Alarmen zinvol????

Gisteren na een middagje sturen in zuid-limburg (zou eigenlijk mee zijn gegaan naar Nordschleife, maar weersomstandigheden waren 's morgens vroeg zwaar K.)
staan we bij pompstation langs de A2 ff peukenpauze. Als we weg willen rijden slaat het alarm van m'n motor aan. GVD, waar heb ik nou weer die afstandsbediening. Nergens te vinden.

Daar stonden we dan, met ons goed gedrag, eindelijk de duc (al 400km) probleemloos, krijg ik zoiets |(

Dus wij de duc uit elkaar, bedrading van het alarm volgen, hebben we al snel gevonden dat er 2 onderbrekingen op zitten, 1 op het startrelais en 1 op het contactrelais.
De hoofdzekering van het alarm er uit getrokken (we werden een beetje gestoord van de herrie)

Voor de zekerheid de ANWB maar gebeld, want we hadden helemaal geen gereedschap bij ons.
Binnen nog geen 10 minuten (waarvoor hulde ANWB :} ) stond ie bij ons. Hij kijken en ik uitleggen wat onze theorie is. Hij zegt: "jullie zijn goed bezig jongens, ik zal eens ff gereedschap pakken"
-Krammetje bij de bedrading van het contactrelais.
-Krammetje bij de bedrading van het startrelais.

en hoppatee, de duc doet het weer. Ik bedank de man van de ANWB voor zijn hulp, hij bedankt mij voor het genog om aan een duc te mogen sleutelen }) en kunnen onze weg weer vervolgen.

Nu is mijn vraag:
waarom moet ik een duur ART gecertificeerd alarm (destijds in 1997 fl. 1100,= incl. inbouw) laten monteren op m'n fiets als ik met 5 minuten werk het hele alarm kan omzeilen.
Dit riekt toch duidelijk naar zakkevullerij van de inbouwstations die mi steekpenningen hebben gegeven aan verzekeringsmaatschappijen om gecertificeerde alarmen te verplichten.

Je zou ook gewoon een nieuwe handzender kunnen bestellen! ;)
 
Heb ook een alarm, op huidige motor omdat het verplicht is, op oude motor voor me gemoedsrust.

Kijk, dat alarm gaat af op het moment dat er aan je motor wordt gerotzooit, en dan hoor ik dat, en ga ik slaan.

Hoor ik het niet, dan heb ik pech, maar meestal staat me motor dichtbij, maar niet altijd in het zicht, vandaar.
 
Zoals al eerder gezegd, een beetje 'professional' heeft je motor in enkele minuten meegeript, maar hoe moeilijker je het maakt, hoe kleiner de kans is dat ie de jouwe uitkiest. Vooral op de TT e.d.

Ik heb ooit eens een slotentest in de 'Motor' gelezen, uitgevoerd door een ex-motordief. Volgens mij waren de meeste sloten binnen een minuut open, ook de gekeurde.

De beste manier om 'm niet te laten jatten is misschien om een op een veilige plek te zetten: overdag onder je kont en 's nachts onder je kussen?
 
Zoals al eerder gezegd, een beetje 'professional' heeft je motor in enkele minuten meegeript, maar hoe moeilijker je het maakt, hoe kleiner de kans is dat ie de jouwe uitkiest. Vooral op de TT e.d.

Er zijn zoveel gasten die geen alarm en of slot hebben, ook tijdens TT, welke zal de dief nu nemen, die van hem of die van mij met slot en alarm?? Precies.
 
Een motor alarm is gewoon om de gelegenheidsdief/joyrider te ontmoedigen.

Proffesionele dieven, doen het op een andere manier. Die komen gewoon bij je thuis midden in de nacht en halen je schuur leeg.
 
Er zijn zoveel gasten die geen alarm en of slot hebben, ook tijdens TT, welke zal de dief nu nemen, die van hem of die van mij met slot en alarm?? Precies.
welke zal de dief nemen

De motor op slot ergens langs de weg
of
de motor op de free&safe parking op stuurslot.

Denk toch dat de langs de weg motor meer kans heeft om te worden gejat.

Als ze hem mee willen nemen doen ze het toch, al heb je 20 sloten op je motor gezet.
En als ze hem niet willen dan doen ze dat ook niet, al zou je het willen.

Zo heb ik ooit m'n ZXR met sleutel in contact in Helmond bij het winkelcentrum neergezet. Kom ik na een uur terug, staat de motor er nog gewoon.
Je kunt dus ook mazzel hebben.
 
Volle terassen, loeiende motor, zwetende man erbij en er reageerde niemand!

Uiteraard niemand, als ik dit topic zo lees gaan de alarmen vaker op de verkeerde momenten af dan op de goede. Logisch dat hier niemand meer van opkijkt.
 
hi
ik zal me eerst ff voor stellen mijn naam is mike en ben eigenaar van misisound
dat is een mobiele inbouwstation die bij je aan de deur komt en natuurlijk de goed koopste in nederland

nu lees ik veel over alarmen die niet goed zijn aan gesloten ?
dat ze binnen 2 sec al weer lopen of het alarm onklaar zijn gemaakt ??!!

nou geloof me dat mag niet !!! ik heb ze zelf ook in bouwt in auto's en op motoren en geloof me als ik ze aan sluit weet je echt niet welke draden je moet hebben om de auto / motor / brommer aan de praat te krijgen ik bouw alles in volgens de normen van CSM !!!!

als je het goed wil doen mag en moet je de draden van het alarm niet zien die moeten helemaal in gebonden worden met de bestande kabelboom van de auto / motor !!!

ik heb laatst een klant gehad die 5 jaar geleden een klasse 3 alarm bij ons heb laten inbouwen maar nu was er een storing in de hoofd unit van het alarm dus moest tijdelijk de startblokkeering er afgehaald worden :( geloof me ik was daar niet blij mee ik ben er 2,5 uur mee bezig geweest om hem weer rijdend te krijgen me baas moest hard lachen om dat ik hem zelf had ik gebouwt en niet eens de draaden meer kon vinden.

ik rij zelf op een honda cbr 1000 f van bj 87 en ook daar zit alarm op maar 1 ding weet ik wel die krijg je niet weg binnen 30 min !!!!!!

dus let op hoe ze de alarm inbouwen !!!
dat moet goed en niet zichbaar zijn !!!!

kijk eens op me site er staan leuke aanbiedingen misschien staat er wel wat voor je bij of wil je wat in je auto in gebouwt hebben ??!!

WWW.MISISOUND.NL

GROETJES MIKE

 
hi
ik zal me eerst ff voor stellen mijn naam is mike en ben eigenaar van misisound
dat is een mobiele inbouwstation die bij je aan de deur komt en natuurlijk de goed koopste in nederland

nu lees ik veel over alarmen die niet goed zijn aan gesloten ?
dat ze binnen 2 sec al weer lopen of het alarm onklaar zijn gemaakt ??!!

nou geloof me dat mag niet !!! ik heb ze zelf ook in bouwt in auto's en op motoren en geloof me als ik ze aan sluit weet je echt niet welke draden je moet hebben om de auto / motor / brommer aan de praat te krijgen ik bouw alles in volgens de normen van CSM !!!!

als je het goed wil doen mag en moet je de draden van het alarm niet zien die moeten helemaal in gebonden worden met de bestande kabelboom van de auto / motor !!!

ik heb laatst een klant gehad die 5 jaar geleden een klasse 3 alarm bij ons heb laten inbouwen maar nu was er een storing in de hoofd unit van het alarm dus moest tijdelijk de startblokkeering er afgehaald worden :( geloof me ik was daar niet blij mee ik ben er 2,5 uur mee bezig geweest om hem weer rijdend te krijgen me baas moest hard lachen om dat ik hem zelf had ik gebouwt en niet eens de draaden meer kon vinden.

ik rij zelf op een honda cbr 1000 f van bj 87 en ook daar zit alarm op maar 1 ding weet ik wel die krijg je niet weg binnen 30 min !!!!!!

dus let op hoe ze de alarm inbouwen !!!
dat moet goed en niet zichbaar zijn !!!!

kijk eens op me site er staan leuke aanbiedingen misschien staat er wel wat voor je bij of wil je wat in je auto in gebouwt hebben ??!!

WWW.MISISOUND.NL

GROETJES MIKE
na bijna 4 jaar een reactie _O- _O- _O-

maar voor een dief mischien een leuke poging om info los te kunnen krijgen ;)
 
Ik ben er geen fan van mijn eigen alarmsysteem ! Altijd heb ik dat k*t kastje nodig om de motor te kunnen starten.

Waarom dan toch geplaatst......?
1) geen slot & geen alarm = hoge premie met hoog eigen risico
2) art-slot & geen alarm = hoge premie met klein eigen risico
3) art.slot & gecertificeerd alarm = veel lagere premie en geen eigen risico !

Het slot was al in mijn bezit en het alarm was met 2 jaar terug verdiend !!
Dus toch maar gedaan. Snel verdiend geld.

Bijlage: cbr01 (Custom).bmp
 
Ik weet niet in hoeverre een alarm effectief een dief tegenhoudt met de motor weg te rijden, maar in mijn ervaring werkt het erg goed om mij als eigenaar stil te laten staan. Ondanks specialist-montage en hoge kosten heeft geen enkel alarm ooit probleemloos gefunctioneerd op enige motor, vooral niet in het winter-seizoen. Ik heb nu het voorrecht om in een vrijwel risico-loze omgeving te wonen (hoewel ik laatst wel een das moest wegjagen bij de garage ;) ) maar ik zou anders OF een oud barrel rijden OF de motor alleen WA verzekeren als de maatschappij een alarm zou eisen.
 
ik had vanmorgen opeens een leuk idee, als men een klepje in zou bouwen binnenin de remmen, en dat die klepje sluit zodra je de motor uitzet. dus als je voor je de motor uitzet, hard in de remmen zou knijpen, dat de remmen muurvast in de remschijven zitten, en zo de motor VEEL moeilijker te verplaatsen zijn..... maarre... ik heb mijn rijbewijs nog niet... dus ik kan me ook wel vergissen...
 
ik had vanmorgen opeens een leuk idee, als men een klepje in zou bouwen binnenin de remmen, en dat die klepje sluit zodra je de motor uitzet. dus als je voor je de motor uitzet, hard in de remmen zou knijpen, dat de remmen muurvast in de remschijven zitten, en zo de motor VEEL moeilijker te verplaatsen zijn..... maarre... ik heb mijn rijbewijs nog niet... dus ik kan me ook wel vergissen...


En toen kreeg je een storing in dat systeem....

Terwijl je 140 doet over de snelweg. Nee, aan mijn remmen komt geen beveiliging oid. Hoe meer je erin bouwt, hoe meer er mis kan gaan. Het moet simpel, veilig en betrouwbaar zijn! Dus geen rare fratsen op zaken die mis kunnen gaan terwijl je aan het rijden bent.


:]
 
Ik weet niet in hoeverre een alarm effectief een dief tegenhoudt met de motor weg te rijden, maar in mijn ervaring werkt het erg goed om mij als eigenaar stil te laten staan. Ondanks specialist-montage en hoge kosten heeft geen enkel alarm ooit probleemloos gefunctioneerd op enige motor, vooral niet in het winter-seizoen. Ik heb nu het voorrecht om in een vrijwel risico-loze omgeving te wonen (hoewel ik laatst wel een das moest wegjagen bij de garage ;) ) maar ik zou anders OF een oud barrel rijden OF de motor alleen WA verzekeren als de maatschappij een alarm zou eisen.


Heb nu op de de duc (zat al op) ook een alarm, een Datatool Veto. Volgens de prijslijsten een hele dure. Zou goed zijn denk je. Nee dus, gaat na het op alarm zetten standaard 3 keer af. Waarom weet ik niet maar wel irritant.

Ben nu inmiddels achter dat ik na het op alarm zetten ook de bewegingssensor uit moet schakelen....

Mocht ik ooit een keer stil komen te staan door de alarm dan sloop ik dat ding gelijk eraf.... Maar ja, het is mij nu teveel werk....
 
certificering van beveiliging (ook bij huizen of kluizen) geeft alleen iets aan over de tijd die je ermee wint. Je kan alles omzeilen met en beetje handigheid.
Dus 5 minuten om zo'n ding stil te krijgen...mwoaah, ik denk dat de gemiddelde dief er heel veel lef voor moet hebben.
 
ik ben wel eens vergeten dat ie op,t alarm stond en als ie dan afgaat kijken er wat mensen dom in de ronde maar geen hond die er echt iets om geeft hoor,dus ik
weet het niet met zo,n alarm,als ze,m willen hebben gaat gewoon mee denk ik. :?
 
'k heb een alarm op m'n motor laten zetten voornamelijk omdat het gewoon veel scheelde in verzekeringskosten (uit m'n hoofd € 25,- per maand)

Maar om nou te zeggen dat ik het alarm vertrouw :N

Heb het met een maat van me eens uitgeprobeert
Alarm erop gezet en hij er zeker 10 minuten mee zitten gooien/duwen/trekken aan die motor en heeft bijna lettelijk die motor ondersteboven gehad ,en geen afgaand alarm B| (ik wil 5 minuten later wegrijden ,raak het stuur aan en wat denk je :X ,K*TDING)

'k heb zelf het idee :als ze je motor willen jatten gaat ie toch wel mee ,met beveiliging of zonder
En er is niks wat je er tegen kan doen :N (
In beton storten misschien ,maar da's moeilijk rijden lijkt me :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan