alarminstallatie

Fast Frances

MF veteraan
20 apr 2005
14.455
0
Wenen
Ik ga een alarminstallatie aanbrengen in mijn r6.
( gister is de R6 van mijn vriend gestolen! )
Nu twijfel ik of ik dat bekend moet maken (dmv van een sticker )
Hoe denken jullie daarover?
Zelf lijkt het me beter een kleine verrassing paraat te hebben :Z als ze voor hebben haar te jatten.
Graag wat meningen.
 
Stickertje is wel ok denk ik maar vaak foeilelijk...

Heb je niet een knipperend lampje dat ze misschien kan afschrikken???
 
ik heb nog geen idee wat en hoe
informeer morgen.
foeilelijk mag het niet zijn maar
beter dat dan mijn motor weg
 
Ook met alarm nemen ze 'm mee hoor. En een R6 had toch al een klein ledje in de toerenteller zitten die af en toe knippert?
Maargoed, alarm en startonderbreker is altijd handig. Zeker bij een R6. Krijg je meteen nog ietsje korting ook op je verzekeringspremie.
 
ja heeft ze
In Oostenrijk betaal je geen cent minder
overigens zijn ze niet weggereden met de R6
ze hebben haar opgetild en in de bus geparkeerd
De schoften! :(
 
Geen sticker plakken, zeker geen merk oid. Een ledje om aan te geven dat er alarm op zit is beter. Het zal iig de gelegenheidsdief en de vandalen afschrikken.

Korting wordt door verzekeringsmaatschappijen alleen verleend als het systeem door een erkend bedrijf is geïnstalleerd en vaak alleen als er een SCM keuring / certificaat bij is.
 
Fast Frances,

als ik nog even een gedachte mag passeren:
Waardoor was het mogelijk dat de bike van je vriend is weggehaald? Zoals ik het bekijk is een van de weinige mogelijkheden om te voorkomen dat je motor wordt weggehaald is een lijfwacht inhuren die het bewaakt. Ieder alarm is "slechts" een signalering: let op het kan zijn dat de eigenaar eraan komt. Een alternatief is het om de motor zodanig te stallen dat ie aan de wereld wordt vastgeknoopt, met een geod slot. Daarnaast kun je, uit eigen ervaring, bepalen of de beveiliging op de motor van je vriend te gering was, en een betere beveiligings maatregel toepassen, of dat een alarm is dat bepaal jij.

succes, T
 
Ik ga ook een alarm op mij motor laten installeren. Dit moet idd een MCR klasse 1 alarminstallatie zijn om 30% korting op mijn verzekeringspremie te krijgen. Ik krijg dan 420 euro korting op mijn jaarpremie. Wat kost zo'n alarm :? Ik heb bij Van Gils in Breda geïnformeerd en deze zegt vanaf 520 euro. Zijn er nog goedkopere of betere :?
 
Ik ga ook een alarm op mij motor laten installeren. Dit moet idd een MCR klasse 1 alarminstallatie zijn om 30% korting op mijn verzekeringspremie te krijgen. Ik krijg dan 420 euro korting op mijn jaarpremie. Wat kost zo'n alarm :? Ik heb bij Van Gils in Breda geïnformeerd en deze zegt vanaf 520 euro. Zijn er nog goedkopere of betere :?
Het duurste is meestal de montage en minder dan €500 wordt lastig als het om een spy-ball gaat.
 
Geen sticker plakken, zeker geen merk oid. Een ledje om aan te geven dat er alarm op zit is beter. Het zal iig de gelegenheidsdief en de vandalen afschrikken.

Korting wordt door verzekeringsmaatschappijen alleen verleend als het systeem door een erkend bedrijf is geïnstalleerd en vaak alleen als er een SCM keuring / certificaat bij is.

:^

Op mijn motor zit een ledje, die bij de Spy-ball zat.
 
.... Dit moet idd een MCR klasse 1 alarminstallatie zijn om 30% korting op mijn verzekeringspremie te krijgen.

Bedoel je niet een SCM: Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging ??

En let erop dat op hert polisblad ook daadwerkelijk SCM klasse 1 staat.
Bij auto's is dit namelijk klasse 3. Veel verzekeraars nemen het polisblad van de auto klakkeloos over en dan staat er dus de verkeerde classificering op.
 
Wat je ook nog kunt doen is een alarm inbouwen die je belt zodra ze de motor bewegen... omdat er een omgebouwde gsm inzit kun je die ook altijd traceren... (de politie althans) want dat kunnen ze nu ook met gewone mobiels...
best handig je hoort niks dus ze hebben niks in de gaten en een mobiel hebben de meeste altijd bijzich en die horen ze wel...


Danny
 
400 euro voor een alarm!!!

Met goedgekeurd certificaat blablaetc. Perfect bedrijf. Ze isntalleren bij grotere bedrijven en die willen er nog winst op maken, vandaar dat het bij de rest 500+ euro kost.

Spyball is 420 geloof ik en defa MC Security slechts 400! Als je het eerste jaar 420 euro korting krijgt, maak je al winst na 1 jaar!

www.weng.nl Zit in Rotterdam. Aardige mensen, heb zelf alarm er laatst laten inbouwen. Nou riekt dit naar reclame, en dat is het ook, maar geen eigenbelang, mar dat van andere motorrijders. Ik werd gewoon ziek van de kostmisselijke prijzen en vergelijking met dit.... scheelt gewoon 100+ euro.

(hier: motoport den bosch en V/D Heyden: beiden 550 euro inclusief inbouw, bij w&g slechts 420...Dat vind ik nogal een verschil)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan