Algemene MotoGP topic

Pedrosa maakte voor mij de 250cc niet meer interessant, die won gigantisch veel.
Voorheen met Max Biaggi keek ik meer naar de kleine klasse dan naar de 500cc.

Maar als je de statistieken van Pedrosa in de MotoGP bekijkt, dan zijn die gewoon absoluut top. :}
Ik zeg ook niet dat Pedrosa een slechte coureur is of er helemaal niets van gebakken heeft. Ik vind het een juist top coureur, (en bijzonder empathisch ventje wat bijzonder is voor een topcoureur) waar KTM erg blij mee mag zijn. Zelfde geld voor Crutchlow, die heeft zich van heel ver opgewerkt naar het hoogste niveau, en is ook nog gewoon mens en lekker direct.
Maar ik begreep wel wat @Red Force bedoelde te zeggen en ik ben het volledig met hem eens. Is 30 overwinningen veel? Mja best wel, maar hoelang heeft hij in de Motogp de kans gekregen? 10 jaar? en ook nog eens in een top team. Dus dan mag je dat naar mijn idee ook verwachten. Maar de verwachtingen van een wereldkampioenschap hebben ze beide nooit waar kunnen maken, Dani is volgens mij 1 of 2 jaar vice wereldkampioen geworden. Maar het blijven top coureurs die de kans verdienden die ze gehad hebben, en niet iedereen kan wereldkampioen worden in de Motogp, dus ergens zich voor schamen is ook niet nodig wat mij betreft.
 
Wat ik hier zie.
is een man die altijd 200% zijn best heeft gedaan.
ook al zat hij zelf nog zo in de lappenmand.
misschien wel veel ste veel. Zijn best gedaan.
en harder wilde dan zijn spullen aan konden.
of zelf aan kon.
een vechter.
zeker geen loser.
Fijn👌👍🏻
 
1626887707449838230944207328509.jpg
 
Ik wou dat ik net zo veel talent had als dat kleine ventje in zijn kleine teen heeft, dan was het met mijn bankrekening en mijn race carriere ook wel goed gekomen..... :9
De weg er naar toe is ook wel een dingetje. Nooit opgeven bij de vele tegenslagen.
En de mensen om je heen moeten ook een eindeloos geduld en vertrouwen hebben voordat het wat wordt.
Om over financiële middelen maar niet te spreken. :)

Maar ik zeg niet dat jij geen WK was geworden. :+ ;)

e4a994a917b0027184b47bd944278cb3.jpg
BPp5nExCYAANJqo.jpg
dani-pedrosa-compitiendo-de-nino.jpg
img_jsegura_20160517-123932_imagenes_md_otras_fuentes_pedrosa-kM5G-U4018537356084zE-428x221@Mu...jpg
eb6717573ea0e99d74f43cdf22bd0a40--dani-pedrosa-vale-.jpg
 
De weg er naar toe is ook wel een dingetje. Nooit opgeven bij de vele tegenslagen.
En de mensen om je heen moeten ook een eindeloos geduld en vertrouwen hebben voordat het wat wordt.
Om over financiële middelen maar niet te spreken. :)

Maar ik zeg niet dat jij geen WK was geworden. :+ ;)

Bekijk bijlage 1656917Bekijk bijlage 1656918Bekijk bijlage 1656916Bekijk bijlage 1656914Bekijk bijlage 1656915
Nou dan zeg ik het wel. Ik mis talent en vroeger ook doorzettingsvermogen want ik zat met mijn 6e ook al op een crossertje. Mijn vader had erg weinig centen maar prutste wel zo'n ding voor me in elkaar, en later kocht mijn moeder een iets serieuzere (wel 10jaar oud maar gewoon goed ding) 80cc Kawasaki voor mij. En gingen we iedere zondag crossen een paar jaar lang.
Maar het mocht niet baten _O- _O-

Ik denk dat het grootste gemis was, om destijds niet te beseffen welke mogelijkheden ik met de beperkte financiële middelen van mijn ouders kreeg. ;(

Trouwens had ik altijd begrepen dat pa Pedrosa ook niet heel erg rijk was, maar gewoon een arbeider was.
 
Trouwens had ik altijd begrepen dat pa Pedrosa ook niet heel erg rijk was, maar gewoon een arbeider was.
Mooi verhaal over vroeger. :t

Pedrosa heeft ergens natuurlijk ook wel hulp gehad, en de evenementen in de jeugd waren ook niet gratis.
Veel inzet van zijn dierbaren. :Y
En een dosis geluk moet je ook nog hebben.

Bijvoorbeeld Miguel Oliveira heeft zo ongeveer twee ton gekregen van zijn ooms als investering in zijn racecarrierre.
Het kwam vorig jaar eindelijk uit dat ze het indertijd bij het juiste eind hadden. :}

Ik was eens bij een raceweekje op Cartagena in januari.
Diverse Nederlandse racetalenten kwamen daar trainen.
Jongens van 13..17 jaar. Ze hadden dispensatie van school.
Pa en ma mee; de ouders waren zonder uitzondering ondernemers. :)
 
Laatst bewerkt:
Dat van Oliveira wist ik niet. Ik had wel begrepen dat zijn vader het goed heeft. Als je een neefje een ton kunt geven zonder dat je het mist kan ik me daar ook iets bij voorstellen.

Maar goed een start kapitaal is erg leuk, maar als je dan geen talent hebt en niet snapt waar je mee bezig bent, is 2 ton ook zo op in de motorsport.:X Ook het woord talent is soms een beetje overschat naar mijn idee, want volgens mij is iemand die goed begrijpt hoe een motorfiets in elkaar steekt ook in staat een eind te komen.
Zijn er maar weinig die de motogp halen alleen door geld, ik zou na het verdwijnen van Rabat en Abraham niemand kunnen noemen.
 
...en zelfs die twee zijn Moto2 kampioen en (zij het eenmalig) Moto2 race winnaar.
Ja maar Rabat kan wel rijden inmiddes, die heeft zoveel tijd (letterlijk) in de Moto2 gestoken dat hij daar het wel kan (of kon) redden. Net als Kenan Sof in de SS600. Rijden, rijden en maar rijden met dat materiaal, dat kan als je geld hebt. En dat kan in de Moto2/SS600 en WSBK's.
 
Ja maar Rabat kan wel rijden inmiddes, die heeft zoveel tijd (letterlijk) in de Moto2 gestoken dat hij daar het wel kan (of kon) redden. Net als Kenan Sof in de SS600. Rijden, rijden en maar rijden met dat materiaal, dat kan als je geld hebt. En dat kan in de Moto2/SS600 en WSBK's.
5 seizoenen net zoveel als een Zarco, Alex marquez, Morbidelli.
Heeft Rabat toch nette resultaten in gehaald 10/7/3/1/3 in het eindklassement.

Vond het altijd wel een degelijke rijder.
Abraham vind ik meer een “echte “ pay rider.
Al heeft die natuurlijk ook wel talent anders red je het sowieso niet.
 
Ja maar Rabat kan wel rijden inmiddes, die heeft zoveel tijd (letterlijk) in de Moto2 gestoken dat hij daar het wel kan (of kon) redden. Net als Kenan Sof in de SS600. Rijden, rijden en maar rijden met dat materiaal, dat kan als je geld hebt. En dat kan in de Moto2/SS600 en WSBK's.
Ik wil Xavier Simeon z'n naam nog wel in het zakje doen voor "coureurs die eigenlijk niet in de MotoGP terecht hadden moeten komen als geld minder belangrijk was".
 
Ik zeg ook niet dat Pedrosa een slechte coureur is of er helemaal niets van gebakken heeft. Ik vind het een juist top coureur, (en bijzonder empathisch ventje wat bijzonder is voor een topcoureur) waar KTM erg blij mee mag zijn. Zelfde geld voor Crutchlow, die heeft zich van heel ver opgewerkt naar het hoogste niveau, en is ook nog gewoon mens en lekker direct.
Maar ik begreep wel wat @Red Force bedoelde te zeggen en ik ben het volledig met hem eens. Is 30 overwinningen veel? Mja best wel, maar hoelang heeft hij in de Motogp de kans gekregen? 10 jaar? en ook nog eens in een top team. Dus dan mag je dat naar mijn idee ook verwachten. Maar de verwachtingen van een wereldkampioenschap hebben ze beide nooit waar kunnen maken, Dani is volgens mij 1 of 2 jaar vice wereldkampioen geworden. Maar het blijven top coureurs die de kans verdienden die ze gehad hebben, en niet iedereen kan wereldkampioen worden in de Motogp, dus ergens zich voor schamen is ook niet nodig wat mij betreft.
Sorry, geen (geheel) terechte analyse.
Pedrosa heeft op verschillende manieren (veel) pech gehad in zijn MotoGP-carrière.
1. Hij is te licht voor de motor, en toen de bandenleverancier ook nog eens veranderde kon hij ze al helemaal niet meer op temperatuur krijgen.
2. Teamgenoot van MM, dan lijkt het altijd slechter dan het is. MM weet zelfs met een matige motor te winnen.
3. Motorontwikkelingen zijn afgestemd op de rijstijl van MM, en DP rijdt heel anders.
4. DP is nogal breekbaar. Als hij er zo vaak zou afvallen als MM dat doet, dan zou hij waarschijnlijk nooit meer dan 3 races per seizoen gereden hebben.
5. DP is eigenlijk teveel een gentleman om een echte topper te zijn. Dat is het enige dat je hem zou kunnen verwijten, maar ik vindt het juist een positieve eigenschap.
 
1. Dat punt werkte vooral in de laatste seizoenen tegen hem, daarbij kon hij de motor enorm snel rechtop zetten en pakte bocht uit gewoon meters.
2. Hij heeft MM ook wel eens verslagen.. toch komt hij qua talent niet in de buurt van MM
3. Als Dani dat niet beviel had hij ca. 6 seizoenen de tijd om over te stappen op iets anders
4. Klopt, dat is een zwak punt waar hij niets aan kan doen.
5. Klopt ook, die jongen had het waarschijnlijk heel goed gedaan in een f1 achtige klasse waarbij de onderlinge afstanden groot zijn en het inhalen gebeurd op rechte stukken.

Dani miste voor mij wat bijv een Sic58 wel had. die brutaliteit, dat ondeugende etc etc
 
Sorry, geen (geheel) terechte analyse.
Ik zie, ook met jouw toevoegingen, niet hoe de analyse incorrect is als de conclusie is dat Dani alle kans gehad heeft, zich bewezen heeft als een topcoureur, maar nooit de titel wist binnen te slepen en daarmee niet in het pantheon van de aller, allerbesten terecht is gekomen. Wat naar mijn mening vooral in zijn "nadeel" spreekt, is dat elke teamgenoot die Dani gehad heeft hem uiteindelijk voorbij is gestreefd. Hayden, Stoner en Marquez deden dat door hun MotoGP-titels, en zelfs Dovizioso is een sterkere titelkandidaat gebleken dan Dani ooit wist te zijn. Zelfs al denk ik dat Pedrosa qua talent echt wel sterker was dan Hayden en Dovi.
 
Dani had een seizoen WK kunnen worden, maar werd door Capirossi er af gereden als ik het goed heb. :?
Of was het andersom. (Capi was ook top op de Duc, die had ook een jaar WK kunnen worden..)
Ik denk het laatste. Dit is een quiz. :+
 
Dani had een seizoen WK kunnen worden, maar werd door Capirossi er af gereden als ik het goed heb. :?
Of was het andersom. (Capi was ook top op de Duc, die had ook een jaar WK kunnen worden..)
Ik denk het laatste. Dit is een quiz. :+
Capi werd door Sete eraf gereden.
De reden dat de rembeschermers verplicht zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan