Algemeen motor ABC??

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Wie weet of er toevallig ook een boek bestaat dat over de algemene motortechniek gaat. Dus die niet alleen maar bepaalde types bespreekt van 1 merk. Voor auto's bestaan er duizend en 1 van dat soort boeken. Die bespreken bijv. verschillende brandstofmotoren (hoe ze werken) aandrijving, remtechniek etc.
Ik wil n.m gewoon wat meer van motortechniek weten zonder m'n eigen blok uit elkaar te schroeven. Snapje?
Er moet toch zoiets voor motoren ook bestaan? Ik zoek me rot maar kan niks vinden. Jullie weten vast wel iets.....

Toch?

p.s. het hoort eigenlijk wel in het topic 'algemene motorpraat' maar choppers hebben nu eenmaal mijn voorkeur.
 
Geen idee voor wat betreft het boek, maar als je het in de praktijk wil leren.... probeer eens een cursusje sleutelen bij de KNMV. Zie de site. Ik hoop er ook wat meer te leren.

Succes
 
Gewoon even naar de plaatselijke bibliotheek, daar hebben ze gegarandeerd van dat soort boeken
 
nou in de biblotheek heb ik gezocht, daar hebben ze dus alleen maar 100 boeken over HD en 50 van die boeken; 'motoren van 1900 tot nu.'

Maar helemaal geen techniek boeken.
 
Loop eens bij een motorzaak binnen en vraag of je eens een middagje mee mag kijken in de werkplaats?
Of probeer hier op het forum een sleuteldag voor beginners te organiseren? (bestaat hier niet zoiets of roep ik nu iets heel geks?)
 
nou in de biblotheek heb ik gezocht, daar hebben ze dus alleen maar 100 boeken over HD en 50 van die boeken; 'motoren van 1900 tot nu.'

Maar helemaal geen techniek boeken.

Slechte bieb daar dan. bij ons hebben ze er diversen. als ik er de volgende keer ben zal ik er aan proberen te denken wat titels/ISBN nummers op te schrijven.
en kijk eens wat 0.06 seconden google http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&q=motorfietstechniek (opleverde)

met daarin http://www.asnbooks.nl/ShopASN/Motorboeken_en_scooterboeken_en_brommerboeken_algemeenMotorfietstechniek_algemeenDiversen_motorfietstechniek_.html (onder andere)

soms moet je mensen alles voorkauwen :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan