Algemeen IDM topic

falerossi

MF veteraan
9 aug 2002
5.598
2
Omdat er bijna voor alles een topic was maar nog niet voor het IDM
(Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft)
open ik een topic voor alles wat over het IDM gaat.

logoidm.jpg

JWIE5459.jpg.253639.jpg

De IDM 2012 kalender
1 22 april Duitsland Lausitzring
2 6 mei Duitsland Oschersleben
3 17 juni Duitsland Nürburgring
4 1 juli Oostenrijk A1 Ring

5 22 juli Nederland Assen
6 5 augustus Duitsland Schleiz
7 2 september Duitsland Sachsenring
8 16 september Duitsland Hockenheim
 
Laatst bewerkt:
Muggeridge fährt IDM

Der Australier unterschreibt einen Vertrag im Team von Jens Holzhauer.
Vor gut einer Woche hatten sich Karl Muggeridge und Teambesitzer Jens Holzhauer kennen gelernt. Am vergangen Wochenende einigten sich beiden auf eine gemeinsame Saison 2010 in der IDM Superbike.

Die ersten Probefahrten auf der Honda hat der Australier (35), der mit seiner Frau Isabelle und den beiden Söhnen Ryan Luca und Oliver Alec im schweizerischen Wallisellen lebt, bereits hinter sich gebracht.

Jens Holzhauer war fünf Jahre mit Martin Bauer in der IDM Superbike unterwegs. Der Österreicher hatte sich nach dem IDM-Finale in Hockenheim Richtung KTM aufgemacht. Holzhauers Wunschkandidat Jörg Teuchert unterzeichnete wieder bei Yamaha.
 
IDM rijders/teams tot zo ver voor 2010

Holzhauer-Honda

- Broc Parkes
- Karl Muggeridge
- R. Kyonari

MGM - Yamaha

- Jorg Teuchert
- Didier van Keymeulen- Dan Stauffer

Inghart - Aprillia

- Matej Smrz
- David Checa

BRM - Kawasaki

- Sebastian Diss

BMW - Van Zon Alpha Technik

- Werner Daemen
- Julian Mazuecos
- Gareth Jones
- Barry Veneman
- Arie Vos

KTM Factory

- Martin Bauer
- Stefan Nebel
- Michael Schumacher


Hertrampf - Ducati

- Dario Giussepetti
-

G-Lab - Honda

- Kai Borre Andersen


Bisschof - Suzuki

- Gabor Ritzmayer
-

Vanuit NL

Oliveira

- Allard Kerkhoven


RT Motorsports

- Gareth Jones


MRTT - Polytech

- Peter Politiek


Racing against Cancer

- Arie Vos
- Ghisbert van Ginhoven
- Ronald ter Braake
 
Volgens mij zou Bauer overstappen en kwam Teuchert op de KTM.
Ik neem aan dat Schumi het enkel houd bij af en toe een race?
Volgens mij reden er maar 2 bij BMW Daemen en Mazuecos
 
Je lijstje klopt niet.

Ja als je dan zegt dat er iets niet klopt, lijkt het me makkelijk dat je ook even verteld wat er dan niet klopt :?

Ik heb de lijst gekopieerd van het wegrace forum, dus ga er vanuit dat die wel klopt!
 
De kalender is iets verandert. De eerste en de laatste race zijn beide 1 week later.
 
De kogel is door de kerk, Veneman rijd in 2010 IDM

Veneman wil titel in Duitsland

STEPHANSKIRCHEN - Barry Veneman rijdt komend seizoen in het Duits kampioenschap Superbikes. De Dalfsenaar (32) heeft een contract getekend bij BMW, dat met een nieuwe motorfiets de titel in de wacht wil slepen.
Na een half seizoen met de Honda's van Team Ten Kate hoopte Veneman op een permanent zitje in het WK Supersport voor 2010. "Maar je merkt aan alles dat het een donders moeilijke tijd is." Als Nederlandse coureur is het onmogelijk om aan de financiële voorwaarden te voldoen. Bovendien is Veneman een relatief oude coureur; de meeste WK-teams kiezen voor twintigers.

De nieuwe motor van BMW wordt door Veneman gezien als een goed alternatief. Het Duits kampioenschap bestaat uit acht raceweekeinden, waarvan eentje (20-22 augustus) in Assen. Veneman start met de Belg Werner Daemen, die dit seizoen derde werd in het kampioenschap.
 
Ik hoop voor Veneman dat hij het gaat redden, maar de concurrentie in het IDM is bijna net zo sterk als in de wss.
Is het overigens bekend over Schumi nu een heel seizoen gaat rijden?
Want het schijnt dat hij is overgestapt van Ferrari naar McClaren en het daar erg druk gaat krijgen.
 
Ik hoop voor Veneman dat hij het gaat redden, maar de concurrentie in het IDM is bijna net zo sterk als in de wss.
Is het overigens bekend over Schumi nu een heel seizoen gaat rijden?
Want het schijnt dat hij is overgestapt van Ferrari naar McClaren en het daar erg druk gaat krijgen.

Als hij F1 gaat rijden gaat die geen IDM rijden. Maar volgens mij gaat hij al voor KTM rijden?
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop voor Veneman dat hij het gaat redden, maar de concurrentie in het IDM is bijna net zo sterk als in de wss.
Is het overigens bekend over Schumi nu een heel seizoen gaat rijden?
Want het schijnt dat hij is overgestapt van Ferrari naar McClaren en het daar erg druk gaat krijgen.
Ja ongetwijfeld, maar ik denk dat Barry zich met dit contract wel volledig op het racen alleen kan concentreren. Er staat een heel goed team achter (3e plaats voor Werner Daemen in het eerste jaar vind ik aardig goed voor een nieuwe motor) en we hebben in de tweede helft van 2008 gezien waar Barry toe in staat is als hij alleen maar met racen bezig hoeft te houden. *D

Jammer dat ie niet meer in de WSS rijdt, maar ik denk dat dit een heel mooi alternatief is. :}
 
Laatst bewerkt:
Der Schumi kan geschrapt worden diverse bronnen melden dat Mercedes hem een bod heeft gedaan om in 2010 op de startgrid te verschijnen.
Het nieuws kan elk moment officieel naar buiten gebracht gaan worden.
 
Schumi had afgelopen seizoen voor Ferrari rijder Massa kunnen invallen maar deed het uiteinderlijk niet omdat zijn nek het niet volhied vanwege zijn motor crash.

Zal dit dan een rookgordijn zijn geweest en zou hij domweg niet mógen rijden van Mercedes?
 
Schumi had afgelopen seizoen voor Ferrari rijder Massa kunnen invallen maar deed het uiteinderlijk niet omdat zijn nek het niet volhied vanwege zijn motor crash.

Zal dit dan een rookgordijn zijn geweest en zou hij domweg niet mógen rijden van Mercedes?

Ten tijde van dat voorval had Schumi amper kunnen trainen vandaar dat hij vooraf wilde testen.
Het schijnt dat hij flink getraint heeft en bijna geen last meer ondervind van zijn nekblessure.
 
In het BSB topic hadden we het vorige week over close racing en over de kwaliteit van het racen voor de toeschouwer.
In de IDM kunnen ze er ook wat van en die Smrz kan er wat van zeg....
Goeie dag!

Voor die het niet gevolgd hebben , hier een super race:

:Y
 
In het BSB topic hadden we het vorige week over close racing en over de kwaliteit van het racen voor de toeschouwer.
In de IDM kunnen ze er ook wat van en die Smrz kan er wat van zeg....
Goeie dag!

Voor die het niet gevolgd hebben , hier een super race:

:Y
:} :} :}
 
Zal vanmiddag de openings post even aanpassen met de 2012 kalender.
 
Terug
Bovenaan Onderaan