edraket
MF veteraan
Gisteren na een middagje sturen in zuid-limburg (zou eigenlijk mee zijn gegaan naar Nordschleife, maar weersomstandigheden waren 's morgens vroeg zwaar K.)
staan we bij pompstation langs de A2 ff peukenpauze. Als we weg willen rijden slaat het alarm van m'n motor aan. GVD, waar heb ik nou weer die afstandsbediening. Nergens te vinden.
Daar stonden we dan, met ons goed gedrag, eindelijk de duc (al 400km) probleemloos, krijg ik zoiets
Dus wij de duc uit elkaar, bedrading van het alarm volgen, hebben we al snel gevonden dat er 2 onderbrekingen op zitten, 1 op het startrelais en 1 op het contactrelais.
De hoofdzekering van het alarm er uit getrokken (we werden een beetje gestoord van de herrie)
Voor de zekerheid de ANWB maar gebeld, want we hadden helemaal geen gereedschap bij ons.
Binnen nog geen 10 minuten (waarvoor hulde ANWB ) stond ie bij ons. Hij kijken en ik uitleggen wat onze theorie is. Hij zegt: "jullie zijn goed bezig jongens, ik zal eens ff gereedschap pakken"
-Krammetje bij de bedrading van het contactrelais.
-Krammetje bij de bedrading van het startrelais.
en hoppatee, de duc doet het weer. Ik bedank de man van de ANWB voor zijn hulp, hij bedankt mij voor het genog om aan een duc te mogen sleutelen en kunnen onze weg weer vervolgen.
Nu is mijn vraag:
waarom moet ik een duur ART gecertificeerd alarm (destijds in 1997 fl. 1100,= incl. inbouw) laten monteren op m'n fiets als ik met 5 minuten werk het hele alarm kan omzeilen.
Dit riekt toch duidelijk naar zakkevullerij van de inbouwstations die mi steekpenningen hebben gegeven aan verzekeringsmaatschappijen om gecertificeerde alarmen te verplichten.
staan we bij pompstation langs de A2 ff peukenpauze. Als we weg willen rijden slaat het alarm van m'n motor aan. GVD, waar heb ik nou weer die afstandsbediening. Nergens te vinden.
Daar stonden we dan, met ons goed gedrag, eindelijk de duc (al 400km) probleemloos, krijg ik zoiets
Dus wij de duc uit elkaar, bedrading van het alarm volgen, hebben we al snel gevonden dat er 2 onderbrekingen op zitten, 1 op het startrelais en 1 op het contactrelais.
De hoofdzekering van het alarm er uit getrokken (we werden een beetje gestoord van de herrie)
Voor de zekerheid de ANWB maar gebeld, want we hadden helemaal geen gereedschap bij ons.
Binnen nog geen 10 minuten (waarvoor hulde ANWB ) stond ie bij ons. Hij kijken en ik uitleggen wat onze theorie is. Hij zegt: "jullie zijn goed bezig jongens, ik zal eens ff gereedschap pakken"
-Krammetje bij de bedrading van het contactrelais.
-Krammetje bij de bedrading van het startrelais.
en hoppatee, de duc doet het weer. Ik bedank de man van de ANWB voor zijn hulp, hij bedankt mij voor het genog om aan een duc te mogen sleutelen en kunnen onze weg weer vervolgen.
Nu is mijn vraag:
waarom moet ik een duur ART gecertificeerd alarm (destijds in 1997 fl. 1100,= incl. inbouw) laten monteren op m'n fiets als ik met 5 minuten werk het hele alarm kan omzeilen.
Dit riekt toch duidelijk naar zakkevullerij van de inbouwstations die mi steekpenningen hebben gegeven aan verzekeringsmaatschappijen om gecertificeerde alarmen te verplichten.
Laatst bewerkt: