Alcohol in het verkeer

Zucht ik word wel eens moe van de moraalridders hier, hoewel ik jullie absoluut geen ongelijk kan geven, iemand die door alcohol vertraagd op z'n (toch wel gemiddeld) 100pk machine rijdt is een wezenlijk gevaar. Maar het is wel altijd dringen bij jullie op dit forum om die persoon die er ook lichtjes voor pleit tot z'n veters af te branden.

Zelf drink ik ook nooit als ik rijd, nou ja, een of twee biertjes aan het begin van de avond en op voorwaarde dat ik nog enkele uurtjes op het feestje zal zitten en niet stiekem je grens verschuiven. Ik vind het wel lekker om een biertje te nemen zo dorstig van de bike, maar niet als ik binnen de kortst mogelijke tijd weer op de motor moet. 1x (afgelopen zaterdag) een dronken of zwaar aangeschoten typ achterop gehad. De laatste twee km voelde ik alsof ik met m'n linkerhand diegene achterop overeind moest houden, gelukkig kan je zonder koppeling schakelen op 'n cbr, maar levensgevaarlijk |( |( |( en NOOIT meer. Grootste gevaar met een dronken iemand achterop is, denk ik, niet de overmoedigheid van diegene, maar het feit dat ze na een broeierige kroeg gewoon in slaap vallen door de frisse lucht. Althans... in mijn beleving bij m'n eerste en laatste ervaring. '(
 
Als ik weet dat ik in een koekblik moet rijden wil ik nog wel eens 1 biertje nemen en daarna niks meer. (op fris na dan :+ )

Als ik op de motor wegga drink ik gewoon niet. Tis te link omdat je evenwicht ook aangetast wordt. Vind ik gewoon te link.

[ontopic]
Ook beschonken bestuurders zal ik niet meenemen. Geldt het zelfde voor het evenwicht en aangezien toch je passagier ook moet vetrouwen dat ie goed meehangt vind ik dat niet verantwoordelijk. Maar dat geld meer voor me eigen dan voor degene die achterop zit
 
De vraag lijkt mij nog steeds niet beantwoord . Buiten het feit dat ik het persoonlijk volstrekt onverantwoord vind om iemand die aangeschoten of erger achterop te nemen , ben ik inmiddels óók wel benieuwd wat de wet er over zegt . Misschien weet Baksteen raad ?

Daarnaast pleit ik voor een 100% alcoholvrij verkeer , inclusief strenge strafmaatregelen ten aanzien van het rijbewijs .

[me]Hewi denkt dat hij zichzelf niet populair maakt met deze opmerking ...[/me]
 
Jawel hoor. Men is hier allemaal (nou bijna allemaal) heel erg tegen alcohol in het verkeer.

Ook diegenen die wel een 260 gaan als er andere weggebruikers in de buurt zijn.
 
Sterker nog, liever geen limiet. Gewoon nul %! vind ik beter dan die discriminatie van nu! want dat is het! jongeren mogen minder dan ouderen, yeah right. Alsof het dusdandig gecontroleerd word dat die regel het verschil gaat maken |(

Heb pas een offday gehad qua uitslapen en zelfs daarmee ga ik de volgende keer niet rijden. Waar ik normaal het meeste wel in de gaten hebt wat beweegt schoot het er toen echt bij in, laat staan met alcohol op?

Het enigste wat ik doe als ik goed aangeschoten ben is wheelies maken O-)

Op de fiets :9
 
De vraag lijkt mij nog steeds niet beantwoord . Buiten het feit dat ik het persoonlijk volstrekt onverantwoord vind om iemand die aangeschoten of erger achterop te nemen , ben ik inmiddels óók wel benieuwd wat de wet er over zegt . Misschien weet Baksteen raad ?

Daarnaast pleit ik voor een 100% alcoholvrij verkeer , inclusief strenge strafmaatregelen ten aanzien van het rijbewijs .

[me]Hewi denkt dat hij zichzelf niet populair maakt met deze opmerking ...[/me]

Baksteen wil helemaal niet reageren in dit soort topics. |( |(


heb zo geen relevante info in mijn hoofd, gedachtengang gaan idd riching art 5 WvW.
 
Meneer Staelens; Uit uw naam maak ik op dat u uit Belgie komt, het land waar Maandag weer een volle pagina in de krant wordt gevuld met de ongelukken die het afgelopen weekend gebeurd zijn. In belgie vallen tig keer zoveel (alcohol)verkeersslachtoffers dan in Nederland, vaak allemaal mensen die net zo denken als u. Ook ik heb geleerd dat motorrijden een spel is van evenwicht en balans, iets wat door alcohol verstoord kan raken. Met de auto een pilsje denk ik ook wel eens; dat kan wel maar met de motor; NEE. Daarom sluit ik iedere perfect gelopen toer af met een wasbeurtje voor de ZZR en een pilsje of wijntje voor mezelf maar dan wel bij thuiskomst.

Mark
 
Veel reacties zijn niet topic-gerelateerd, maar ok dat gebeurt gewoon. Ik drink zelf wel als ik dat kan overzien en dus nuchter weer op de fiets stap. En dat was dus off-topic!

Maar een dronken passagier meenemen lijkt me niet ok. Zou het zelf niet doen, wil sowieso liever zonder rijden. Wettelijk? Geen idee maar ik denk dat het idd wel mag zolang art. 5 niet in geding komt :?

Heeft iemand van dat art. 5 nog ergens een preciese omschrijving BTW?
 
Zucht ik word wel eens moe van de moraalridders hier, hoewel ik jullie absoluut geen ongelijk kan geven, iemand die door alcohol vertraagd op z'n (toch wel gemiddeld) 100pk machine rijdt is een wezenlijk gevaar. Maar het is wel altijd dringen bij jullie op dit forum om die persoon die er ook lichtjes voor pleit tot z'n veters af te branden.
*zucht! Ik wordt alweer :P moe van dat gezeik over moraalridders.
Lichtjes pleiten? Ik zie hier iemand die het geen probleem vindt om (ff quoten) Zolang de woute je niet pakken mag je gewoon zoveel drinken als je wil. Rij gewoon rustig als je een glaasje ophebt...dan kan er niet zo gek veel gebeuren.. Als jij dat lichtjes noemt |(
 
wanneer je betrokken bent bij een ongeval en je hebt maar 1 glaasje alcohol op dan al kan je verantwoordelijk gehouden worden voor het ongeval ook al ben je niet schuldig. Ook al zijn 2 glaasjes toegestaan, Vooral verzekeringmaatschappijen kunnen dan erg moeilijk gaan doen.
 
Ik hoop dat het verboden is. Iemand die bij je achterop zit heeft invloed op het stuurgedrag van je motor. Iemand die achterop zit moet weten waar die mee bezig is. In een auto is dit niet het geval.

Bij mij komen ze er iig niet op.

En zelf met alcohol deelnemen aan het verkeer? |( hoe kan je dat zelf maar overwegen! Dat je je eigen leven in de waagschaal stelt, dat zal me eerlijk gezegd een worst wezen, maar met dat gedrag breng je andere mensen ook in gevaar en dat is gewoon dom. Mensen met alcohol op die een ongeluk veroorzaken mogen wat mij betreft aangeklaagd worden voor poging tot moord (moord, ja.. voorbedachte rade)
 
Laatst bewerkt:
Ik reed laatst met een vriend van me achterop over een pad waar ook een hoop mensen liepen, dus reed stationair in z'n twee langs de mensen. Op een gegeven moment vond die vriend dat ik rechts langs de lantarenpaal moest ipv links. Dus die gooide z'n heupen er in. We gingen rechtslangs omdat het voor mij nogal onverwachts was. Moet je eens voorstellen wat mensen kunnen doen als je wat harder rijdt...
 
alcohol.jpg


Dat kun je gewoon niet maken alcohol in het verkeer :P

[me]Phr3ak drinkt zowiezo toch al haast nooit wat ;) [/me]
 
Begrijp me niet verkeerd....ik zal onderstaande nooit doen.

Ik vraag me dus af. Als bestuurder mag je maar een bepaald hoeveelheid alcohol in je bloed hebben. Beter is om helemaal niets te drinken. Passagiers hoeven zich daar niet aan te houden omdat zij niet deelnemen aan het verkeer.
Hoe zit dat op de motor? Ik drink absoluut niets als ik nog ga rijden, maar mag je een dronken passagier achterop je motor hebben?
Ik zal nooit iemand achterop nemen die gedronken heeft....lijkt mij erg lastig rijden maar hoe kijkt de wet hier tegenaan?
Goeie vraag, jammer dat die Staelens de boel komt verzieken :( en dat sommigen nog happen ook :z
Ik weet het ook niet, maar ik vermoed dat de wet hier gewoon niet in voorziet...
 
Ja en bij een kwart (!) van alle dodelijke ongevallen in Nederland is alcohol betrokken...

Probeert hier maar een verhaal om heen te lullen...


nou, dat wil dus zeggen dat bij 75% geen alcohol in het spel is!!! Dus moeten we, om de verkeersveiligheid met 300% te verbeteren, allemaal eerst een krat bier leegzuipen voor we de weg op gaan
loveit.gif
fuckyou2.gif
:+
 
Kan best wa liters bier verzette mor alcool en motorijden gaan zekers niet tesamen :r , ook den achterzitter nie levensgevaarlijk op 2wielen O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan