alarmlichten op je motor

9 dec 2001
3
0
delft
in deze donkere dagen rijd ik met mijn knipperlicht aan tussen de file\'s door. eigenlijk wil ik hiervoor alarmlichten klussen op mijn fiets, maar ik heb tot nu toe nergens een fatsoenlijke schakeling vandaan kunnen toveren.

wat heb ik hiervoor nodig en waar haal ik het vandaan?
 
Bij verschillende motorzaken heb je daar aparaatjes voor. Hebben ze ze niet dan kijk je op welke fiets dat standaard zit en bestel je het daarvan.

Je hebt tegen woordig ook Safety Lights Dan branden alle vier je knipperlichten (ook als je gewoon rijd)
 
Ja, simpel. Zoek de eerste de beste dikke BMW, Goldwing, Venture of Pan en sloop het eruit :) .
En als je dan toch bezig bent kun je ook gelijk de magnetron, home entertainment centre en airco overzetten :P .
 
gewoon je koplamp vervangen door een type van philips die een \'gele\' gloed heeft (anders dan xeon en de meeste auto\'s, hierdoor zien ze je goed), en je linkse (of rechtse, maakt niet veel uit) knipperlicht aan zetten.

werkt prima, ik wordt bijna nooit over het \'hoofd\' gezien... :)
 
Hier was al een stukje over geschreven, iemand had een schakeling bedacht die je gemakkelijk zelf kunt inbouwen, alleen maar een paar draadjes, een schakelaar (weerbestendig graag!) en een relais nodig.

Zoek maar even naar \"zichtbaarheid in file\" oid...
 
gewoon je koplamp vervangen door een type van philips die een \'gele\' gloed heeft (anders dan xeon en de meeste auto\'s, hierdoor zien ze je goed), en je linkse (of rechtse, maakt niet veel uit) knipperlicht aan zetten.

werkt prima, ik wordt bijna nooit over het \'hoofd\' gezien... :)
Of Philips Bluelight erin zetten, en af en toe lichtseintjes geven, denken ze dat de politie eraan komt.
Gaan de meeste rap aan de kant heb ik in Parijs kunnen ondervinden.
 
Leuk ja... Maar ben zelf niet echt een knutselkoning met elektra ed.

ga met het schema naar een (motor)monteur en vraag of hij dat kan instaleren (tegen betaling als dat nodig is)


eerlijk gezegt vind ik de oplossing die onder de link staat niet de mooiste. ik ben bezig om een nettere oplossing te maken. waarbij (als het ff kan de orginele knipperautomaat komt tevervallen.)
als het zover is laat ik het weten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan