Alarm

Holly.T.

Rookie
5 feb 2006
2
0
Kerkrade- Zuid Limburg
Hallo, sinds vandaag ben ik trotse bezitter van een R1100RT :] . Waarbij ik ook meteen een vraag heb. Waar kan ik het beste een alarm voor hem laten inbouwen en wat ben ik ongeveer kwijt voor een deugelijk alarm.

Groetjes Holly uit Kerkrade - Zuid Limburg
 
Ik heb één tip voor je, koop aub geen origineel BMW alarm, maar bijvoorbeeld een Spyball of ander goed merk. (met BMW alarmen heb ik zoveel ellende gezien)
Elk SCM gecertificeerd bedrijf kan het inbouwen, en volgens mij zit er weing verschil in prijs.
 
heb ook wel eens iets gelezen over Xenalock, dit is een alarm ingebouwd in een (ART) schijfremslot wat afgaat als je motor beweegt. verwacht niet dat het echt SMC ofzo gecertificeerd is maar heb wel gelezen dat het echt goed werkt.

wie heeft meer informatie hierover :Y
 
ik heb er een DEFA alarm op laten zetten, dit is zonder handzender maar met een transponder die je aan je sleutel maakt. zo gaat het alarm eraf als je met je sleutel (met transponder) bij je contactslot komt. het alarm gaat erop als je langer als 30 sec. met je sleutel uit de buurt van je contactslot blijft.
zo zit je nooit te klooien met je hand schoenen met die knopjes op je hand zender en je kunt het nooit vergeten. het alarm is met dubbele startonderbreker, hellingshoek sensor en evt koffers of buddyseat schakelaar.
(PS je kunt de hellingshoek sensor ook uitschakelen, is handig met tanken of wassen enz.)

succes met zoeken
 
Spyball is over het algemeen het meest storingsvrije systeem :Y Als het vakkundig gemonteerd wordt...
 
heb ook een spyball op m'n RT. Zorg er wel voor dat je het ledje van het alarm kunt zien als je op de motor zit. Bij mij is het net achter het vloeistofreservoir van de koppeling geplaatst, is niet echt handig. Voor de rest goed alarm, tot nu toe geen problemen gehad, al is het aan- en uitzetten met je winterjhandschoenen aan lastig.
Inbouwen kostte 2,5 jaar geleden E 540,- bij Motoport.
JS
8-)
 
Zelf heb ik een Spyball Royal erop zitten...


Werkt perfect naar mijn mening, alleen heb ik geen id van de kosten.

Gekocht met alarm en al.
 
heb ook wel eens iets gelezen over Xenalock, dit is een alarm ingebouwd in een (ART) schijfremslot wat afgaat als je motor beweegt. verwacht niet dat het echt SMC ofzo gecertificeerd is maar heb wel gelezen dat het echt goed werkt.

wie heeft meer informatie hierover :Y

op deze site: http://www.motorgestolen.com/reviews/xenalockXM_9.html staat een heel verslag erover... het is natuurlijk niet te vergelijken met een Spyball alarm maar wel stuk goedkoper en het schikt toch af.
Hou er wel rekening mee dat een tik tegen het stuur al voldoende is dat het alarm afgaat wat irritant kan zijn.
 
mijn dealer heb nog een set spyball liggen voor 425 eurootjes, das inclusief inbouw natuurlijk, als ik het goed heb, zie mijn link rechts bovenin, de tweede die hij er liggen heb is voor mijn nieuwe triple :9~
 
op deze site: http://www.motorgestolen.com/reviews/xenalockXM_9.html staat een heel verslag erover... het is natuurlijk niet te vergelijken met een Spyball alarm maar wel stuk goedkoper en het schikt toch af.
Hou er wel rekening mee dat een tik tegen het stuur al voldoende is dat het alarm afgaat wat irritant kan zijn.

oke het kan eens afgaan wanneer het niet nodig is, maar heb liever dat het een keer te vaak afgaat dan een keer te weinig en je motor dan weg is.
die link ga ik even goed lezen :Y
 
Hallo, sinds vandaag ben ik trotse bezitter van een R1100RT :] . Waarbij ik ook meteen een vraag heb. Waar kan ik het beste een alarm voor hem laten inbouwen en wat ben ik ongeveer kwijt voor een deugelijk alarm.

Groetjes Holly uit Kerkrade - Zuid Limburg

je bent de straat vergeten

Nu moet ik nog te veel zoeken :+
Altijd makkelijk motor zonder alarm :o
 
Ik had op m`n vorige motor een spyballalarm , leuk voor kinderen die op je motor willen klimmen etc. Maar dieven hebben poep aan alarmen ,die zetten zo je motor met alarm aan in een bus ,en weg issie. :W

Nee, geef mij maar een goed slot. Een alarm is ook vaak een excuus om je motor alleen op stuurslot te zetten.
 
Xenalock is leuk, maar een stuk ducktape over de opening plakken
lukt zonder dat het alarm afgaat, en dan komt
er verdacht weinig geluid uit dat ding....

Ik heb een Red Alert Delta in mijn 1100RT zitten, ook wel tevreden mee.
Maar denk dat elk goedgekeurde alarm mits goed gemonteerd, weinig problemen zal geven.
 
sorry ,ik geloof je niet.
:9

inderdaad, lijkt me vrij sterk dat door een stukje tape van die 110 dB het merendeel tegen word gehouden :?
iets, oke maar lijkt me niet zoveel, ik kan er ook naastzitten natuurlijk.

je kan ook op de beurs kijken voor bv een alarmsysteem, ik ga ook kijken voor sloten als het allemaal doorgaat.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan