Algemene MotoGP topic

Als ze er niet harder door gingrn, hadden die vleugels nu echt niet op de gp fietsen gezeten...
Waarom zijn ze dan niet al lang geleden doorontwikkeld maar weer in de vergetelheid geraakt 🤔


1615143302706.png
 
De laatste tweetacten hadden 200 pk
Misschien hadden die er wel baat bij gehad.?
Schrijf dan ook doorontwikkeld,in de loop der jaren.
Die laatste 2-takten hadden toch minder pk sinds ze die lager octaan bezine moesten gebruiken. En dan nog 200 tov +/- 300.
 
Mwoah... zeker niet zo'n geavanceerde electronica als nu. Maar de vermogensafgifte kon wel degelijk afgestemd worden op de wensen van de coureur. Ik moet het eens teruglezen in de MotoGP technology boeken, daar staan echt hele gave details in over al die fietsen (3 delen).


En dat hele verhaaltje met die vleugels is vroeger zeker uitgeprobeerd. En ook erkend dat het werkte, maar de coureurs waren destijds echt enorm veel minder fysiek fit (niet zozeer die 500cc tweetakten van eind vorige eeuw). Dus het ging gewoon niet lukken om bijvoorbeeld een hele GP of nog erger, een endurance race zo'n ding te besturen. Meer vleugel wil minder van zijn lijn af in geval van een motor. Dus dan gaat het opeens heel veel meer kracht kosten om de bocht om te komen.
 
ongeveer 300 pony's voor de huidige 4-takten. Die dingen hebben door het hele toerenbereik echt beestachtig veel koppel. Dat is toch wel het grootste verschil met die 2-takten denk ik.
 
Mwoah... zeker niet zo'n geavanceerde electronica als nu. Maar de vermogensafgifte kon wel degelijk afgestemd worden op de wensen van de coureur. Ik moet het eens teruglezen in de MotoGP technology boeken, daar staan echt hele gave details in over al die fietsen (3 delen).


En dat hele verhaaltje met die vleugels is vroeger zeker uitgeprobeerd. En ook erkend dat het werkte, maar de coureurs waren destijds echt enorm veel minder fysiek fit (niet zozeer die 500cc tweetakten van eind vorige eeuw). Dus het ging gewoon niet lukken om bijvoorbeeld een hele GP of nog erger, een endurance race zo'n ding te besturen. Meer vleugel wil minder van zijn lijn af in geval van een motor. Dus dan gaat het opeens heel veel meer kracht kosten om de bocht om te komen.
Ik weet niet of je het weet maar eerder waren al die vleugels en andere aerodynamica dingen op en aan de motor verboden.
Daar heeft de FIM de regels voor aangepast
 
In de GP's was het vast verboden. Maar bij de ontwikkeling van endurance fietsen is het best uitgebreid getest
 
testen zeggen nog niks, maar Aprilia gaat toch wel lekker!
En ze missen ten opzichte van Ducati nog 15 kmph topsnelheid. Als ze dat allemaal goedmaken op het rechte stuk, dan worden de Europese circuitjes (behalve Mugello en Oostenrijk) leuk voor ze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan