Alarm

Helly

MF'er
31 mrt 2003
140
0
Zeist
Moet een alarm hebben. Heb ik motoport gebeldt 590 euro!!! :X voor het inbouwen van een spyball. Hij zei dat dit het beste alarm is. Nu hoor ik wel andere verhalen!
Maar goed ik vindt het best wel duur. Weet iemand een ander adres waar ik dit goedkoper kan laten doen, hoeft geen spyball te zijn. (vriend van mij erg tevreden over Red Alert)

Bedankt.

:)
 
Mijn alarm koste me 5.000 pleuro's maar kreeg er wel gelijk netjes een motor bij :}

heb toen gelijk zo'n red alert laten inbouwen. koste daar ook ongeveer zo veel maar dan heb je er wel alarmlichtjes bij ;) en running lights :r
heb hem nou 2 maanden en bevalt tot nu toe prima.
was bij mobu in enkhuizen
 
tja, alarm...

ik zou het niet doen, en voor dat geld een goed slot kopen, en wellicht diefstal verzekeren. want als ze hem willen meenemen, nemen ze hem toch wel mee. met of zonder alarm.
Met de huidige samenleving grijpt er toch niemand in als je alarm loeit en er zit een junk oid aan.
 
tja, alarm...

ik zou het niet doen, en voor dat geld een goed slot kopen, en wellicht diefstal verzekeren. want als ze hem willen meenemen, nemen ze hem toch wel mee. met of zonder alarm.
Met de huidige samenleving grijpt er toch niemand in als je alarm loeit en er zit een junk oid aan.

ben ik het wel mee eens , maar als het je premie korting op levert tja dan is het het afwegen waard toch?
Ik heb ook een spyball en hoor veel verhalen dat het idd kutalarm zou zijn.
ik heb echter tot op heden geen problemen er mee en ben zeer tevreden.
 
als je premiekorting krijgt is het een beetje wikken en wegen hoeveel korting het is, en hoe duur het alarm is...
bij geen premiekorting zou ik het niet doen.
maarja, wie ben ik :P
 
ik heb nog nooit iemand gesproken die uit zichzelf een alarm heeft in laten bouwen. De enige reden die wordt aangegeven is omdat het door de verzekering verplicht wordt gesteld.
Ik heb zelf een red alert Delta gehad op de 748 en dat was gewoon kut. AB kapot, kastje zelf kapot, onhandig, enz...enz..
Op de 998 zit een DataTool en da's ook alleen maar lastig, want dat geeft in de service stand continue zo'n iritant piepje.

Kortom, ik zou alleen maar een alarm monteren als je verzekering het eist, of beter is om gewoon een andere verzekering te kiezen die geen alarmplicht heeft. Als ze je motor wel willen halen nemen ze hem toch wel mee, alarm of geen alarm.
 
Ik krijg 250 euro korting per jaar op mijn premie op mijn premie bij unive.
Nu moet ik wel bij zeggen dat ik hem maar voor 6 maanden verzeker en 6 maanden laten schorsen (zet ik hem in de garage)
Dit betekend dus eigenlijk dat het je 125 euro per jaar schelt en dat je na 5 jaar het alarm er pas uit hebt.


Weet iemand een maatschappij waar je geen alarm hoeft?
 
Laatst bewerkt:
Unive, niet verplicht maar wel 30% korting op de premie.

En ik zou geen spyball nemen. Daar heb ik alleen slecht nieuws van gehoord..
 
Ik heb het in Duitsland gevraagd bij dealer: alarm+inbouw (zelfde systeem) daar 125 pleuro' s goedkoper dan bij mijn dealer hier (450 ipv 575E) : ga het daar laten doen, als goedkeuring voldoet aan NL eisen.
 
ik heb nog nooit iemand gesproken die uit zichzelf een alarm heeft in laten bouwen. De enige reden die wordt aangegeven is omdat het door de verzekering verplicht wordt gesteld.
Als ze je motor wel willen halen nemen ze hem toch wel mee, alarm of geen alarm.

Nou bij deze dus, ik heb um vrijwillig aangeschaft omdat ik meer vertrouw op het alarm dan op een slot.
Ik gebruik m'n fiets hoofdzakelijk voor woonwerk en ben eigenlijk altijd in de buurt als ie geparkeerd staat. (Amsterdam/leidscheplein)
Het alarm is een Spyball en ik heb um voor €75 gekocht met 2 zenders en een nieuwe draadboom.
Zelluf ingebouwd met een tekening die ik per fax van de importeur heb gehad.
Da's handig want bij evt narigheid weet ik wat ik terug moet leggen om toch weg te kunnen rijden :)
Daardeoor geen korting, maar wel een goed gevoel, voor weinig.... :}
het zit er nu een jaartje in en het werkt prima, alleen is er nu 1 handzender defect.... maar dat schijnt te bestellen te zijn.
 
Ik heb nooit problemen gehad met mijn spyball.
Misschien is het wel het meest verkochte merk en daarom hoor je er ook vaker klachten over?
 
Terug
Bovenaan Onderaan