Algemene MotoGP topic

Weet ik niet.
Zag het vanaf de winterdijk
Helicopterbeelden zijn de open plekken te zien,ik kan er niet mee zitten.

Silverstone had gisteren 40.000? toeschouwers die er op Zaterdag bij de TT zijn,enne bij de meeste BSB weekenden op verschillende circuits zijn er misschien wel meer.
 
Ivan vertelde dat het lage publieksaantal oa te maken heeft met het feit dat Silverstone niet het favo circuit is van de Britse motorsport fans. Geen taluds, tribunes te ver van de baan.
 
Nogmaals voor de mensen achterin: dat zijn de cijfers van twee-duizend-negen-tien. ;-)

Dit jaar zouden er 104.000 zijn geweest.
Echt niet.
 
Los van dat ik het niet snap, die behoefte om dit soort dingen tegen te spreken. Vraag ik mij ook af hoe je dat zo zeker weet dat het niet klopt?
Heb je ze geteld?

Ze geven aan het circuit maximaal 110k bezoekers kan bergen. Maar dat betekent in mijn optiek niet dat je dan schouder aan schouder zit op alle taluds.
 
Wie zouden ze volgens jou dan moeten aanstellen halverwege het seizoen behalve de Yamaha testrijder? Of ze moeten Gonzalez doorschuiven vanaf de moto2. Maakt op zich niet uit wie je er op zet, voor een invalbeurtje rijden ze toch achteraan.
Onbegrijpelijk eigenlijk.
Yamaha was jaren lang de motor waar bijna elke coureur snel op was, maar de afgelopen jaren kan er bijna niemand meer hard op rijden, behalve Fabio.

Hetzelfde met honda.
In de 500cc en de eerste jaren van de motogp was honda de motor to beat. Maar die hebben het laten lopen, waarna yamaha die rol over nam (muv ene MM, maar die had wss op elke motor wereldkampioen kunnen worden).

Nu lijkt ducati de beste motor te hebben (of mss wel aprilia, waar 2 jaar geleden niemand op wilde rijden...)
 
Onbegrijpelijk eigenlijk.
Yamaha was jaren lang de motor waar bijna elke coureur snel op was, maar de afgelopen jaren kan er bijna niemand meer hard op rijden, behalve Fabio.

Hetzelfde met honda.
In de 500cc en de eerste jaren van de motogp was honda de motor to beat. Maar die hebben het laten lopen, waarna yamaha die rol over nam (muv ene MM, maar die had wss op elke motor wereldkampioen kunnen worden).

Nu lijkt ducati de beste motor te hebben (of mss wel aprilia, waar 2 jaar geleden niemand op wilde rijden...)

De Honda was als motorfiets, denk ik, zeker competitief genoeg voor de titelstrijd tot en met 2014. Dat hebben Rossi, Hayden, Stoner en Pedrosa vaak genoeg laten zien, waarbij net name Pedrosa zijn blessuregevoeligheid het grootste anker bleek. In 2015 had zelfs Marquez er moeite mee, en sindsdien is hij de enige die met zekere regelmaat voor podiumplekken mee kan doen - mits hij überhaupt mee kan doen. Honda heeft zich met de ontwikkeling van de motor erg laten leiden door Marquez, en heeft niet snel genoeg gereageerd op de nivellering van de techniek. Datzelfde geldt voor Yamaha, dat sinds de Michelin banden en de spec ECU de middenmoot in is gesleurd.

Ducati en Aprilia hebben, vermoed ik, groot voordeel gehad bij de Magneti Marelli electronica die de fabriekselectronica vervangen heeft. Bij de Japanners is er veel interne expertise onklaar gemaakt toen de fabrieken de nulletjes en ééntjes niet meer helemaal zelf op rij konden zetten, terwijl het voor de Italianen relatief eenvoudig was om die expertise bij Magneti Marelli vandaan te plukken. Daarnaast hebben Ducati en Aprilia via de CRT en concessies véél meer kilometers kunnen maken dan Yamaha, Honda en Suzuki. Om nog maar niet te spreken over het inzetten van Europese testteams met Grand Prix-coureurs op Europese circuits, in plaats van de Japanse testteams met nationale coureurs op Japanse circuits.

Waar de Yamaha als motor werkelijk staat, is moeilijk te peilen. Quartararo is een groot talent, en regerend wereldkampioen. Morbidelli was vice-wereldkampioen, maar is sinds zijn blessure niet hersteld. De andere twee coureurs zijn een rookie en pensionado. Viñales reed vorig jaar regelmatig het podium op, en zo heel veel is de M1 in een jaar tijd niet veranderd. Dus de juiste coureurs kúnnen er nog wel mee overweg, lijkt mij. Ik ben vooral benieuwd of de M1 komend jaar weer enigszins herstelt, nu Crutchlow meer kilometers maakt en er grotere beloften gemaakt moesten worden richting Fabio om zijn contract te verlengen.

Bij Honda gaat het nog wel even duren voordat men de verschillende lekken boven heeft. Ik hoop dat ze het beste van Suzuki in huis halen - de coureurs hebben ze (bijna) al - en herstellen richting 2024. Het tijdperk Marquez, daar zou ik niet meer zo op willen rekenen, als ik HRC was. En ook voor Honda geldt: naast de topcoureur hebben ze niet dé talenten in huis. Pol Espargaro is niet het generatietalent dat je eigenlijk wil hebben, Alex Marquez is het niet, Taka is het niet... Marc heeft bijna tien jaar lang dik geleverd, maar iedereen kon natuurlijk allang aan zien komen dat er na hem een gapend gat zou ontstaan bij Honda. Ik hoop van ganse harte dat Mir goed matcht met het team (er alvast vanuit gaande dat hij inderdaad Pol's opvolger wordt).
 
Ja, achteraf heeft bijna iedereen de wijsheid in pacht. Achteraf zie ik het ook.....
Maar op het juiste moment de andere weg in slaan is nog niet zo makkelijk. Zeker niet als er zoveel geld en prestige mee geboeid is....
 
Ja, achteraf heeft bijna iedereen de wijsheid in pacht. Achteraf zie ik het ook.....
Maar op het juiste moment de andere weg in slaan is nog niet zo makkelijk. Zeker niet als er zoveel geld en prestige mee geboeid is....
Zou het niet zo zijn dat bij de grote Japanse merken het aandeel supersport motoren ( van hun totale verkoop ) zo klein is dat ze de moeite er niet voor doen
 
Wel apart dat een merk als suzuki niet investeert in de lichtere klassen, zoals moto3 en/of wss300.
Aangezien zij, zoals ik begreep, vooral in Azië hoofdzakelijk lichte motorfietsen verkopen en dat een groot deel van hun afzetmarkt is.

Dan zou je zeggen dat dat een goede marketing voor suzuki zou zijn, aangezien motorsport daar erg populair is.

Of zou "win on sunday, sell on monday" daar ook niet meer werken?
 
Wel apart dat een merk als suzuki niet investeert in de lichtere klassen, zoals moto3 en/of wss300.
Aangezien zij, zoals ik begreep, vooral in Azië hoofdzakelijk lichte motorfietsen verkopen en dat een groot deel van hun afzetmarkt is.

Dan zou je zeggen dat dat een goede marketing voor suzuki zou zijn, aangezien motorsport daar erg populair is.

Of zou "win on sunday, sell on monday" daar ook niet meer werken?
Zie jij hier iemand naar een dealer lopen om een Ferrari te kopen als ze een race winnen
Denk dat ze in dat soort landen vooral een lichte motor rijden als vervoer
 
Ik volg dat blog van itchy boots ( lekkere slow tv )
En die reed pas door heel Latijns Amerika ( van beneden naar boven )
In heel die reis geen onderdeel voor een Honda te krijgen
Het stikte van de motoren allemaal Chinees
 
Terug
Bovenaan Onderaan