Alarm voor als je je motorsleutel vergeet?

PeacekeeperNL

Die hard MF'er
22 aug 2011
817
0
Zwolle
Hi all,

De grote sloddervos dat ik ben *O* laat ik af en toe mn sleutel in mijn buddyslot zitten... -O- Gelukkig heeft nog nooit iemand de moeite genomen om de sleutel eruit mee te nemen, maar het zou toch erg vervelend zijn. Weet iemand of er een systeem bestaat dat als je een x aantal meter van je sleutel verwijderd bent (dmv een transmitter/receiver) er een alarm afgaat in bijvoorbeeld een creditcardformaat alarm in je portemonnee?

Gelukkig kunnen ze niet wegrijden als ze mijn motorsleutel hebben, daar ik altijd nog mijn remschijfslot heb... maar toch is het een minder prettige gedachte dat je naar huis kunt lopen om je reservesleutel te gaan halen.

Ik kon tevens geen topic hierover vinden (dus ik vrees dat ik een van de weinige sukkels ben...) |(

Bvd! O-)
 
L*Lvergeetmeniettouwtje eraan knopen _O-

disk_lock_reminder.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ken je de film Wild Wild West?

wild_wild_west_4.jpg




Is een ijzeren band, de sleutel maak je magnetisch, en komt vanzelf weer naar je toe.
 
Laatst bewerkt:
Je kan iets van een buzzertje kopen die afgaat als je er stroom op zet. Maak je een constructie zodat de kring gesloten is als je sleutel er in zit en niet gesloten is als je hem er weer uit haalt. Zolang de sleutel er in zit maakt je motor dan herrie. Lijkt me niet een groot probleem aangezien de meeste van die sloten gewoon werken met een haakje.

Beetje knullige oplossing, maar het is ook een verdomd knullig probleem
 
doe als ik... sloop je contactslot er gewoon af en gebruik een normale 12V aan/uit schakelaar

enige wat je steeds bij je moet hebben is een goed slot *O* :Y
 
Maak een checklist om na te lopen voordat je de motor verlaat, kan nooit veel zijn.
Leer deze uit je hoofd en gebruik dit een tijdje.
Daarna ben je zo geprogrammeerd dat je je sleutel niet meer vergeet.
 
Heb wel eens 200km gereden op een dagtocht (terugreis uit Duitsland) met 200km de sleutel in m'n buddyslotje :+ Gewone contact was 'lam', sleutel kon er uit zonder hem uit te hoeven zetten :P
 
Je kan iets van een buzzertje kopen die afgaat als je er stroom op zet. Maak je een constructie zodat de kring gesloten is als je sleutel er in zit en niet gesloten is als je hem er weer uit haalt. Zolang de sleutel er in zit maakt je motor dan herrie. Lijkt me niet een groot probleem aangezien de meeste van die sloten gewoon werken met een haakje.

Beetje knullige oplossing, maar het is ook een verdomd knullig probleem

Een piëzo-zoemertje parallel aan je neutraal-lampje zou al enorm kunnen helpen lijkt me.
N.B. Ik heb mijn sleutel(s) nodig om het schijfremslot aan te brengen... Zo vergeet je ze ook minder makkelijk.
 
En dan nog een alarm voor het geval je dat eerste alarm vergeet........
 
Hihi, lang geleden eens met de motor naar het station gereden, trein genomen, keihard gaan feesten ergens tot ik midden in de nacht ineens bedacht: Waar zijn mijn sleutels nou?

Paniek! Volgende dag eerst gereedschap gehaald, overal info gezocht over hoe ik zo'n slot kon slopen etc.
Kom ik bij de motor: ligt de sleutel netjes op de buddy, iemand had hem kennelijk gevonden en er op gelegd. _O- _O-
 
Hi all,

De grote sloddervos dat ik ben *O* laat ik af en toe mn sleutel in mijn buddyslot zitten... -O- Gelukkig heeft nog nooit iemand de moeite genomen om de sleutel eruit mee te nemen, maar het zou toch erg vervelend zijn. Weet iemand of er een systeem bestaat dat als je een x aantal meter van je sleutel verwijderd bent (dmv een transmitter/receiver) er een alarm afgaat in bijvoorbeeld een creditcardformaat alarm in je portemonnee?

Gelukkig kunnen ze niet wegrijden als ze mijn motorsleutel hebben, daar ik altijd nog mijn remschijfslot heb... maar toch is het een minder prettige gedachte dat je naar huis kunt lopen om je reservesleutel te gaan halen.

Ik kon tevens geen topic hierover vinden (dus ik vrees dat ik een van de weinige sukkels ben...) |(

Bvd! O-)


Sleutels van de motor aan de sleutels van het schijfremslot maken...
Dan moet je je sleutels er uit halen wanneer je je schijfremslot dr op gaat zetten en dus vergeet je ze niet
 
Misschien kan je iets van een buzzding vinden in de winkel of zo. Eentje die afgaat als je er spanning op zet. Maak je een constructie zodat de kring gesloten is als je sleutel er in zit en niet gesloten is als je hem er weer uit haalt. Zolang de sleutel er in zit maakt je motor dan herrie. Lijkt me niet een groot probleem aangezien de meeste van die sloten gewoon werken met een haakje.
 
Laatst bewerkt:
De maffia heeft een manier die denk ik ook wel toepasbaar is op jouw probleem. Wat zei doen is als volgt: Een handgranaat onder de auto bevestigen, vervolgens een touwtje aan het ringetje knopen en het ander eind aan een baksteen die op de grond gelegd word. vervolgens als de auto wegrijd kan je vast zelf bedenken wat er gebeurd.

Nu kunnen wij dit natuurlijk ook bij jou toepassen! Men bevestigd een granaat aan uw broek/jas en een touwtje van de granaat naar de sleutel. Als je vervolgens met je blije hoofd weer eens de sleutel in je slot laat zitten zal het ook gelijk de laatste keer zijn dat je dat doet :+
 
gewoon meer nadenken. probleem opgelost.
slotje, :W


maar wat je ook kan doen is een sleutel van de eerst volgende deur eraan doen die je open moet maken. :)
Ik check die dingen altijd voor ik wegloop, maak het automatisme.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan