Algemene MotoGP topic

denk je nu echt dat ik mijn broek vol ga schijten omwille van MM ? :N

niemand (denk ik) twijfelt eraan dat hij van de huidige de beste is. Net zoals VR dat was op die leeftijd. Volgend jaar zullen we moeten afwachten, maar de jeugd is klaar om zijn troon omver te werpen. En Honda moet hun al problematische voorkant nog zien "rijdbaar" te maken met de nieuwe achterband tegen volgend jaar, op basis van gebakken lucht !

Nog maar even afwachten tot MM 41 is om te zien hoe goed hij het dan nog doet voor je VR verder als versleten ouwe behandelt ;)
 
denk je nu echt dat ik mijn broek vol ga schijten omwille van MM ? :N

niemand (denk ik) twijfelt eraan dat hij van de huidige de beste is. Net zoals VR dat was op die leeftijd. Volgend jaar zullen we moeten afwachten, maar de jeugd is klaar om zijn troon omver te werpen. En Honda moet hun al problematische voorkant nog zien "rijdbaar" te maken met de nieuwe achterband tegen volgend jaar, op basis van gebakken lucht !

Nog maar even afwachten tot MM 41 is om te zien hoe goed hij het dan nog doet voor je VR verder als versleten ouwe behandelt ;)
Zo lucht het op😜🤗🤔
Ik behandel VR helemaal niks,
maar zo uniek zijn de prestaties van VR nu ook weer niet,er gingen hem wat oudjes voor in het winnen van wedstrijden en zelf kampioenschappen.
 
Die beschikte over bijzondere eigenschappen, die verder niemand schijnt te hebben. MM zelf ook niet meer. De vraag is nu: kan MM volgend seizoen terugkomen, en zo ja, is hij dan direct goed of moet hij het eerst weer leren? Of is hij de "magic touch" voorgoed kwijt?

Ik denk dat MM mentaal toch wel wat te verduren heeft gekregen, naast lichamelijk.
En de huidige rijders ...daar zijn er toch ook een paar bij die sneller beter worden dan ik had verwacht.
Ik denk dat MM zich eerst s zal verslikken in de veranderingen die hebben plaatsgevonden.
Ik denk niet dat hij weer zo oppermachtig zal kunnen zijn.



Zo lucht het op😜🤗🤔
Ik behandel VR helemaal niks,
maar zo uniek zijn de prestaties van VR nu ook weer niet,er gingen hem wat oudjes voor in het winnen van wedstrijden en zelf kampioenschappen.

Ik denk dat wat Rossi doet op de baan, al die jaren achtereen en met zoveel titels best bijzonder is.

Je moet alles wel in de juiste tijd bekijken. Vroeger lukte het om de 250 te rijden en daarna de 500. Ik zie geen enkele rijder nu nog een moto2 wedstrijd rijden om daarna over te stappen op een GP machine en nog een wedstrijdje rijden.

En dan doet Rossi nog zoveel, naast het zelf rijden, voor de sport dat ik denk dat hij toch echt wel bijzonder is. In mijn ogen zeker wel iig.



De blessure blijft het zelfde toch ?

Blessure vergt een donders goede arts, die heeft daar t meest invloed op.

Daarna komt het mentale gedeelte. Lorenzo heeft laten zien hoe belangrijk het is dat je er mentaal ook goed bij zit.
En iedereen kan de ene dag mentaal 100% zijn en de volgende dag afbreken.
 
Bijvoorbeeld Troy Bayliss
manman die mag de schoenen van rossi nog niet poetsen

Troy Bayliss (Taree (Nieuw-Zuid-Wales), 30 maart 1969) is een Australisch motorcoureur. Hij won driemaal het Superbike World Championship, in 2001, 2006 en 2008. Hij reed zowel in de Britse Superbike series als in de MotoGP.

Tijdens de SuperBike races op het TT-Circuit Assen eind april 2008 (de zevende race van het seizoen) eindigde hij als winnaar. Dit was voor Bayliss zijn vierde race van dit seizoen die hij won, waarmee hij zijn leidende positie in het klassement verstevigde.

In 2006 won Bayliss het kampioenschap in de World superbike. Na afsluiting van dit seizoen won hij met een wildcard voor de motogp zijn eerste (en laatste) race in de motogp. In de jaren waar hij in het motogp kampioenschap actief was, was hij weinig succesvol: niet 1 overwinning, wel een aantal podiumplekken.

In 2007 won hij op Assen nipt van James Toseland.

Begin 2008 geeft Bayliss aan dat hij aan het eind van dit seizoen zal stoppen met racen. Dit jaar start Bayliss voor het eerst met de 1098r (1198cc) en wint met, ogenschijnlijk, groot gemak zijn derde kampioenschap. Hierbij wordt in de laatste races zijn "eigen" nummer #21 omgetoverd in #2+1, wat uiteraard gerelateerd is aan het aantal kampioenschappen.

Palmares[bewerken | brontekst bewerken]
  • 1x kampioen op 998(2001)
  • 1x kampioen op 999(2006)
  • 1x kampioen op 1098r(2008)

Valentino Rossi (Urbino, 16 februari 1979), bijgenaamd Vale, Rossifumi, The Doctor, The Goat (The Greatest of All Time), is een Italiaanse motorcoureur. Hij is een zoon van voormalig motorcoureur Graziano Rossi. Valentino Rossi heeft 9 wereldtitels en 116 Grand Prix-overwinningen op zijn naam en behoort daarmee tot de succesvolste motorcoureurs ooit.
 
lol

niks mis met Bayliss, toffe pee met een geweldige carriere. maar echt niet vergelijkbaar met Rossi.
zoals Bayliss zijn er tientallen, zoals Rossi in mijn ogen maar 1 : Agostini. en binnenkort nog ene, who must not be named (more than nescesary)
Agostini ook niet, die reed de rest op een ronde (behalve de andere MV) omdat ze op oude Engelse 1pitters rondreden.
Hij kreeg zweet onder de oksels toen een Nieuw Zeelander een speedboot motor in een motorframe bouwde......en nachtmerries toen de Japanners en ene Sheene zich er mee gingen bemoeien.
Daarna is het niet meer goed gekomen......
 
Wat Rossi in de MotoGP bewerkstelligd heeft, heeft nog nooit iemand gepresteerd en zal voorlopig ook niemand meer bewerkstelligen.
Ook mm niet.
Rossi's wereldwijde populariteit grenst aan die van een popster.

Ja, mm zal wss alle records gaan verbreken en is mss wel beter dan Rossi ooit geweest is.
Maar zal nevernooitnie de mensen zo in vervoering brengen zoals Rossi dat doet/heeft gedaan.

Je kan voor of tegen Rossi zijn, maar zijn aanwezigheid heeft de MotoGP wel naar een hoger plan getild.
 
Agostini ook niet, die reed de rest op een ronde (behalve de andere MV) omdat ze op oude Engelse 1pitters rondreden.
Hij kreeg zweet onder de oksels toen een Nieuw Zeelander een speedboot motor in een motorframe bouwde......en nachtmerries toen de Japanners en ene Sheene zich er mee gingen bemoeien.
Daarna is het niet meer goed gekomen......

Sindsdien is hij elke dag chagrijnig _O-
 
Typisch om heel het verhaal weer eens te verdraaien 🤗
In beginsel ging het over :

Nog maar even afwachten tot MM 41 is om te zien hoe goed hij het dan nog doet voor je VR verder als versleten ouwe behandelt ;)

Met mijn reactie daarop

Zo lucht het op😜🤗🤔
Ik behandel VR helemaal niks,
maar zo uniek zijn de prestaties van VR nu ook weer niet,er gingen hem wat oudjes voor in het winnen van wedstrijden en zelf kampioenschappen.

Daarop verder bordurend neem ik de stelling in dat er meerdere courreurs op leeftijd (dat is mijn insteek en antwoord) op top nivo konden presteren en menigeen ver in de dertig en tegen de veertig nog wereldkampioen werden en /of wedstrijden konden winnen.
Bayliss had tegen zijn veertigste de conditie en vetgehalte van een twintiger wielrenner.
Meerdere oudjes haalden nog kampioenschappen op latere leeftijd ,checa,biaggi,bayliss.
Dus uniek is rossi hierin niet.
Rossi haalde zijn laatste toen ie 30 was🤔
 
Laatst bewerkt:
Wat Rossi in de MotoGP bewerkstelligd heeft, heeft nog nooit iemand gepresteerd en zal voorlopig ook niemand meer bewerkstelligen.
Ook mm niet.
Rossi's wereldwijde populariteit grenst aan die van een popster.

Ja, mm zal wss alle records gaan verbreken en is mss wel beter dan Rossi ooit geweest is.
Maar zal nevernooitnie de mensen zo in vervoering brengen zoals Rossi dat doet/heeft gedaan.

Je kan voor of tegen Rossi zijn, maar zijn aanwezigheid heeft de MotoGP wel naar een hoger plan getild.

Ik zie een mooie toekomst voor hem weggelegd 😍
 
Als Rossi vanaf zn 30 ste naar de superbikes zou zijn gegaan had ie nog wel 9 titels gehaald. Sinds hij naar de MotoGP is gegaan rijd hij met de wereldtop mee,en nu nog steeds!
Dat zullen we nooit weten. Rea en Kawasaki zijn toch echt wel erg goed :Y. Had wel een mooie strijd opgeleverd.
 
Typisch om heel het verhaal weer eens te verdraaien 🤗
In beginsel ging het over :

Nog maar even afwachten tot MM 41 is om te zien hoe goed hij het dan nog doet voor je VR verder als versleten ouwe behandelt ;)

Met mijn reactie daarop

Zo lucht het op😜🤗🤔
Ik behandel VR helemaal niks,
maar zo uniek zijn de prestaties van VR nu ook weer niet,er gingen hem wat oudjes voor in het winnen van wedstrijden en zelf kampioenschappen.

Daarop verder bordurend neem ik de stelling in dat er meerdere courreurs op leeftijd (dat is mijn insteek en antwoord) op top nivo konden presteren en menigeen ver in de dertig en tegen de veertig nog wereldkampioen werden en /of wedstrijden konden winnen.
Bayliss had tegen zijn veertigste de conditie en vetgehalte van een twintiger wielrenner.
Meerdere oudjes haalden nog kampioenschappen op latere leeftijd ,checa,biaggi,bayliss.
Dus uniek is rossi hierin niet.
Rossi haalde zijn laatste toen ie 30 was🤔
Er is een verschil tussen MotoGP (+/- 300 pk, 100% prototype, allerbeste courreurs) en WorldSBK (+/- 235 pk, gebaseerd op productie machines en veelal niet de allerbeste courreurs)
Checa, Biaggi en Bayliss hebben allemaal wedstrijden gewonnen en podia gehaald in 500CC/MotoGP maar nooit kampioen geweest.
 
Er is een verschil tussen MotoGP (+/- 300 pk, 100% prototype, allerbeste courreurs) en WorldSBK (+/- 235 pk, gebaseerd op productie machines en veelal niet de allerbeste courreurs)
Checa, Biaggi en Bayliss hebben allemaal wedstrijden gewonnen en podia gehaald in 500CC/MotoGP maar nooit kampioen geweest.
Dus op superbike machines kun je dikke propjes opzetten met totaal gebrek aan conditie en 60 jaar 🤔 En dat met slechts een paar seconden rondetijd verschil met de motoGP?
 
Dus op superbike machines kun je dikke propjes opzetten met totaal gebrek aan conditie en 60 jaar 🤔 En dat met slechts een paar seconden rondetijd verschil met de motoGP?
Waar schrijf ik dat dan?
Ik veronderstel dat er toch wel grote verschillen zijn.
Bayliss, Spies & Crutchlow zijn de enige die van WorldSBK naar MotoGP zijn gegaan en een wedstrijd hebben gewonnen, maar verre van kampioen.
En het zijn eerder de mannen die van MotoGP naar WorldSBK zijn gegaan die kampioen zijn geworden, Bayliss, Biaggi en Checa.
 
Waar schrijf ik dat dan?
Ik veronderstel dat er toch wel grote verschillen zijn.
Bayliss, Spies & Crutchlow zijn de enige die van WorldSBK naar MotoGP zijn gegaan en een wedstrijd hebben gewonnen, maar verre van kampioen.
En het zijn eerder de mannen die van MotoGP naar WorldSBK zijn gegaan die kampioen zijn geworden, Bayliss, Biaggi en Checa.
Mijn punt is ,dat los van een klasse,er meerdere coureurs op hogere leeftijd,in staat zijn / waren hoge prestaties neer te zetten.
Zonder Rossi te kort te doen,maar hij is ,daarin,niet uniek.
Zo helder?
 
Mijn punt is ,dat los van een klasse,er meerdere coureurs op leeftijd,in staat zijn / waren hoge prestaties neer te zetten.
Zonder Rossi te kort te doen,maar hij is ,daarin,niet uniek.
Zo helder?
Ik snap wat je zegt, en zo als je het nu schrijft eens.
Maar ik ben van mening dat de prestaties van Rossi wel uniek zijn.
Waarom?
De MotoGP is de absolute top.
Zie hoe close het kampioenschap is, hoe hoog het niveau.
Ja, er zijn wel oudere winnaars, merendeel jaren 50 en 60.
Een heel andere tijd en niveau.
 
Ik snap wat je zegt, en zo als je het nu schrijft eens.
Maar ik ben van mening dat de prestaties van Rossi wel uniek zijn.
Waarom?
De MotoGP is de absolute top.
Zie hoe close het kampioenschap is, hoe hoog het niveau.
Ja, er zijn wel oudere winnaars, merendeel jaren 50 en 60.
Een heel andere tijd en niveau.

En heel andere brommers.
Ik zou hen niet tekort doen. 🤔
 
Er is een verschil tussen MotoGP (+/- 300 pk, 100% prototype, allerbeste courreurs) en WorldSBK (+/- 235 pk, gebaseerd op productie machines en veelal niet de allerbeste courreurs)
Checa, Biaggi en Bayliss hebben allemaal wedstrijden gewonnen en podia gehaald in 500CC/MotoGP maar nooit kampioen geweest.
Biaggi hoort niet in dit rijtje thuis.

Why not..... 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan