Algemene MotoGP topic

Zeer knap wat Acosta laat zien inderdaad. Maar zoals hij zelf aangeeft "These guys know how to be fast, they are not stupid". De rest zal over 2 weken in Qatar vast nog wel wat extra's gaan laten zien.

Ook leuk om te zien dat een aantal rijders flink het idee hebben dat Marc Marquez zich nog een beetje aan het inhouden is en de rijder gaat worden om in de gaten te houden komend seizoen.

En Vinales een keer niet bovenaan bij de test. Dat is vreemd. De eerste scheurtjes zijn er al:
Maverick Vinales: ‘I have a very unstable bike, it is riding me’
Crafar zei gisteren dat MM elk rondje in de laatste bocht express wijd ging.

Ik denk dat Acosta vrij mag rijden en de anderen test werk doen. Neemt niet weg dat het erg knap is van de rookie.
Dat denk ik ook maar hij was wel de snelste Ktm man tijdens de sprint simulatie.

Het is ook niet zo dat ik verwacht dat hij dit jaar al wk word hoor maar zie hem zeker strijden met binder om top ktm rijder te worden
Voor de liefhebbers van techniek
https://twitter.com/PeterBom4
Wat mogen we blij zijn met die man he ! De podcasts de laatste tijd bevatten ook veel technische dingetjes, vind het helemaal geweldig en luister ze soms wel 2 x

Mijn vriendin vond het ook onzin dat ik keek.
Het is toch een stukje geschiedenis. :? :+
Er kwam ook de vraag voorbij aan Jarno of het niet lastig is om de vader van de rijder ook in het team te hebben. ;)
Maar ik mag graag luisteren naar Jurgen. :Y

IMG_4966.jpeg
IMG_4967.jpeg
IMG_4968.jpeg
IMG_4969.jpeg
IMG_4970.jpeg
IMG_4971.jpeg
IMG_4973.jpeg
IMG_4972.jpeg
IMG_4974.jpeg

Vanuit technisch oogpunt erg gaaf allemaal, maar MotoGP gaat nu dezelfde kant op als F1 en daar zijn ze decennia lang aan het proberen om het probleem met vuile lucht op te lossen voor betere races :Z

• Leuk
Waarderingen: jbt
Omdat motogp een estetische klasse is waarbij functie bijzaak is 🤔🙃. Maar hij heeft wel ergens een punt. We gaan zien wat ze voor ´27 uit hun hoed gaan toveren om de snelheid naar beneden te halen.
Nu 300pk,2026 325pk,2027 naar 850cc en maar 300pk en veel hogere bochtensnelheid net als in 2007.
Dani Pedrosa was toen ook al geklokt op 348km per uur.

Nu 300pk,2026 325pk,2027 naar 850cc en maar 300pk en veel hogere bochtensnelheid net als in 2007.
Een fuel flow limit zou ook nog kunnen. En levert de synthetische brandstof straks net zoveel vermogen als de benzine nu?

Nee dat doet hij niet. Tenminste in de testen die tot nu toe gedaan zijn leek het wat minder. Maar dat is ook weer gewoon een kwestie van tijd natuurlijk. Zal het blok wel wat voor moeten worden aangepast.
Ik vind het ook prachtige plaatjes maar het racen wordt er helaas niet beter van en dat is jammer. Aero ontwikkelingen zijn zelden goed voor close racing. En dat is toch wel een beetje het verkoop argument, straks krijgen ze nog DRS :?
Ben benieuwd hoe het racen dit jaar gaat zijn nu die aero er zo dik bovenop licht

Gaan ze terug de cilinder inhoud kleiner maken? Is idd al gebeurt maar die machines draaiden 20 000 rpm. Volgens mij beperken van toeren, aero pakketten en mss elektronica.

Een fuel flow limit zou ook nog kunnen. En levert de synthetische brandstof straks net zoveel vermogen als de benzine nu?
Fuel flow limit was in de f1 de specialiteit van Ferrari.

Ik vindt het een lastige kwestie. Want je wil zo min mogelijk regels in een prototype klasse. Regels kunnen omzeild worden, waardoor er weer nieuwe regels komen.
Aan de andere kant wil je niet dat degene met het grootste budget wint.
En inderdaad moet het niet de kant opgaan van de f1, waarin jarenlang 1 fabrikant erg dominant is.

Wat ik begrepen heb, is dat het wijzigen van het reglement zorgt voor de grootste verschillen. Zodra het reglement lange tijd hetzelfde blijft, komen de verschillende fabrikanten dichter bij elkaar. Ik denk dat het nieuwe systeem met consessies wel ervoor gaat zorgen dat het dichter bij elkaar komt.

Volgens mij is het grootste probleem momenteel het feit dat Ducati 8 motoren heeft rondrijden. Daardoor hebben ze heel veel data beschikbaar en hebben ze veruit het beste (ai) software systeem om die data heel erg snel te analyseren.

Allemaal mooi gemaakt en geweldige techniek , maar dat zijn geen motorfietsen meer.
Word tijd dat ze de regels aanpassen.
Wat toeschouwers ervan vinden is van ondergeschikt belang. Doestelling / Missie / Visie of hoe je het wel noemen van MotoGP/F1 is "ontwikkel de snelste auto's / motoren" en niet het bouwen van de meest esthetische voertuigen.

Doelstelling is, volgens mij, ontwikkeling wat in de toekomst op straatmotoren toe te passen.

Ik verwacht niet dat er over 5 jaar allemaal spoilers en flapjes op de gemiddelde nieuwe motor zullen zitten.

• Leuk
Waarderingen: Also
Doelstelling is, volgens mij, ontwikkeling wat in de toekomst op straatmotoren toe te passen.

Ik verwacht niet dat er over 5 jaar allemaal spoilers en flapjes op de gemiddelde nieuwe motor zullen zitten.
Nieuwe motoren zien er nu al bizar uit.

Nieuwe motoren zien er nu al bizar uit.
plastic covertje hier ander plastic covertje daar, dan zie tenminste niks meer van de vreselijk lelijke frames die ze tegenwoordig durven te maken. Het functioneert allemaal prima, techniek is goed, maar zonder alle kleine plastic paneeltjes ziet een MT07 bijv, er niet uit.

Terug
Bovenaan Onderaan