Algemeen fototopic Dutch TT

De nieuwe Moto-2 motor
full
 
Hier wat foto's van mijn kant.

Op de vrijdag zowat de hele dag in de Bult vertoeft om foto's te knippen. Resultaat is weer wat beter dan vorig jaar :)

[afbeelding]
Jorge Lorenzo

[afbeelding]
Chris Vermeulen

[afbeelding]
Valentino Rossi

[afbeelding]
Jasper Iwema

[afbeelding]
Andrea Dovisiozo

[afbeelding]
Casey Stoner aanremmen, met beentje los...

[afbeelding]
Marco Simoncelli

[afbeelding] Mattia Pasini

[afbeelding] Danny Webb

[afbeelding]Toni Elias

Alles gemaakt met Olympus E300 met 40-150mm objectiefje...
netjes *D
 
Hier wat foto's van mijn kant.

Op de vrijdag zowat de hele dag in de Bult vertoeft om foto's te knippen. Resultaat is weer wat beter dan vorig jaar :)

[afbeelding]
Jorge Lorenzo

[afbeelding]
Chris Vermeulen

[afbeelding]
Valentino Rossi

[afbeelding]
Jasper Iwema

[afbeelding]
Andrea Dovisiozo

[afbeelding]
Casey Stoner aanremmen, met beentje los...

[afbeelding]
Marco Simoncelli

[afbeelding] Mattia Pasini

[afbeelding] Danny Webb

[afbeelding]Toni Elias

Alles gemaakt met Olympus E300 met 40-150mm objectiefje...
:? met 150 mm geschoten :? dan stond je zeker aan de "goede" kant van het hek ??? Ik kom met mijn 70-200 mm niet zo dichtbij hoor. Of heb je er een converter tussen gezet :?
 
:? met 150 mm geschoten :? dan stond je zeker aan de "goede" kant van het hek ??? Ik kom met mijn 70-200 mm niet zo dichtbij hoor. Of heb je er een converter tussen gezet :?

Neen, gewoon voor aan het hek gaan staan. Dan heb je wel meer foto;s die je weg kunt gooien doordat er heel vaak een stuk hek of een vaag stuk ervan op de foto staat.
Daarnaast heb ik ook sommige foto's wel wat bijgecropt. Maar foto's zoals van Vermeulen en Lorenzo komen zo uit de camer rollen, wel een beetje nabewerkt in Photoshop.
 
Neen, gewoon voor aan het hek gaan staan. Dan heb je wel meer foto;s die je weg kunt gooien doordat er heel vaak een stuk hek of een vaag stuk ervan op de foto staat.
Daarnaast heb ik ook sommige foto's wel wat bijgecropt. Maar foto's zoals van Vermeulen en Lorenzo komen zo uit de camer rollen, wel een beetje nabewerkt in Photoshop.

:} petje af dan :} Ik stond bovenaan op vrijdag en had toen al moeite om ze goed te kunnen oppakken, volgen en afdrukken.

Zie Ianonne hieronder.
full
 
Mooie foto`s , bedankt allemaal.
Alleen weinig foto`s van de topicstarter of was je vergeten de dop van je rioolbuis af tehalen????
 
Mooie scherpe platen. Nummer 3 mooi dat de kleur van de kerbstone (blauw) in zijn pak terugkomt. Nummer 4 tikje flets(?)
 
Flets?
Waardat de Suzuki heeft een vrij fale kleur ( babyblauw ) en geschoten tijdens de 2e dag in de ochtendtraining ( nagenoeg geen zon )
Volgens het histogram en mn beeldscherm is er weinig flets aan te zien.
Zal mijn beeldscherm binnenkort nog eens calibreren en dan nog eens kijken.
 
Flets?
Waardat de Suzuki heeft een vrij fale kleur ( babyblauw ) en geschoten tijdens de 2e dag in de ochtendtraining ( nagenoeg geen zon )
Volgens het histogram en mn beeldscherm is er weinig flets aan te zien.
Zal mijn beeldscherm binnenkort nog eens calibreren en dan nog eens kijken.
:N


laatste lijkt flets tov de andere. die zijn dan ook met zon genomen.... that's all :z
 
Opmerkelijk dat alleen de "negatieve" opmerking impact heeft. Volgens mij heb ik ook nog complimenten gegeven. De Suzuki's die ik gefotografeerd heb zijn wat feller van kleur that's all. Misschien het (saaiere) Adobe RGB profiel gebruikt?

Ter vergelijk 1 van Chris Vermeulen uit mijn cammetje:

ttassen2009_ooc-9.jpg
 
:N


laatste lijkt flets tov de andere. die zijn dan ook met zon genomen.... that's all :z

Met uitzondering van de plaat van Casey is de rest toch echt allemaal in de 2e vrije training genomen.
Ik denk eerder dat de kleuren van de Suzuki ietwat tegenvallen door o.a de bewolking die we hadden in de ochtend.
Maar waarschijnlijk ook het objectief waarmee ze gemaakt zijn alle foto's die ik heb zijn iets doffer ( minder verzadigd ) dan met mijn reguliere F2.8 objectief.



Opmerkelijk dat alleen de "negatieve" opmerking impact heeft. Volgens mij heb ik ook nog complimenten gegeven. De Suzuki's die ik gefotografeerd heb zijn wat feller van kleur that's all. Misschien het (saaiere) Adobe RGB profiel gebruikt?

Ter vergelijk 1 van Chris Vermeulen uit mijn cammetje:

[afbeelding]

Het is niet opmerkelijk hoor.
Maar ik heb meer aan "negatieve" opmerkingen dan louter positieve.
De Soes van jou heeft een ietwat andere kleur, maar bij jou zie ik wel een lichte reflectie van de zon in het midden van de kuip.
De donkere partijen vallen bij jou wel mooier uit maar met ietwat lokale verzadiging in bepaalde schaduwpartijen is die kleur bij mij nog wel op te halen.
Standaard heb ik sRGB als kleurprofiel dus daar zou het niet aan kunnen/mogen liggen.
Zal als ik er binnenkort tijd voor heb de "spin" weer los laten op mijn scherm en daarna nog eens een nabewerking doen.
In capture nx is de plaat sowieso mooier te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Met uitzondering van de plaat van Casey is de rest toch echt allemaal in de 2e vrije training genomen.
toen was er af en toe een wolkje :Y
Ik denk eerder dat de kleuren van de Suzuki ietwat tegenvallen door o.a de bewolking die we hadden in de ochtend.
:? dat zeg ik toch |(
Maar waarschijnlijk ook het objectief waarmee ze gemaakt zijn alle foto's die ik heb zijn iets doffer ( minder verzadigd ) dan met mijn reguliere F2.8 objectief.
bullshit
 
toen was er af en toe een wolkje :Y:? dat zeg ik toch |(bullshit

Het is absoluut geen bullshit.
Er zit wel degelijk verschil in het gebruikte glas een objectief welke zeer lichtsterk is neemt meer licht op dan een niet lichtsterk objectief.
Vergelijk de foto's maar eens tussen professioneel apparatuur ( lichtsterk glas ) met goedkopere lensen.
 
Het is absoluut geen bullshit.
Er zit wel degelijk verschil in het gebruikte glas een objectief welke zeer lichtsterk is neemt meer licht op dan een niet lichtsterk objectief.
Vergelijk de foto's maar eens tussen professioneel apparatuur ( lichtsterk glas ) met goedkopere lensen.
Betaal niet voor niks enkele €100'den euro's voor een 2.8 lens als deze de zelfde kwaliteit heeft als een compact camera. De duurdere lenzen zijn ook vele malen scherper.
 
Het is absoluut geen bullshit.
Er zit wel degelijk verschil in het gebruikte glas een objectief welke zeer lichtsterk is neemt meer licht op dan een niet lichtsterk objectief.
Vergelijk de foto's maar eens tussen professioneel apparatuur ( lichtsterk glas ) met goedkopere lensen.
je had toch een 200-400... en daarmee heb je die foto toch gemaakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan