Algemene MotoGP topic

Ze hebben truckje bedacht om de achter brug lager of hoger te zetten ,zit een soort systeem in en bij de voorvork hebben ze ook iets vraag me niet hoe dat gaat....maar beetje vergelijkbaar als in de cross om niet te wheelen.....heb vanmorgen een stuk zitten lezen daarover ...ga ff kijken of ik het kan vinden "Wordt vervolgd"

Je moet eens kijken bij Peter Bom zijn FB pagina.
Hey Gerrit, nee dat bedoel ik niet. Alleen tijdens het monteren stoppen ze een staafje,sleutel tussen de ketting en het achtertandwiel, na monteren halen ze het weer weg.
 
Ja 41 is een begeerlijk nummer 🤗
Nou Espargaró is ook wel een knokker,doet ook wel eer aan Nitro.😉
Jammer dat ie niet zo een sterke fiets rijdt🤔
Haga geeft les :


Die ouwe knalt nog steeds rond in het italiaans kampioenschap.😜
Vooral het bandenverhaal is leerzaam😉
Check ook alles waar deze held in zit.
 
Hey Gerrit, nee dat bedoel ik niet. Alleen tijdens het monteren stoppen ze een staafje,sleutel tussen de ketting en het achtertandwiel, na monteren halen ze het weer weg.
Dat deed ik ook altijd,heb het net even terug gekeken maar hij draait de moer aan op de achteras en zet met een sleutel de ketting strak tussen ketting en tandwiel.Als je de moer aan draait dan trek je de achteras iets naar voren en met een strakke ketting gebeurt dat niet.
Je ziet dat dat die de sleutel er tussen steekt en wiel iets naar achter draait terwijl aan andere zijde die monteur de achterasmoer aan staat te draaien.ff hiervoor zat die ook aan de kettingspanners te draaien.
Ik had vroeger ook altijd na het aandraaien van de moer dat je wiel er weer iets scheef in stond,door de kracht die je op de moer zette verschoof je het wiel aan de moerzijde weer een ietsje en stond je ketting weer te strak en monteur deed het foefje met de sleutel tussen ketting en tandwiel dus een strakke ketting en geen geschuif.
 
Ik deed dat 10 jaar trg ook al.. maar gebruikte een doekje ervoor.
Op j ketting leggen..wiel draaien..ketting staat snasrstrak. Moer vast...en wiel terugdraaien. Klaar.
Een doek kan geen schade aan het kettingwiel of ketting geven....
 
Aha, weer iets duidelijk. Nooit geweten terwijl ik toch heel wat kettingfietsen heb gehad. Dank voor de reactie!
 
Wie verzorgt of waar komen op Racesport.nl de wedstrijdverslagen en rijderinterviews vandaan?
Er staat geen bronvermelding bij de tekst, enkel 'n naam van 'n redacteur/verslaggever? Verzorgen ze dat op
'n redactie?
 
Ah okee! Het viel me laatst op bij een aantal rijder interviews hoe vreemd hun "taalgebruik" was.
Normaal ken je de reacties van verschillende rijders zo onderhand wel. Maar het verschil viel me op
bij de teksten op Racesport. Bedankt, weer wat wijzer. :t
 
Wie verzorgt of waar komen op Racesport.nl de wedstrijdverslagen en rijderinterviews vandaan?
Er staat geen bronvermelding bij de tekst, enkel 'n naam van 'n redacteur/verslaggever? Verzorgen ze dat op
'n redactie?
Er zullen vast wat coureurs echt op locatie geïnterviewd worden, maar als je de eerste reacties na de races vaak doorleest dan lijkt het een directe vertaling te zijn van de interview filmpjes die op MotoGP.com staan.

Opzich niets mis mee wat mij betreft, niet iedereen heeft toegang tot die filmpjes en er wordt ook niet de schijn gewekt alsof die coureur wel geïnterviewd is geweest. Zo kan de website toch snel met content gevuld worden vanuit "achter de schermen" door vrijwilligers, terwijl de verslaggever ter plaatse het authentieke materiaal (audio van Bendsneyder bijvoorbeeld) kan vergaren.

Meerdere websites werken op deze manier, niet alleen in de motorsport of Nederland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Evert maakt het soms zo lastig door geen commentaren te accepteren terwijl hij een open medium gebruikt en teksten schrijft waarmee hij provoceert.

Dan komt er ineens weer een lap tekst met gejank en geklaag etc en dan kan die weer even.

Vind het altijd wel grappig wat voor spannende schrijfstijl daar aanwezig is zodra ze zelf iets schrijven en hoezeer ze benadrukken dat ze veel info ontvangen doordat ze al jaren zo goed op weg zijn, en dan info van andere sites kopiëren :)
 
Evert maakt het soms zo lastig door geen commentaren te accepteren terwijl hij een open medium gebruikt en teksten schrijft waarmee hij provoceert.

Dan komt er ineens weer een lap tekst met gejank en geklaag etc en dan kan die weer even.

Vind het altijd wel grappig wat voor spannende schrijfstijl daar aanwezig is zodra ze zelf iets schrijven en hoezeer ze benadrukken dat ze veel info ontvangen doordat ze al jaren zo goed op weg zijn, en dan info van andere sites kopiëren :)

Om nog te zwijgen over hóe die stukjes zijn geschreven :X
Let er maar eens op, 1 alinea is bij hun vaak 1 zin.

“De in dienst van het Honda HRC MotoGP team rijdende Marc Marquez kwam zaterdag tijdens de s’middags verreden 3e vrije training - waarin Tito Rabat en Johann Zarco helaas hun waterloo vonden in bocht 9 middels een lowsider - verrassend naar de snelste tijd vanwege een in de laatste ronden gedurfde keuze om tóch te kiezen voor de zachte band terwijl de rest - met uitzondering van Miller op P3 - onderweg was met de meer vergevingsgezinde medium compound”.


Nou ik kan zo bij Racesport aan de slag :+
 
Ah, evert is een soort van Olav Mol! Begin dit jaar toen Olav in ieder artikel schreef hoe slecht Renault wel niet bezig is heb ik 1 keer op zijn tweet gereageert met de opmerking dat dit niet professioneel is en dat hij onpartijdig dient te zijn. Direct werd ik ontvolgd en mag niet meer reageren op zijn tweets..jammer dan :+
 
Wel jammer eigenlijk. Er staan regelmatig ook grammaticale en spel/typefouten in de berichten. 😳
 
Inhoudelijk soms twijfelachtig, qua taal soms erbarmelijk, qua beleid onbetrouwbaar... Je kunt genoeg van Racesport.nl vinden. Maar wat ze doen, doen ze al lang zo, en met regelmaat van de klok. De sterke punten zijn wat mij betreft de Nederlandse taal natuurlijk, maar vooral de breedte van de 'coverage': van IDM/OW/ONK tot BSB tot WSBK tot MotoGP. Het is best een compleet pakket, en aan actualiteit of hoeveelheid is er niks op aan te merken. Soms zelfs wat exclusiefs, ook leuk. Motorsport.com is eigenlijk de enige website die ik zo kan noemen, die ook veel actueel motorsportnieuws in vaderlandse tong presenteert. Als internationale aftakking iets gelikter, maar ook minder persoonlijk.

Racesport afzeiken voelt voor mij dan ook een beetje als RW afzeiken. Natuurlijk gaat het niet perfect, maar waar is het schip van de betere stuurlui? Dus moet je uiteindelijk misschien toch weer een veer in de reet steken en toegeven: ze flikken 't maar.

(Met mijn Engels niks mis, dus ik hou het bij wat Racesport.nl op Facebook deelt, de rest lees ik toch liever van andere journalisten.)
 
Nou ja 🙄
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190829-160907_Facebook.jpg
    Screenshot_20190829-160907_Facebook.jpg
    130,8 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan