Alarm voor motor

Bigfoot

MF'er
27 mrt 2002
36
0
Raalte
Ik wil graag een alarm installeren op mijn motor aangezien ik binnenkort met mijn motor naar het buitenland ga.
Mijn motordealer heeft mij verteld van het spyball systeem. Hoewel deze wel een van de beste is, vind ik hem toch een beetje prijzig.

Bij motozoom.com hebben ze goedkopere alarmen. Bijvoorbeeld een M+S systeem. Deze zijn beter betaalbaar, vanaf 88 €.

Heeft iemand ervaring met een van deze systemen?
Alvast bedankt.

CU on the road.
 
Het is niet de bedoeling dat ik korting krijg op mijn verzekering, maar gewoon het idee dat ze mijn motor niet zomaar mee kunnen nemen.

Het goedkoopste systeem kost 88 € en het duurste is 150 €. Daarbij kun je ook nog een Pager kopen. Wanneer je alarm afgaat dan begint de pager ook te piepen als je binnen de 300 meter van je motor bent. Voor de rest heeft het alarm eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Maar wanneer dat ding om de 5 minuten afgaat of erger tijdens het rijden, heb je er natuurlijk niks aan.

Dus daarom wou ik weten of iemand ervaring mee heeft.
 
Ik wil graag een alarm installeren op mijn motor aangezien ik binnenkort met mijn motor naar het buitenland ga.
Mijn motordealer heeft mij verteld van het spyball systeem. Hoewel deze wel een van de beste is, vind ik hem toch een beetje prijzig.

Bij motozoom.com hebben ze goedkopere alarmen. Bijvoorbeeld een M+S systeem. Deze zijn beter betaalbaar, vanaf 88 €.

Heeft iemand ervaring met een van deze systemen?
Alvast bedankt.

CU on the road.
Alleen alarm of ook startblokkering??
Alarm alleen is geen fuck waar niemand die reageert als dat ding afgaat, als het niet voor de verzekering is gaa dan voor startblock
 
Hoi, ik ken die systemen, ik heb de beschrijvingen eens goed gelezen..

Probleem met alle systemen van motozoom behalve de duurste is dat ze heeeeel envboudig te omzeilen zijn.

Knip de stroom door.

Moet je eens over nadenken... Als je een alarm gaat kopen, kun je m.i. beter zorgen dat je een alarm koopt wat ook echt werkt..

Dus met start onderbreking en sabotage alarm (dus als ze de stroom los trekken, dat hij dan ook gaat loeien).

Denk erom: Goedkoop=duurkoop!
 
Hoi,
Is dit alarm verplicht voor je verzekering??
Denk je nu echt dat er 1 motor minder wordt gejat omdat er een alarm op zit??
Kom op zeg!! wordt eens even wakker!

Je begrijpt al..... ik ben een geweldig tegenstander van al die rotzooi, die altijd gaan piepen als er niets aan de hand is, en waar vervolgens dan niemand naar omkijkt, behalve dan de hele buurt die zich er aan ergert!
Bovendien op de meest ongelukkige momenten je accu leeg door z.g.n. lekstroompjes.

Puur voor de verzekering heb ik dan ook gekozen voor een Datatag systeem, maakt geen geluid, gebruikt geen stroom, en maakt de onderdelen minder aantrekkelijk voor de dief!
Is ook niet ideaal, maar nogmaals: voor de verzekering moet je toch wat!

Groetjes :z
 
Oke, de volgende situatie:

Ik laat m'n Gixxer verzekeren bij Univé, kost me daar zo'n 720 euro voor allrisk maar ik kan nog eens 200 euro korting krijgen als ik een SCM goedgekeurd alarm erop heb, wel aantrekkelijk dus.

Niet dat ik zelf zo graag een perfect alarm hoef, als hij gestolen wordt, is het jammer maar dan mag de verzekering betalen.

Wat is dus het goedkoopste SCM goedgekeurde alarm? (waarmee ik bij de verzekeraar korting kan bbedingen)
 
Hoi,

Ik weet niet waar SCM voor staat, maar bij mij in de polis (all risk, AEGON) staat: "voozien van een goedgekeurd beveiligingssysteem"
Datatag is geen alarm maar wel een systeem!!
Nu zou het kunnen dat SCM wel met een "alarm" te maken heeft, maar dat weet ik niet.

En ben jij dan ook bereid om 1000 euro ellende op je nek te halen om er vervolgens 200 euro mee te verdienen???

Groetjes :z
 
een alarm van 600 € is eigelijk veel te duur.
je wordt uitgenepen omdat het moet van de verzekerings maatschapijen.
startblokkering = is niet nodig en geeft evt alleen maar ellende.
gewoon die m&s kopen als het alleen maar om het waarschuwen gaat.
kiezen voor een met evt met noodstroom.
ik kreeg van mijn maatschappij L&L ook korting als ik een overgens niet verplichte alarm inbouwde
65 euro en dan moest ik het inlaten bouwen.
dus not he
oud type datatool gekocht voor 150 piek(dealer wilde er wel af) en startonderbreking niet aan gesloten
werkt perfect.
 
Het systeem is misschien wel goedkoop, maar alles zit er op; afstandsbediening met variabele codering, bewegingssensor, overhellingssensor, alarm bij wegvallen boordspanning, startonderbreking, noodstroomaccu en optioneel pager-aansluiting.
Ik heb vernomen dat het geen goede kwaliteit is, en dat er veel storingen kunnen optreden. Vooral het spontaan aangaan van de startonderbreking.
Ik denk toch maar dat het een extra slot wordt.
 
Ik heb bij KommerMotorParts misschien wat voor je gevonden: Spyball Royal 341,= Euro

Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad, en heb hem al 3 jaar ingebruik.
Is tegen alles beveiligd, als je het alarm vergeet inteschakelen, schakeld ie ALTIJD zelf op alleen (dubbele) startonderbreker...anders op bewegingssensor, extra massa aansluitingen, stroom uitval.

Zelf hou ik niet van die "goedkope" alarmsystemen.
http://www.kommermotorparts.nl/winkel/enter.html?target=Beveiliging.html (Spyball Royal)

kijk bij beveiligingen, dan helemaal onderaan.
 
Je gaat toch niet voor je plezier een alarm inbouwen. Mijn ervaring met alarmen zijn niet echt prettig. Of je staat bij een brug en moet je na dat je hem uitzet ook weer deactiveren (met Afstandbediening die in je binnenzak zit) of je motor wil weer eens niet starten omdat er een technisch probleem is met het systeem.
Maar ja het moest van de verzekering. Kon geen maatschappij vinden die mij wilde verzekeren zonder alarm.
Algemene indruk van alarmen: waardeloze dingen !!
 
jah, in een perfecte wereld zouden ze overbodig zijn...

Liever geen alarm natuurlijk.
Ik krijg alleen zoveel korting met de verzekering dat het de moeite waard is.

(al vraag ik me af of er 2 motoren minder door gestolen worden)
 
Of je staat bij een brug en moet je na dat je hem uitzet ook weer deactiveren (met Afstandbediening die in je binnenzak zit)

Ik weet het niet voor andere alarmsystemen maar ZEKER bij de Royal, kun je je dodemans knop omdoen, zodat ie niet op startonderbreker gaat, wil je weer starten gewoon dodemans knop om, en starten maar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan