die box is 50 m verderop, en kan ik mooi recht die motor inrijden en mn auto dr achter.... heb ik alle ruimte, hier in de schuur is de kans op beschadigingen alleen maar groter :P


Maar thanks voor de tipss ! :}

een huurgarage is ook goed :D

maar heb je daar geen verlichting zitten? want dan zou je ook de druppellader daar aan kunnen sluiten
 
Op een gegeven moment, nadat 'ie voor de zoveelste keer mijn accu had leeggetrokken, dat kloteding er maar uitgerukt B|

Kostte me nog even puzzelen om de startonderbreking te omzeilen, wel 2 kabeltjes met elkaar verbinden. Effectief spul.

En het erge is, als er helemaal niemand in de buurt was ging 'ie spontaan af, zag een keer een koter op de motor springen en toen hoorde je hem niet. B|
 
Op een gegeven moment, nadat 'ie voor de zoveelste keer mijn accu had leeggetrokken, dat kloteding er maar uitgerukt B|

Kostte me nog even puzzelen om de startonderbreking te omzeilen, wel 2 kabeltjes met elkaar verbinden. Effectief spul.

En het erge is, als er helemaal niemand in de buurt was ging 'ie spontaan af, zag een keer een koter op de motor springen en toen hoorde je hem niet. B|


was dit een SCM goedgekeurd alarm ingeboud bij een erkend bedrijf, of een ander soort alarm ??
 
Op een gegeven moment, nadat 'ie voor de zoveelste keer mijn accu had leeggetrokken, dat kloteding er maar uitgerukt B|

Kostte me nog even puzzelen om de startonderbreking te omzeilen, wel 2 kabeltjes met elkaar verbinden. Effectief spul.

En het erge is, als er helemaal niemand in de buurt was ging 'ie spontaan af, zag een keer een koter op de motor springen en toen hoorde je hem niet. B|


koop dan ook een goed alarm :P
 
Zelf inbouwen, scheelt een hoop.

Of je komt even bij mij langs ;)

Ik zou het wel doen. Scheelt toch knaken en gemoedsrust.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoals je al hoorde het alarm trek nouwelijks stroom, deze kun je met gemak een paar maanden laten staan het is 1 ledje wat knippert (en ledjes verbruiken nog minder stroom als ze knipperen dan als ze constant branden)

vind zelf alleen wel dat 550 euro vrij prijzig is heb zelf bij een auto inbouw station gewerkt en daar bouwde ik klasse 2 alarmen scm voor 599 euro voor de particulier, autobedrijven kregen nog een hoop korting en klasse 3 voor 699 met certificaat (eventueel ook met binnen sensor voor cabrio wat je bij de motor dus ook nodig hebt) en wij waren nog vrij prijzig ook...

op een van die alarmen stond ook altijd een mooie slogan:

Better safe than sorry ;)

Als je trouwens een goed alarm hebt, heb je er een met interne accu dus als je de accu van je motor/auto dan ontkoppeld gaat ie ook loeien totdat die interne accu leeg is.

Kortom gewoon doen! (of nog ff rondkijken of het niet goedkoper kan)

ps boekje (zoals eerder gezegt) zeker goed bewaren hier staat altijd nuttige informatie in!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas het alarm laten verwijderen vanwege startproblemen. Er bleek vocht in de aansluiting te zitten. Op een rekening van de 1e eigenaar zag ik dat hij ook al 2 x een probleempje met het alarm heeft gehad, slechte contacten en vocht. Mijn motor staat zelden onbeheerd, dus slaap ik rustig. Alleen als je een extreem dure motor hebt, zou ik een alarm overwegen.
Pigion
 
ik heb op al mijn motorfietsen alarm zitten
zat het er niet op dan werdt het erop gemonteerd ik vindt het een fijn gevoel en dat de premie van de verzekering dat lager is is alleen maar prettig
het is wel zo dat ik wel a klasse alarm systemen gebruik
heb zelf erg goede ervaringen met datatool
 
Had dus ook zo'n geweldig alarm (red Alert delta) op mijn motor (not).

Na 2 week de accu totaal leeg. accu was goed. Ik heb het alarm laten uitbouwen bij een motordealer. Deze wist mij te vertellen dat alarmen de eerst paar jaren geen problemen veroorzaken. En dat vaak daarna de ellende begint. Ze bouwden meer uit dan in. :Y

En dan het gekl@#t bij de pomp. Dat hij automatisch op het alarm vliegt. Tja sta je weer mooi voor joker.

Maar goed, kan ook aan het type alarm gelegen hebben.

Nee voor mij tot dusver geen alarmen op motoren.
 
Had dus ook zo'n geweldig alarm (red Alert delta) op mijn motor (not).

Na 2 week de accu totaal leeg. accu was goed. Ik heb het alarm laten uitbouwen bij een motordealer. Deze wist mij te vertellen dat alarmen de eerst paar jaren geen problemen veroorzaken. En dat vaak daarna de ellende begint. Ze bouwden meer uit dan in. :Y

En dan het gekl@#t bij de pomp. Dat hij automatisch op het alarm vliegt. Tja sta je weer mooi voor joker.

Maar goed, kan ook aan het type alarm gelegen hebben.

Nee voor mij tot dusver geen alarmen op motoren.


Helemaal mee eens! :}
enne.... er zijn verzekeraars genoeg die niet eens een alarm eis hebben, dus gewoon een goed slot erop en klaar!! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan