Alarm?

Tom X1

MF'er
30 dec 2010
69
0
Boechout
Ik zit me al een tijdje te ergeren over het grote aantal gestolen motoren. Als je 't forum eens even bekijkt... Daar wordt een mens niet vrolijker van!

Vandaar even mijn vraag:
Wat vinden jullie van alarmsystemen en wie heeft er één? Hadden de gestolen motoren eigenlijk een alarm?

Ikzelf heb op m'n Buell een Ama3 geïnstalleerd. Dit is een alarm met gps en gsm functie. Als m'n motor wordt bewogen zonder dat 't contact aan staat gaat hij na 15 seconden een sms sturen naar mijn gsm met de coördinaten en de oorzaak van alarm. Maar ook na sleuteldiefstal is hij gewoon te traceren via gps en dit zelfs in een busje. Zelfs in een busje met gesloten deuren heeft hij een goede gps ontvangst, dit heb ik zelf al getest. Verder heb ik nog een schijfremslot en een Abus kettingslot. Je kan ze 't maar zo moeilijk mogelijk maken denk ik dan...

Voor de kritische lezers onder ons, ik heb inderdaad m'n alarm zelf geïnstalleerd. Maar ik ben automecanicien/electricien van beroep. Alle componenten zitten degelijk gemonteerd en verborgen, aansluitingen netjes weggewerkt in de originele kabelgainen. Demonteren of saboteren is niet zo simpel. In die tijd heeft hij z'n baasje al gewaarschuwd en zijn de gevolgen niet meer te overzien })
 
en wat kost zoiets?
hoelang duurt het inbouwen?
kun je het makkelijk zelf??

als het kan graag wat meer info..

lijkt me voor eigenaren van de duurdere en exclusieve motoren een aardige optie :Y
 
Maar ook na sleuteldiefstal is hij gewoon te traceren via gps en dit zelfs in een busje. Zelfs in een busje met gesloten deuren heeft hij een goede gps ontvangst, dit heb ik zelf al getest.

Heb je 'm ook getest in een busje die in de laadruimte van binnen bekleed is met lood rondom? Of beter: een busje met een geactiveerde gps-jammer?
 
Ik heb m'n alarm 250 euro betaald. Het inbouwen duurt wel even als je 't goed wil doen. Ik ben er toch een halve dag mee bezig geweest, maar er is dan ook nergens een alarm te bespeuren. Alleen een ledje met drukknopje. Enige kennis van motoren en electiciteit is wel een vereiste.

@Monomuis: Ik was m'n lood vergeten, dus ik moest 't zo testen... Een dief kan niet zien dat de motor voorzien is van een alarm tenzij het afgaat en dan is het te laat hé.
Cliché, maar als ze 'm willen stelen is de kans groot dat je 'm kwijt bent hé... Maar zoals gezegd, maak het zo moeilijk mogelijk. Als ze kunnen kiezen tussen één met of zonder alarm zal de keuze wel snel gemaakt zijn hoop ik...
 
Als ze hem echt willen hebben dan houd geen alarm of gps tracker ze tegen.

Mijn motor heeft een datatool alarm en art 4 schijfremslot.
De garage is ook voorzien van de nodige beveiligen welke ik natuurlijk niet nader ga noemen op het net ;)

Liefst had ik deze er nog rondrennen ;) :+
worlds_biggest_dog_sm.jpg

Ik denk overigens dat als je een unieke of extreem dure fiets bezit je geen kans maakt tegen een professionele dief. Beter verzeker je hem gewoon goed en hoop je dat het oog van de dief op de fiets van de buurman valt :P
 
@Tom, mis ik iets? Het alarm is onzichtbaar ingebouwd meld je. Hoe moet de dief dan weten dat hij die van jou moet laten staan?
Maar goed je alarm gaat af, jij rent naar buiten of waar je ook bent, Misschien ben je aan het werk en staat de motor thuis... Je ziet, in het gunstigste geval, de motor/het busje de straat uitrijden, wat doe je dan? 112 bellen? Optie 1: we hebben geen tijd. Optie 2 bel je verzekering maar.
 
heerlijk hier, elke keer als iemand over een alarm vragen stelt is het het volgende
en wat dam met jammers
heeft geen zin, wat als je niet in de buurt bent, niemand reageerd erop...
het word vaker gezegd, als ze hem willen hebben... maar we mogen het toch zo moeilijk mogelijk maken, denk dat de TS dat wel zo'n beetje gedaan heeft :)
goed werk!
 
Zeg aapje, hij vraagt: Wat vinden jullie van alarmsystemen en wie heeft er één? Hadden de gestolen motoren eigenlijk een alarm?

Dus.....geef ik mijn mening, hoe moeilijk is dat?
 
@Tom, mis ik iets? Het alarm is onzichtbaar ingebouwd meld je. Hoe moet de dief dan weten dat hij die van jou moet laten staan?
Maar goed je alarm gaat af, jij rent naar buiten of waar je ook bent, Misschien ben je aan het werk en staat de motor thuis... Je ziet, in het gunstigste geval, de motor/het busje de straat uitrijden, wat doe je dan? 112 bellen? Optie 1: we hebben geen tijd. Optie 2 bel je verzekering maar.

Er knippert op m'n klokunit een ledje en als je 'm rechtzet hoor je een aanhoudende pieptoon. Dan zit er ook nog een schijfremslot op dus echt snel komen ze er ook niet mee weg, zeker niet als de ketting er aan hangt. Als hij dan toch gestolen is kan de politie hem traceren zolang m'n het systeem niet heeft kunnen saboteren.
Maar oke, ik heb begrepen dat ze hier het nut van zo'n alarm blijkbaar niet hoog inschatten. Het was maar een vraag hoor...
 
Ik ben zo bang voor diefstal dat ik de velgen in het beton heb gegoten
zelf rijden is er niet meer bij, maar dat is een kleine opoffering voor goede beveiliging :+



on-topic: ik heb het geluk dat ik mijn motoren zowel thuis als bij beide werkgevers veilig achter gesloten hek/garage kan stallen
en, nee.. ik heb geen alarm, omdat ik ook zo'n eigewijs ben die in de huidige maatschappij niet gelooft in de werking/meerwaarde van een alarm
 
Laatst bewerkt:
Bij mij staat hij altijd in de schuur, met sloten erop.
Heb wel een alarm, maar heb de zender nooit bij.
Beetje laks, maar ja... Wel altijd remschijfslot bij.
 
@Tom Ik heb op de motoren ook wel een alarm hoor, en ze staan op slot en in een afgesloten, gemeenschappelijke garage. Echter in het najaar zijn er twee motoren uit deze garage gestolen, beide verankerd aan de muur, op slot en met alarm. Beide waren ook nog eens oudere, niet bijzonder dure motoren.
Probleem is bij ons dat er in de garage geen GSM en GPS bereik is, dus een tracker werkt sowieso niet.
 
Ik zit me al een tijdje te ergeren over het grote aantal gestolen motoren. Als je 't forum eens even bekijkt... Daar wordt een mens niet vrolijker van!

Vandaar even mijn vraag:
Wat vinden jullie van alarmsystemen en wie heeft er één? Hadden de gestolen motoren eigenlijk een alarm?

Ikzelf heb op m'n Buell een Ama3 geïnstalleerd. Dit is een alarm met gps en gsm functie. Als m'n motor wordt bewogen zonder dat 't contact aan staat gaat hij na 15 seconden een sms sturen naar mijn gsm met de coördinaten en de oorzaak van alarm. Maar ook na sleuteldiefstal is hij gewoon te traceren via gps en dit zelfs in een busje. Zelfs in een busje met gesloten deuren heeft hij een goede gps ontvangst, dit heb ik zelf al getest. Verder heb ik nog een schijfremslot en een Abus kettingslot. Je kan ze 't maar zo moeilijk mogelijk maken denk ik dan...

Voor de kritische lezers onder ons, ik heb inderdaad m'n alarm zelf geïnstalleerd. Maar ik ben automecanicien/electricien van beroep. Alle componenten zitten degelijk gemonteerd en verborgen, aansluitingen netjes weggewerkt in de originele kabelgainen. Demonteren of saboteren is niet zo simpel. In die tijd heeft hij z'n baasje al gewaarschuwd en zijn de gevolgen niet meer te overzien })

Klinkt handig dat smsje :X

Dan weet je in ieder geval dat ie gejat is op de plaats waar je m waarschijnlijk achtergelaten hebt ;)
 
Klinkt handig dat smsje :X

Dan weet je in ieder geval dat ie gejat is op de plaats waar je m waarschijnlijk achtergelaten hebt ;)
:P maar ja, een sms is wel handig aangezien je zelf vaak buiten gehoor bereik v.d. motor was + je hebt het exacte tijdstip later als bewijs. En tsja, zo'n smsje moet toch een berichttekst hebben... Dus waarom dan niet de gps coördinaten, misschien kan je dat ook nog ergens als bewijs opvoeren.

Aan de andere kant, ik kom er liever na mijn vakantie pas achter dat mn motor gejat is, dan dat ik in zuid-frankrijk iedere keer terug naar NL moet rijden om te checken of het om een vals alarm gaat :P
 
wat een gejank over het feit of zo'n alarm werkt zeg!..
die van mij stond enkel op het kontaktslot voor de deur van mijn werk ( stom, ik weet het maar ik had er niet op gerekend dat men 225 kilo aan crosser weg zou slepen!..)
ik heb nu een datatracker ( nog niet op een op een motor want die heb ik dus niet meer...) en wil er een flinke ketting aan hangen. verderop in de straat staan twee motoren WEL op de ketting en die staan er allebei nog.
alarm komt er zeker ook op want ik kan hem vanaf de straatkant wel horen en ik heb nog een 12volt schrikdraad apparaat liggen en dat is OOK wel heel verleidelijk!!...
 
:P maar ja, een sms is wel handig aangezien je zelf vaak buiten gehoor bereik v.d. motor was + je hebt het exacte tijdstip later als bewijs. En tsja, zo'n smsje moet toch een berichttekst hebben... Dus waarom dan niet de gps coördinaten, misschien kan je dat ook nog ergens als bewijs opvoeren.

Aan de andere kant, ik kom er liever na mijn vakantie pas achter dat mn motor gejat is, dan dat ik in zuid-frankrijk iedere keer terug naar NL moet rijden om te checken of het om een vals alarm gaat :P

Of met de motor met vakantie gaan...
 
Ik heb een abus detecto 8000. Zo'n schuifremslot met ingebouwd alarm.
Aangezien ik zoveel berichten over gestolen motoren lees, zet ik hem nu met 3 sloten vast.
1 schijfremslot voor, zonder alarm.
1 ketting met detecto. Die hangt van de grond af aan de regenpijp.
1 ketting op de grond door mijn wiel zonder alarm. Die is wel door te knippen. Hoop dat de detecto dan reageert. :)

Daarnaast staat er een lantaarnpaal vlakbij en een rij auto's er voor. Dus dat houdt tillen in.
 
Je moet er gewoon zo veel mogelijk aan doen, als wat wenselijk is voor tussen jouw oren.

Jatten doen ze toch wel. Maakt niet uit of 10 alarmen hebt, een hond, een garage, een woonboot, aan paal vast etc. Echt niet...
Ik heb de meest vreemde verhalen hier voorbij zien komen op MF.

Je moet naar mijn mening gewoon zo veel mogelijk doen zodat je voor jezelf het gevoel hebt dat je er alles aan gedaan hebt voor zover je dat waard vindt.

Ik had op mijn vorige fiets een alarm, kettingsslot etc. De hele mikmak.
Op mijn huidige fiets geloof ik het wel.

Op mijn vorige fiets moest ik dat hebben want anders was ik niet rustig in mijn kop.

Zo denk ik er over. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan