Algemene MotoGP topic

Wat ontzettend balen als het echt bevestigd zou worden. Indien hij vier jaar gebanned zou worden, dan is het wel einde loopbaan vrees ik. Dat haalt hij niet meer in daarna, of hij moet nadien WSBK, EWC of CIV willen rijden... Balen!
 
Dat doen ze idd om het drugsverleden en alsnog geloof ik niet dat die jongens "schoon"door het leven gaan..
Ik ga er standaard vanuit dat elke topsporter op de grens leeft en soms wel eens daarover heen gaat, het is een kwestie van hele goede hulp zoeken/krijgen zodat je niet gepakt word met je verboden middel.

@supervet : Tuurlijk weet zo iemand wel wat verboden is etc. maar wat nu als het je overkomt ? door voeding bijvoorbeeld..
je spreekt jezelf trouwens wel erg tegen door te zeggen dat het jammerdepammer is maar als hij kan aantonen dat hij onschuldig is zou dat mooi zijn ?


Nandrolone zou het middel zijn wat is gevonden, dit word bijvoorbeeld bij jong vee gebruikt om ze snel te laten groeien ( in het midden oosten is daar minder/geen controle op )
Het zal voor hem als coureur zeer zeker niet in zn voordeel uitpakken en ook zorgt het gebruik van dergelijke middelen er niet voor dat je minder in de sportschool hoeft door te brengen voor hetzelfde resultaat.

Ik bedoel dat als hij het middel bewust gebruikt heeft is het jammerdepammer, maar als het hem daadwerkelijk is overkomen zou het alsnog mooi zijn als hij kan aantonen dat het zo is en hij dus onschuldig blijkt te zijn.... Maar dat is een lastig verhaal als je B staal ook al positief blijkt te zijn.... en het is inmiddels een tijdje geleden.

Tegenspraak valt dan wel mee volgens mij, dat was anders in ieder geval niet de bedeling.

Doping blijft een lastig verhaal, van 80% (of misschien nog wel meer) van de middeltjes die op die lijst staat is nooit wetenschappelijk aangetoont dat ze echt werken.... en dat gaat ook niet gebeuren, is heel lastig onderzoek omdat er ook vaak nare bijwerkingen aan die goedjes zitten en dan wordt het ethisch een heel lastig verhaal om dat te onderzoeken... En wie heeft er nu belang bij om aan te tonen voor veel geld dat doping werkt :? er is bijvoorbeeld wel Nederlands onderzoek dat EPO bij amateurfietsers juist NIET werkt..... Maar dat is een andere discussie, het zou mooi zijn als motorsport een "schone" sport zou bijven.
 
Wat ontzettend balen als het echt bevestigd zou worden. Indien hij vier jaar gebanned zou worden, dan is het wel einde loopbaan vrees ik. Dat haalt hij niet meer in daarna, of hij moet nadien WSBK, EWC of CIV willen rijden... Balen!

Ik zie een competitie ontstaan met gevallen helden, de roid race championships.. voorlopig alleen met West en Ianonne :P

Ik bedoel dat als hij het middel bewust gebruikt heeft is het jammerdepammer, maar als het hem daadwerkelijk is overkomen zou het alsnog mooi zijn als hij kan aantonen dat het zo is en hij dus onschuldig blijkt te zijn.... Maar dat is een lastig verhaal als je B staal ook al positief blijkt te zijn.... en het is inmiddels een tijdje geleden.

Tegenspraak valt dan wel mee volgens mij, dat was anders in ieder geval niet de bedeling.

Doping blijft een lastig verhaal, van 80% (of misschien nog wel meer) van de middeltjes die op die lijst staat is nooit wetenschappelijk aangetoont dat ze echt werken.... en dat gaat ook niet gebeuren, is heel lastig onderzoek omdat er ook vaak nare bijwerkingen aan die goedjes zitten en dan wordt het ethisch een heel lastig verhaal om dat te onderzoeken... En wie heeft er nu belang bij om aan te tonen voor veel geld dat doping werkt :? er is bijvoorbeeld wel Nederlands onderzoek dat EPO bij amateurfietsers juist NIET werkt..... Maar dat is een andere discussie, het zou mooi zijn als motorsport een "schone" sport zou bijven.

Ik snap je ! Dit kon ik uit je vorige post niet halen dus bedankt voor de verduidelijking.
 
De heer Biaggi mag ook wat rondjes rijden. Toch benieuwd hoe zijn rondetijden zich verhouden tov actieve MotoGP coureurs.
 
Denk dat hij zo 3-5 seconden te langzaam is.

Geeft trouwens ook wel aan hoe ze er bij aprilia voor staan, had nog de hoop dat het wat zou worden maar de ontwikkeling duurt al veel te lang en zie dat ook niet snel veranderen
 
Ik snap niet dat niet Abraham op dat ding zetten. Je kan zeggen wat je wilt, maar hij heeft nog heeeel recent ervaring met een GP19 machine en kan vast wel info meebrengen die voor Aprilia nuttig kan zijn.
 
Dit is -geloof ik- Max in 2011, het "tussenjaar" dat ie het WSBK niet won...

1578930364362.png
.
 
waterstof verbrandingsmotoren zijn wel fraai, maar stoten nog steeds die stikstof oxydes uit, maar geen Co2 meer, scheelt alweer. Zou mooi zij als ze dat er doorheen krijgen. Veel waterstof in je tank, deel voor een brandstofcel, deel voor je verbrandingsmotor, ontzettend hybride _O- kun je elektrisch weer mooi het gebrek aan koppel van zo'n snelle 2-takt invullen. en het geluid van die fijne 2-takt blijft.

Of zoiets....
 
Ik snap niet dat niet Abraham op dat ding zetten. Je kan zeggen wat je wilt, maar hij heeft nog heeeel recent ervaring met een GP19 machine en kan vast wel info meebrengen die voor Aprilia nuttig kan zijn.
Abraham zou logischer zijn i.v.m. met ervaring met banden en elektronica.
En ik denk dat Abraham ook fitter is.
Biaggi heeft laatst op een RSV-X gereden op Sepang en schijnt wel echt snel geweest te zijn.
 
Zie het eerder als een gunst voor Max.
Aprilia rijder geweest, team eigenaar etc.

En dan zie ik ze bij Aprilia ook nog in staat om hem even een snelle fiets te geven ( misschjien sneller dan die van Espargaro) zodat ie niet voor lul staat.

Ik zie liever Savadori of Abraham op die fiets..
 
Zie het eerder als een gunst voor Max.
Aprilia rijder geweest, team eigenaar etc.

En dan zie ik ze bij Aprilia ook nog in staat om hem even een snelle fiets te geven ( misschjien sneller dan die van Espargaro) zodat ie niet voor lul staat.

Ik zie liever Savadori of Abraham op die fiets..
Lekker professioneel. _O-
Maar ja, het zijn Italianen dus je weet het niet. :+

Espargaro mag trouwens niet rijden omdat dit alleen voor testrijders is. ;)
 
Na de afgelopen paar seizoenen heeft Aprilia wat mij betreft wel bewezen dat ze met 2/zeer verschillende fietsen werken.
Espargaro krijgt de knaller en de 2de rijder krijgt echt een 2de fiets, alleen zal ik dat nooit kunnen bewijzen.
 
Natuurlijk en was in zijn tijd ook een top coureur maar die glorie is er zo langzamerhand wel af.

Laat die savadori maar een paar rondjes knallen, denk dat hij minimaal met zo snel is ( op gelijkwaardig materiaal )
 
Terug
Bovenaan Onderaan