Algemene MotoGP topic

In het spel vind ik hem ook echt kut, slaat nergens op.......
Het slaat op een enorme klapper welke er plaats vond en toen kwam er uit de rijdershoek al een verzoek om veiligheid nu is het er en er is nog geen meter gereden en jij vind het niets in je "spelletje "
 

Coureurs: "Moeilijk te zeggen, lijkt wel veiliger."
Racesport: "De meningen zijn verdeeld".

Langzame chicanes met rechte hoeken zijn nou eenmaal niet het meest boeiende aan een circuit, dus een mooie oplossing is het niet. Maar als je geen mooie kunt maken, dan moet je het maar lelijk oplossen; de oude situatie joeg steeds meer coureurs doodsangsten aan. Zo moet het spelletje nou ook weer niet zijn.
 
Het slaat op een enorme klapper welke er plaats vond en toen kwam er uit de rijdershoek al een verzoek om veiligheid nu is het er en er is nog geen meter gereden en jij vind het niets in je "spelletje "
Ow maar die klapper kan in deze situatie nog steeds plaats vinden. Alleen nu een paar meter eerder en op iets lagere snelheid. Maar een glijdende motor kan nu nog steeds een coureur raken.
Het is een fantasie loze oplossing, wat eigenlijk hellemaal geen oplossing is.....
 
Ow maar die klapper kan in deze situatie nog steeds plaats vinden. Alleen nu een paar meter eerder en op iets lagere snelheid. Maar een glijdende motor kan nu nog steeds een coureur raken.
Het is een fantasie loze oplossing, wat eigenlijk hellemaal geen oplossing is.....
Het haalt de snelheid er wel uit, wat de bedoeling was.
 
Het haalt de snelheid er wel uit, wat de bedoeling was.
Ja dit klopt wel natuurlijk.
Ze zullen waarschijnlijk met allerlei ruimte/oppervlakte/geld/...-technische beperkingen zitten in het verzinnen van een goeie oplossing hiervoor.
Zonder beperkingen, met eigen/vrije fantasie had ik het (ook) anders opgelost... Wat ze nu hebben gedaan vind ik ook wel vrij inspiratieloos, maargoed; we weten niet wat de beperkingen zijn/waren toen ze dit bedachten.
 
Ja dit klopt wel natuurlijk.
Ze zullen waarschijnlijk met allerlei ruimte/oppervlakte/geld/...-technische beperkingen zitten in het verzinnen van een goeie oplossing hiervoor.
Zonder beperkingen, met eigen/vrije fantasie had ik het (ook) anders opgelost... Wat ze nu hebben gedaan vind ik ook wel vrij inspiratieloos, maargoed; we weten niet wat de beperkingen zijn/waren toen ze dit bedachten.
Budget en de eisen van de patsers op 4 wielen.
 
Het haalt de snelheid er wel uit, wat de bedoeling was.
Oja zeker, gelukkig maar stel je voor dat je op een circuit snelheid kunt maken.... dat is echt niet meer van deze tijd.
Ook op lagere snelheid komt een motor die aan komt glijden nog erg hard aan als jij haaks op die lijn rijdt.
 
In het spel vind ik hem ook echt kut, slaat nergens op.......
Het artikel heeft nogal een suggestieve titel. Het komt er uiteindelijk op neer dat alle coureurs het voordeel zien qua veiligheid, maar dat ze ook inzien dat ze niks maar aan eventuele voordelen hebben (zoals de topsnelheid van de Ducati's).

Zo "verdeeld" zijn de meningen dus niet en het kan leuk uitpakken qua inhaal mogelijkheden.
 
Oja zeker, gelukkig maar stel je voor dat je op een circuit snelheid kunt maken.... dat is echt niet meer van deze tijd.
Ook op lagere snelheid komt een motor die aan komt glijden nog erg hard aan als jij haaks op die lijn rijdt.
Het gevaar is minder omdat ze van minder hoge snelheid moeten afremmen. Ik denk niet dat daar zoveel oplossingen mogelijk zijn.
Een mogelijke oplossing is het verbieden van aerodynamische hulpmiddelen. De sbk hebben daar ten tijde van Slight ook gereden en nooit is daar een probleem geweest.
 
Het gevaar is minder omdat ze van minder hoge snelheid moeten afremmen. Ik denk niet dat daar zoveel oplossingen mogelijk zijn.
Een mogelijke oplossing is het verbieden van aerodynamische hulpmiddelen. De sbk hebben daar ten tijde van Slight ook gereden en nooit is daar een probleem geweest.
Nee het gevaar is helemaal niet minder. Er is een paar kilometer aan absolute topsnelheid uitgehaald. Dit was het langste stuk van de Redbull ring dus er zal ongetwijfeld nu met een andere afstelling gereden gaan worden, waardoor de topsnelheid eerder bereikt kan worden en de minder hoge snelheid op het stuk vlak voor de remzone nog steeds hoog ligt.
Maar nog steeds kan een motor op topsnelheid vlak voor de remzone een projectiel worden, en nog steeds op dezelfde manier coureurs T-bonen. De motoren kom in een lijn aan vliegen die even later haaks gekruist wordt door coureurs die verder van voor rijden.

Slight reed met een R45 750cc Superbike gebaseerd op een Endurance motor uit begin jaren negentig, oftewel in vergelijk met een Motogp fiets een kruiwagen vol met zand. Die had geen vleugels nodig om hem aan de grond te houden. Ik denk dat de moto2 met de standaard 600cc Honda blokjes sneller rondgingen. Als dat het argument is zal het steeds moeilijker worden om met Motogp fietsen te kunnen blijven racen.
 
Nee het gevaar is helemaal niet minder. Er is een paar kilometer aan absolute topsnelheid uitgehaald. Dit was het langste stuk van de Redbull ring dus er zal ongetwijfeld nu met een andere afstelling gereden gaan worden, waardoor de topsnelheid eerder bereikt kan worden en de minder hoge snelheid op het stuk vlak voor de remzone nog steeds hoog ligt.
Maar nog steeds kan een motor op topsnelheid vlak voor de remzone een projectiel worden, en nog steeds op dezelfde manier coureurs T-bonen. De motoren kom in een lijn aan vliegen die even later haaks gekruist wordt door coureurs die verder van voor rijden.

Slight reed met een R45 750cc Superbike gebaseerd op een Endurance motor uit begin jaren negentig, oftewel in vergelijk met een Motogp fiets een kruiwagen vol met zand. Die had geen vleugels nodig om hem aan de grond te houden. Ik denk dat de moto2 met de standaard 600cc Honda blokjes sneller rondgingen. Als dat het argument is zal het steeds moeilijker worden om met Motogp fietsen te kunnen blijven racen.
De chicane ligt nu voor de knik, dat maakt dat ze meer links gaan rijden waar ze vroeger meer rechts aan hielden. Dus volgens mij toch iets veiliger.
En uiteindelijk is dat bij vele chicanes het geval dat de motor een projectiel kan worden. Hoeveel keer is het al niet gebeurd dat er een motor de baan kruist?
 
Nee het gevaar is helemaal niet minder. Er is een paar kilometer aan absolute topsnelheid uitgehaald. Dit was het langste stuk van de Redbull ring dus er zal ongetwijfeld nu met een andere afstelling gereden gaan worden, waardoor de topsnelheid eerder bereikt kan worden en de minder hoge snelheid op het stuk vlak voor de remzone nog steeds hoog ligt.
Maar nog steeds kan een motor op topsnelheid vlak voor de remzone een projectiel worden, en nog steeds op dezelfde manier coureurs T-bonen. De motoren kom in een lijn aan vliegen die even later haaks gekruist wordt door coureurs die verder van voor rijden.

Slight reed met een R45 750cc Superbike gebaseerd op een Endurance motor uit begin jaren negentig, oftewel in vergelijk met een Motogp fiets een kruiwagen vol met zand. Die had geen vleugels nodig om hem aan de grond te houden. Ik denk dat de moto2 met de standaard 600cc Honda blokjes sneller rondgingen. Als dat het argument is zal het steeds moeilijker worden om met Motogp fietsen te kunnen blijven racen.
Slight op een R45 dat is toch een BMW :]
 
De chicane ligt nu voor de knik, dat maakt dat ze meer links gaan rijden waar ze vroeger meer rechts aan hielden. Dus volgens mij toch iets veiliger.
En uiteindelijk is dat bij vele chicanes het geval dat de motor een projectiel kan worden. Hoeveel keer is het al niet gebeurd dat er een motor de baan kruist?
Dat kleine stukje naar links is juist idioot. En dat zal niet genoeg zijn om af te remmen, dus gaan ze in de remmen op het oude bestaande deel en al remmend ligt af buigen naar links om vervolgens haaks rechts af te gaan om haaks op de doorgaande lijn te staan waar andere coureurs nog steeds op af komen. En gaat er er daar een van liggen voor dat kleine nieuwe stukje links, dan kan een glijdende motor gewoon verder via de oude baan haaks op de nieuwe chicane.
Nou het gebeurde 2 jaar geleden dus. Idd 1x, maar dat was genoeg om iedereen te laten schrikken.
 
Dat kleine stukje naar links is juist idioot. En dat zal niet genoeg zijn om af te remmen, dus gaan ze in de remmen op het oude bestaande deel en al remmend ligt af buigen naar links om vervolgens haaks rechts af te gaan om haaks op de doorgaande lijn te staan waar andere coureurs nog steeds op af komen. En gaat er er daar een van liggen voor dat kleine nieuwe stukje links, dan kan een glijdende motor gewoon verder via de oude baan haaks op de nieuwe chicane.
Nou het gebeurde 2 jaar geleden dus. Idd 1x, maar dat was genoeg om iedereen te laten schrikken.
agree

dat onnozele knikje naar links was nergens voor nodig, als ik op de rijdersbriefing was zou ik voorstellen om van de normale baan rechtsaf te gaan. vooral in de Moto3 vrees ik dat het niet goed gaat komen, als ze weer eens met 6 tegelijk hetzelfde stukje asfalt willen hebben.
 
agree

dat onnozele knikje naar links was nergens voor nodig, als ik op de rijdersbriefing was zou ik voorstellen om van de normale baan rechtsaf te gaan. vooral in de Moto3 vrees ik dat het niet goed gaat komen, als ze weer eens met 6 tegelijk hetzelfde stukje asfalt willen hebben.
Dit dus, als ze de knik rechtsom hadden gedaan had een coureur die onderuitging in de grindbak/crashvlak gebleven en niet over de baan meer gekomen.
Juist omdat die linksaf gaat en weer terug op hetzelfde stuk komt, kan een coureur die crashed voor de chicane weer iedereen omverkegelen.\Alleen is dat wss met een paar km/u minder dan voorheen. maar nog steeds heel veel au als die je raakt8)7:+
Blauwe lijn chicane wat ik had gedaan, rood is oopsie..
Schermafbeelding 2022-08-18 071016.jpg
 
Dat kleine stukje naar links is juist idioot. En dat zal niet genoeg zijn om af te remmen, dus gaan ze in de remmen op het oude bestaande deel en al remmend ligt af buigen naar links om vervolgens haaks rechts af te gaan om haaks op de doorgaande lijn te staan waar andere coureurs nog steeds op af komen. En gaat er er daar een van liggen voor dat kleine nieuwe stukje links, dan kan een glijdende motor gewoon verder via de oude baan haaks op de nieuwe chicane.
Nou het gebeurde 2 jaar geleden dus. Idd 1x, maar dat was genoeg om iedereen te laten schrikken.
We gaan het zien. Probleem dat er niet veel ruimte is om het beter op te lossen. En idd het gebeurde 1x , maar dan wel met een motogp legend.
 
De oude Bocht 4 "schlossgold" lijkt ook niet recht met aanremmen, kan nog hetzelfde gebeuren.
Ik vind zonde van de layout .
Vond het toch al een baan van niks...O-)
Ik hoop dat het er beter van wordt voor de coureurs..., en ik vind het geen mooie oplossing....
 
Terug
Bovenaan Onderaan