Alcohol in het verkeer

Er staat nergens in de wet dat de passagier op een motor nuchter moet zijn. Veroorzaakt het gedrag van een aangeschoten passagier ongewenst rijgedrag bij de bestuurder waardoor er gevaar ontstaat / kan ontstaan voor het overige verkeer dan sluit ik me bij Baksteen aan, artikel 5 zou dan mogelijk op kunnen gaan.
 
Als zo'n persoon normaal op me overkomt, en een paar biertjes op heb (lees 1 of 2), mag ie best bij me achterop..

Alcohol is not doen op dit forum, ben ik het niet mee eens, mensen maken er hier een hekse jacht van net zoals bepaalde mensen in NL dat doen met het overschrijden van de snelheids limiet...

Voor mij geldt met mate, dus met een paar biertjes (1 a 2) stap ik gerust in de auto, zelfs op de motor,...
 
[...]
:^ En wat zonder de rest die niet kan lezen of er heerlijk op ingaat :} Het merendeel van de reacties gaan over alcoholmis-/gebruik mbt de bestuurder terwijl de topicstarter het over de passagier had!

Volgens mij is de eerste reactie gewoon de goeie O-)
[/quote]

Maar als ik het goed begrijp is de vraagstelling als volgt:

Je heet Staelens, zit strondlazerus in korte broek en t-shirt op de motor en er wil een temeier met een paar biertjes teveel op achterop, wat doe je:
- dat gaat niet want ik rij alleen op mijn achterwiel,
- dat gaat niet want ze past alleen voorop,
- tuurlijk, what the fok.
 
Hier is een site met allemaal weetjes mbt de regelgeving.

http://www.h-schuring.nl/regelweetjes.htm

Aangezien er alleen bij Polen de regel staat dat een dronken passagier alleen in zijspan vervoerd mag worden ga ik er vanuit dat dat in Nederland en de omringende landen niet zo geregeld is.
Maar als de passagier erg dronken is en je daardoor een gevaar voor jezelf en/of anderen wordt kan je denk ik toch door de politie aangehouden en eventueel bekeurd worden. (Gewoon niet doen dus)

0,0%% is gewoon niet te handhaven.
Iedereen moet in de gelegenheid blijven om een glaasje wijn bij een goed diner te drinken. Ook de "vrijdagmiddagborrel" is een gemeengoed.
Nu geef je mensen tenminste een houvast: 2 glaasjes en geen druppel meer.

Met 0,0%% gooi je eigenlijk de remmen los aangezien je dan helemaal niet meer mag drinken maar de overgrote meerderheid het toch doet (2,3,4 whatever).

Daarbij is het best lachen om stomdronken op de motor te rijden (Met zijwieltjes op een speciaal daarvoor aangelegd testcircuit) :+
 
Met zo'n hondapan wel makkelijk ...stop je die dronken muts gewoon in de koffer..


2 vliegen in één klap

Hoef je ze thuis niet meer uit te pakken zon bengel in bed.

Mijn god wat hangt er nou weer aan mijn hengel ..het is een dronken bengel..


ja ik heb hem ook zitten... ;)

Verkeer in de alcohol...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan