Alarmlichten

Cosworth

MF'er
21 dec 2003
57
0
Hoofddorp
Beste forummers,
Ik heb op mijn Kawa 454ltd geen alarmlichten zitten. De motor is daar te oude voor, hadden ze nog niet bedacht of vond de fabrikant niet nodig.
Vind ik wel een ernstig gemis. In een file tussen auto's doorrijden en met afgeslagen motor bij een verkeerslicht, etc. is toch wat veiliger met twee knippers tegelijk.
Hebben jullie een eenvoudige oplossing voor dit probleem? :?
Bij voorbaat bedankt.
groetjes, :]
Cosworth
 
Even gegoogled op "motor alarm lichten" en een Alarmlichtmodule gevonden voor net geen 40 euro. Gevonden bij motronix (Let wel, heb er zelf geen ervaring mee). Ziet er wel geinig uit, je hebt geen extra schakelaars nodig, dus je zult wel je richtingaanwijzer wat langer vast moeten houden. Hoop dat je er wat mee kunt, ga zelf ook maar eens even kijken of het wat is. Misschien heeft iemand hier al ervaring mee? Of misschien is iets dergelijks wel zelf in elkaar te knutselen. De electuur eens even doorsnuffelen.
 
IK heb zelf wat in elkaar geknutseld. Want vond de andere nogal duur en ben maar studend. Ik heb genomen een dubbel schakelend relais van voldoende vermogen. De puls draad van de clignateur afgetapt en aan 2 contacten gedaan van het relais. De 2 uitgaande heb ik ieder apart verbonden met de plus draad van één richtingaanwijzer. Ik heb toen het relais massa geschakeld op mijn stuur d.m.v. een klein schakelaartje. Ik heb hem massa geschakeld zodat ik maar één schakelkabel nodig had.

Het vereist een klein beetje inzicht en wat soldeer acties.
Als er vragen zijn of schema's wilt hebben hoor ik het wel.

Op deze site http://www.ej-electronics.nl/ kosten ze 35,-
Ik was 13,- kwijt.
 
ik heb een auto knipperautomaat gekocht van Hella geschikt voor 4x21watt.
een schakelaar met wisselschakelaar(geen aan/uit schakelaar) met 6 aansluitingen
zodanig aangesloten dat de orginele RAW schakelaar blijft werken.
wat extra draden en aansluiten.
 
Bedankt Brutus, Murof en Lexe.
Ik zoek de meest makkelijke oplossing; ben niet zó handig in electronica.
Zondag kreeg ik op een standje in Zandvoort advies om saftelights te monteren, maar dat moest allemaal gesoldeerd, leek mij veel werk. We mooi. Ze hebben een site: www.safetylights.nl
Ik wacht nog wat reacties af en kan dan hopelijk aan de slag.
groetjes
Cosworth
 
Ik heb een tijdje geleden bij Safe Zoetermeer (ben eigenlijk geen fan van Safe...) het eenvoudige systeem van ej-electronics gekocht (http://www.ej-electronics.nl/) voor EUR 35,-, met de voorbedachte rade dat ik het zelf zou inbouwen...
Maar daar was het tot voor twee weken geleden niet van gekomen en aangezien mijn motor een grote beurt moest hebben, heb ik het gelijk daarmee laten inbouwen (Motoport R'dam). En dat hebben ze daar voor een hele minimale prijs gedaan en netjes! Aangezien ik zelf al bedacht had hoe en waar ik het geplaatst wilde hebben (schakelaar en electronicakastje) hoefden zij het niet meer uit te denken, wat natuurlijk weer tijd en geld scheelde.

In dit geval gaat het om een Bandit 600 S, waarbij het kastje aan het frame onder het voorkuipwerk is bevestigd en de schakelaar geplaatst is aan de linkerzijde in de kuip recht onder de linker stuurhelft (dus niet op het stuur, daar er weer een extra bevestiging voor nodig was). Er is dus een klein gaatje geboord in het ruwe gedeelte van het kuipwerk en de schakelaar zit met een meegeleverde montage ring vast. Makkelijk te bereiken indien nodig!
Uiteraard is het zo geschakeld dat wanneer het contact niet aan staat het systeempje niet werk, zodat er niet een of andere grappemaker de boel kan activeren en de accu leeg trekt :( !

Tot nu toe ben ik er tevreden over en kan ik niet meer over vertellen dan bovenstaande.

Grt, Michiel
 
ALs je niet zo super handig bent dan is het systeem van ej-electronics het makkelijkste. Ik heb hem zelf ook al eens ingebouwd. Zeer makkelijk het waren maar 5 draadjes. Het is alleen even bedenken waar je het beste de schakelaar plaatst.

Er zijn ook van die systemen die je doormiddel van een morse code met je remhendel moet activeren. Bijv. kort-kort-lang
Ik vind hem te moeilijk om hem in een noodsituatie toe te passen.
 
Het is gelukt! Bedankt voor jullie hulp. :} Ik heb alarmlichten van ej-electronics gemonteerd en het werkt.
Gekocht bij HWM-Weijers rijschool in Heemstede, Industrieweg 4. Die rekenen overigens wel te veel geld. EJ heeft als adviesprijs euro 35,-- (exclusief verzendkosten). Weijers rekent euro 42,50 :( .
De handleiding is beperkt tot een electrisch schema met drie regels tekst. Dat is te weinig vond ik. Ik heb EJ electronics wat suggesties gegeven voor de aanvulling van een handleiding. Zij gaan dat uitproberen. Vind ik heel positief.
Wie een handleiding van mij wil: mail mij maar *D : c.scheepsma@quicknet.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan