Algemene MotoGP topic

Had toch liever Deroue op een MotoE gezien, niet dat ik het Iwema niet gun.
Maar enkel omdat ik Deroue meer toekomst zie dan Iwema.
Anyway, mooi dat er een Nederlander mee doet in de MotoE, misschien dat ik er dan wat meer aandacht aan geef.
Heeft mij tot op heden nog niet kunnen "pakken".
 
Snap sowieso niet dat ze bij Iwema uitkomen, Deroue trouwens ook niet. Het zijn motoren van 260 kilo en dan ga je er iemand mee laten rijden die moto3 (of ss300) gewend is. Nu weet ik natuurlijk niet hoeveel zij buitenom de wk's op supersport en superbikes rijden.

Wel benieuwd wat Iwema er mee kan na al die jaren ijsspeedway. Gas geven bocht uit zal geen probleem zijn, het remmen daarentegen zal weer wennen zijn :+
 
Snap sowieso niet dat ze bij Iwema uitkomen, Deroue trouwens ook niet. Het zijn motoren van 260 kilo en dan ga je er iemand mee laten rijden die moto3 (of ss300) gewend is. Nu weet ik natuurlijk niet hoeveel zij buitenom de wk's op supersport en superbikes rijden.

Wel benieuwd wat Iwema er mee kan na al die jaren ijsspeedway. Gas geven bocht uit zal geen probleem zijn, het remmen daarentegen zal weer wennen zijn :+
Nu beredeneer jij de overweging rationeel en technisch logisch.
Maar... we hebben het hier over elektrisch racen...... O-)
 

Muahhaha, deze had ik niet zien aankomen
Iemand meldde me van de week op de vraag wie er in de Motogp paddock zou komen: "Iwema". Mijn reactie: "Daar maak ik geen grappen over, dat is al genoeg over Iwema gedaan."

En nu is de grap, dat het geen grap is! _O-

Verder gewoon leuk dat Jasper deze kans krijgt en ik wens hem veel succes :t
 
Iemand meldde me van de week op de vraag wie er in de Motogp paddock zou komen: "Iwema". Mijn reactie: "Daar maak ik geen grappen over, dat is al genoeg over Iwema gedaan."

En nu is de grap, dat het geen grap is! _O-

Verder gewoon leuk dat Jasper deze kans krijgt en ik wens hem veel succes :t
Hahahaha, ik voorspelde dat het wel in de E klasse zou zijn en riep toen Jasper :+

Maar ik vind het ook leuk voor Jasper, dit gun ik hem wel:t
 
Helaas om persoonlijke redenen het nieuws rond Fausto nauw gevolgd.
Mijn vader (58) ging Fausto letterlijk elke dag een stap voor tot het moment dat pa doorstootte en Fausto een terugslag had.
Ik kan me de zorgen letterlijk voorstellen, Fausto was een mooi mens. RIP

(Gelukkig is de kans dat pa, na veel revalidatie, weer kan motorrijden met de dag groter)
 
Gaaf! Ben dan altijd wel benieuwd naar tijden. Ook om te zien hoeveel sneller de RC213V van Taka en Pol bijv. sneller is dan een standaard V4 en Gixxer. De topsnelheden enzo. Mooi man, beetje spelen met je vriendjes
 
Gaaf! Ben dan altijd wel benieuwd naar tijden. Ook om te zien hoeveel sneller de RC213V van Taka en Pol bijv. sneller is dan een standaard V4 en Gixxer. De topsnelheden enzo. Mooi man, beetje spelen met je vriendjes
Als het allemaal straatmotoren zijn dan is het een RC213V-S. De straatversie dus en ik zie een achterlicht dus ik heb zo'n vermoeden dat het een straatversie is.
Die heeft in circuit trim 220pk (zo uit mijn hoofd) en in niet circuit trim 160 pk.
Weegt wel maar 160 kg ofzo.

Zo'n bizarre Panigale doet daar denk ik niet veel voor onder als het gaat om de specificaties.
 
Als het allemaal straatmotoren zijn dan is het een RC213V-S. De straatversie dus en ik zie een achterlicht dus ik heb zo'n vermoeden dat het een straatversie is.
Die heeft in circuit trim 220pk (zo uit mijn hoofd) en in niet circuit trim 160 pk.
Weegt wel maar 160 kg ofzo.

Zo'n bizarre Panigale doet daar denk ik niet veel voor onder als het gaat om de specificaties.
Maar welke aprillia fiets is het.
 
Uiteindelijk maakt het voor die mannen allemaal niet zo veel uit welke fietsen het zijn. Het heeft geen kont te maken met het daadwerkelijke MotoGP geweld....
Voordeel is dat ze weer eens op een circuit rijden. Gedurende het seizoen zitten ze meer op de MTB/racefiets of de crossmotor/supermotard, en dat heeft ook weinig te maken met een MotoGP fiets, het gaat om reflexen en fitheid, en die zijn trainbaar op al het bovengenoemd vervoer op 2 wielen :t
 
Met name het wennen aan snelheid is belangrijk, elke circuitdag de eerste sessie gigantisch wennen aan de snelheid....
 
Met name het wennen aan snelheid is belangrijk, elke circuitdag de eerste sessie gigantisch wennen aan de snelheid....
Dan moet je korter tussen de dagen plannen.
Maar de eerste keer van het jaar was ik ook altijd tien tot vijftien seconden langzamer. :Y
Opeenvolgende weken een seconde.

Dit jaar is het verval veel minder denk ik.
 
Dan moet je korter tussen de dagen plannen.
Maar de eerste keer van het jaar was ik ook altijd tien tot vijftien seconden langzamer. :Y
Opeenvolgende weken een seconde.

Dit jaar is het verval veel minder denk ik.
Ik ga tegenwoordig maar één keer per jaar. Mag ik er dan vanuit gaan dat ik normaliter (tien seconden voor 2017, tien seconden voor 2018, tien seconden voor 2019, tien seconden voor 2020) ongeveer 1:40 zou rijden op Assen? :+
 
Ik ga tegenwoordig maar één keer per jaar. Mag ik er dan vanuit gaan dat ik normaliter (tien seconden voor 2017, tien seconden voor 2018, tien seconden voor 2019, tien seconden voor 2020) ongeveer 1:40 zou rijden op Assen? :+
Helaas is het iedere keer een terugval. ;)
Het was de eerste sessie trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan