alarminstallatie

ik heb een spyball, duur 1000,- met installeren dacht ik... (ik heb mijn motor in een waas gekocht 8-) )

het scheelt enorm in all-risk, dan heb je 'm er zo uit...

nix te klagen, gaat (bijna) alleen af als het moet :+
 
Heb bij mijn vorige motor een red alert gehad: prima!

Nu ook een spyball, minstens zo goed.

Doen! 8-)
 
ik heb een spy-ball en dat ding bevalt prima, totaal +inbouw zo'n 1000 piekermannetjes. Scheelt mij 500 van diezelfde piekermannetjes verzekeringspremie per jaar ;)

C.U.


:j
 
Heb zelf geen alarm, bijna geen kip kijkt meer om als er een alarm af gaat. En vaak staan ze anders te kijken als een aap in de bijbel, niet helpen ofzo... :(
maar is het niet zo dat ie vaak ook afgaat van harde wind enzo ? (tenminste dat heb ik gehoord)
 
Hoeveel korting moet ik ongeveer aan denken?

Bouwen ze dat alarm een beetje netjes in? Ik denk aan b.v. mijn carkit die er zo kut in was gezet dat ik het zelf maar over heb gedaan. |(
 
Ik heb ook een SpyBall...niet meer dan lof.

Je kan hem zelf afstellen als ie TE gevoelig is of TE ehhh-niet gevoelig is :P

En je MOET hem laten installeren, anders krijg je geen certificaat en heb je voor de verzekering GEEN alarm!!!!

Is bij mij zeer professioneel ingebouwd....heb wel zelf het rode ledje vervangen door een blauwe 8-)

In de 2 jaar dat ik m`n (lees deze) fiets heb en dus ook alarm...is ie maar 2 keer afgegaan...

1-Kat van de buren sprong erop...
2-Wind (windkracht 7-8) en heb hem toen ietsjes minder gevoelig gezet.

 
Spyball= zeer prima goed!
Voor de geldigheidsduur van het certificaat is verlopen heb je hem al terug verdiend (3 jaar) Na het derde jaar moet je de installatie wederom laten keuren.
kepum ook en ben zeer tevreden.
Dat anderen niet regeren, wil niet zeggen dat niemand reageert. er is altijd wel iemand die het hoort en/of ziet en vervolgens (annoniem) politie belt :)

 
Op een ZZ-R 1100 Red Alert alarm gehad. Ging nogal eens te snel af. Leuk was wel dat je er 'gratis' alarm lichten en running lights bj kreeg.
Op mijn ZX-12R nu een Spyball alarm. Doet wat 'ie doen moet, en meer: de startblokkering gaat er *altijd* op als de motor uit staat. Wat soms een beetje een gekloot is voor een brug bijvoorbeeld: je moet dan eerst het alarm er weer af zetten voordat je verder kan.
 
Als je de handzender aan je contactsleutel vast maakt dan is het niet echt meer een "issue" ( ik neem aan dat je contakt-cylinder aan/op je cockpit zit :)
 
Op 2001-07-18 09:50, schreef Jeroen12:
... de startblokkering gaat er *altijd* op als de motor uit staat. Wat soms een beetje een gekloot is voor een brug bijvoorbeeld: je moet dan eerst het alarm er weer af zetten voordat je verder kan.

Sja, je kan natuurlijk ook je motor gewoon effe laten draaien dan he..
 
Op mijn ZX-12R nu een Spyball alarm. Doet wat 'ie doen moet, en meer: de startblokkering gaat er *altijd* op als de motor uit staat. Wat soms een beetje een gekloot is voor een brug bijvoorbeeld: je moet dan eerst het alarm er weer af zetten voordat je verder kan.

MENSEN MET SPYBALL:
Gebruik je dodemansknop om je fiets af te zetten als je bijvoorbeeld voor een brug staat!!!!! en laat hem hierin staan....wanneer je wilt gaan starten...gewoon dodemansknop op RUN en starten maar...geen gekloot met alarm!!!!


PS sorry dat alles in vet is...maar dit is dus een HELE GOEIE TIP....ik werd er ook schijtziek van..en heb gewoon maar wat geprobeerd...en is dus gelukt :]
 
Dus ??? Ik zet mijn motor af met de sleutel en zet hem meteen weer op contact... Kan ik hem dus ook gewoon weer starten... Of je zet hem uit met de zijstandaard-beveiliging of idd met de dodemansknop... Zolang de motor op contact staat blijft het alarm en de startblokkering eraf... Dat is toch niks nieuws ??
 
He Poohbeer, jij bent toch niet zo'n mannetje die zijn motor gewoon 5 minuten voor jan l*l aan laat staan voor een brug?

Ik heb daar eigenlijk wel een beetje hekel aan, vooral vr8wagens en zo.....

Speaking of which, waarom doen die buschauffeurs dat altijd? Koffie drinken en maar laten lopen dat ding.......

Ik heb mijn motor ook in de tuin staan, en ik 'loop' hem ook eerst naar voren alvorens weg te rijden, kleine moeite vind ik. Mijn buurman vindt het wel nodig om met die herrie door de steeg te rijden, 's nachts, 's morgens, whenever.....

Sorry, ben weer eens een zeikerd :} , beetje off-topic ook........

By the way, die running lights waren wel lekker bij die red alert, net als de alarmlichten (alhoewel ik die nog nooit heb gebruikt.... :j )
 
Gebruik je dodemansknop om je fiets af te zetten ...

dank ik ga het proberen, het idd irritant om telkens die handzender uit je pak te halen...

ik had de zender eerst aan mijn contact-sleutel zitten, maar die schijnt daar niet tegen te kunnen (kapot)
 
Ik heb mijn handzender ook gewoon aan mijn contactsleutel zitten. Stukje klittenband er op, stukje op kroonplaat en hij zit vast.

Alleen heb ik het met mijn red alert handzender gehad dat ik die sleutels in mijn zak had, en ik per ongeluk het knopje lange tijd heb geactiveerd. Toen is er iets doorgebrand..

Ik was stom, de volgende week mijn andere zender idem dito..... '(

Opgestuurd naar armada bike security, en voila: gratis, binnen een week terug ;)

Tip:zorg er voor dat je een geheime code hebt ingevoerd, anders heb je grote probleempjes bij weigering zender......... 8-)
 
Nee, ik ben zo niet iemand.. ik zet met voertuigen altijd meteen af.. niet dat ik vaak voor zo'n ding sta te wachten.
Maar als ik eerst in een diepe jaszak een alarmknoppie moet gaan zoeken, dan mag dat ding wel lekker verder brommen van me hoor.
 
Dus ??? Ik zet mijn motor af met de sleutel en zet hem meteen weer op contact... Kan ik hem dus ook gewoon weer starten... Of je zet hem uit met de zijstandaard-beveiliging of idd met de dodemansknop... Zolang de motor op contact staat blijft het alarm en de startblokkering eraf... Dat is toch niks nieuws ??

nee joh!....je komt aanrijden, ziet een file wachten voor de brug....staat stil, gooit de dodemansknop om....motor slaat af, maar wel met licht e.d.

nu gaat je startonderbreker er niet vanzelf op...

als je je contact zou uitzetten....en dan weer aan zonder motor te starten, gaat de automatische startonderbreker er WEL op na ong 40sec...moet je weer je zender erbij pakken...2x drukken dan pas starten...enz enz.

PS Ik heb het hier over de Top-of-the-line (Royal) versie :}
 
Hoeveel korting moet ik ongeveer aan denken?

Bouwen ze dat alarm een beetje netjes in? Ik denk aan b.v. mijn carkit die er zo kut in was gezet dat ik het zelf maar over heb gedaan. |(

Op je verzekering scheelt het al gauw 400.- per jaar. En red alert bouwen ze meestal onder je buddy in. Of datatag SCM gekeurd is betwijfel ik.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan