#Alexander voorstellen

#Alexander

Rookie
Donateur
6 okt 2021
11
26
Hallo,

Ik ben Alexander bijna 50 jaar en kom uit omgeving Rotterdam.

In april dit jaar het ik mijn A rijbewijs gehaald en ben meteen op zoek gegaan naar een motor. Omdat ik het prijsverschil tussen nieuwe en jonge occasion erg klein vond had ik besloten voor een nieuwe motor te gaan. Na een paar avonden het internet afgeplozen te hebben kwam ik tot de volgende short-list:
Yamaha MT07, Kawasaki Z650 en Versys 650, Honda CB500X en Suzuki SV650

Na kijken en proefzitten heb ik een proefrit gemaakt op de Honda CB500X en Kawasaki Versys 650.

Kawasaki Versys 650: Is in vele opzichten gelijk aan de ER6N waarop ik gelest had, had dus vanaf het begin een vertrouwd gevoel wat ik eigenlijk wel belangrijk vind als onervaren motor rijder. Goede respons en voelt goed in het lage toeren gebied. Remmen precies zoals tijdens het lessen prima in orde.

Honda CB500X: Een hele mooie motor ziet er erg avontuurlijk uit, ik vond hem lekker hoog zitten zeker geen brommer gevoel en bij het starten kwam er een mooi volwassen geluid uit de uitlaat. Het viel me op dat ik de respons op de gashendel minder vond vergeleken met de Versys 650 zeker in het ondergebied maar zeker niet verkeerd was. Ik vond de enkele schijfrem voor iets te zwak voor mijn gevoel, volgens mij komt er op het 2022 model een dubbele schijfrem wat hopelijk een verbetering is.

Het is dus de Kawasaki Versys 650 geworden (Met pijn in mij hart voor de CB500X). Nu een dikke 3000km op de teller.

Het rijden gaat in principe prima, en ik leer nog iedere keer. Ben van plan volgend jaar mijn rijvaardigheid te verbeteren door deel te nemen aan een clinic of training.

Tot ziens op de weg, als we elkaar tegenkomen zal ik wel even groeten.
 
:W Alexander
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan