Alarmlichten op Vfr

VfRaCeR78

Rookie
2 aug 2007
29
0
Haarlem
Morgen rijders!

Ik zou graag op mijn Vfr uit 2000 alarmlichten hebben voor het filerijden. Liever zou ik ze nog zien knipperen als een politiemotor.

is dit makkelijk te maken of te laten maken door de monteur?

groet
Rutger
 
Laatst bewerkt:
wat is knipperen als een politiemotor?

Links en rechts om en om?

Volgens mij zitten alarmlichten wel op een VFR uit 2000, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik wel weet, is dat je zelf alle lampjes kan laten knipperen zoals je maar wilt. Je kan ook flitslampjes kopen en zwaailichten. Net als die van de pliessie.
 
Ik heb even gekeken bij Conrad (was het eerste dat me te binnen schoot) en daar hebben ze een paar dingetjes om lampjes te laten knipperen:
HALOGEEN-VERMOGENSKNIPPERLICHT
Bestnr.: 191493 - 89
De kost 12,95. Moet je wel zelf knutselen en een knopje ergens maken.

Of voor 39,95 bij motozoom een knipperlicht installatie helemaal compleet.

Maar ja, dan ben je nog geen motoragent, en heb je alleen alarmlichten....
 
Morgen rijders!

Ik zou graag op mijn Vfr uit 2000 alarmlichten hebben voor het filerijden. Liever zou ik ze nog zien knipperen als een politiemotor.

is dit makkelijk te maken of te laten maken door de monteur?

groet
Rutger
4. Naderen file: let op achterliggers en gebruik alarmlichten
Bij het naderen van een file houdt u via de spiegels rekening met achterop komend verkeer dat niet tijdig snelheid vermindert. Verminder zelf geleidelijk de snelheid en waarschuw achteropkomend verkeer met alarmlichten (of remlicht). Gebruikt geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt om verwarring bij automobilisten te voorkomen. Bij snelwegen met meer dan twee rijstroken, kiest u positie tussen de twee meest linkse rijstroken.
 
Officieel mag je inderdaad geen alarmlichten voeren in de file. Maar afgelopen maandag reed ik zelf "tussen" de file door met achter mij een motor die wel alarmlichten (dus niet politielichten)aanhad. Deze motor had wat meer haast dan ik, en toen ik even opzij ging om hem er langs te laten, bleek het een motoragent te zijn!

Tja... officieel mag je geen alarmlichten voeren, maar het is wel goed opvallend.
Ik heb zelf ook een VFR en lees geinterreseerd mee ;)
 
Hiervoor gebruik en verkoop ik de Safety-Lights basic module. Deze heeft 20 verschillende knipperpatronen, w.o. de "politie"-versie.
Deze knipper dus 3x kort links, dan 3x kort rechts.
Het is opvallend dat auto's met dit signaal veel sneller opzij gaan!

Zo'n setje kost 69 Euro, en wordt ingeschakeld door de remlichten heel kort aan te tikken.

Naast deze knippersignalen heb je dan ook gelijk running-lights (continue branden van de knippers op een vooraf ingestelde waarde) en flitsende knippers bij een remactie.
Alles is apart schakelbaar......

Inderdaad is het niet toegestaan, en ben ik dan ook 2 keer staande gehouden. Na uitleg waarom ik het wel gebruik terwijl ik weet dat het niet mag, kon ik met een waarschuwing weer doorrijden.
Mijn uitleg is simpel:
ik ben bang niet gezien te worden. Ik heb liever een bon, dan dat ik weer van mijn motor gereden wordt door iemand die me niet ziet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf iets gemaakt dat de knipperlichten allemaal tegelijk laat knipperen.
Een paar schema's van internet gehaald en deze tot een werkend geheel samengesteld.
Het is in feite een 2e, apart bediend knipperrelais, dat met 2 diodes op de linker- en rechter knippers, parallel aan het normale knippergebeuren is aangesloten.
Het is wat werk, maar veel goedkoper dan kant en klare dingetjes.
En het maken ervan is ook nog eens leuk.

Topic van toen : Alarmlichten eigenbouw
 
Laatst bewerkt:
hey superblackbird

waar heb jij dit setje gehaald? en hoe stel je die verschillende knippers in??
Ik verkoop ze zelf..... :+
De instellingen en de activatie gebeurd met het een paar keer kort activeren van het remlicht (voor- of achterrem). Het is even een paar keer oefenen, en dan kan je ze heel simpel en snel bedienen zonder je hand te hoeven verplaatsen.
Het gebeurd wel een enkele keer dat je ze per ongeluk inschakeld, maar daar ben je snel achter. Ook het inschakelen van de richtingaanwijzers zorgt er voor dat ze stoppen met onnodig knipperen.
 
kosta?

en wat bedoelen ze hier met tik ? http://www.mototronixwebwinkel.nl/p...id=89&osCsid=d2acd77f4b1abe199e1dd37fe187b9f2
en is dit ook niet meteen met een schakelaar te doen?
Ik mag hier niet adverteren, dus kan geen prijs noemen..... Neem eens contact op via mijn site?
Deze dealer is mijn "buurman"..... :+

Een "tik" is het even aantikken van de rem. Dat kan net voldoende om het remlicht te laten opflitsen, maar onvoldoende om al te remmen. Even afstellen van de voorremschakelaar is voldoende hiervoor......
 
Terug
Bovenaan Onderaan