Algemene MotoGP topic

Zie dat ventje , als hij zo door blijft gaan ook op jonge leeftijd in de MotoGP komen
Denk dat je dat pas vanaf de Moto2 beter kan inschatten, van moto3 naar moto2 is voor sommigen een groot verschil. Denk aan Danny Kent, kon ook geen potten breken in Moto2. Alhoewel ik ook wel denk dat dit echt een talent is die mogelijk snel gaat doorgroeien.

???
alle cijfers staan toch duidelijk in mijn post, en als je ze niet geloofd hoef je maar op de links te klikken.
AE had 1 sec meer nodig voor ronde 9 en was nog steeds 2de, en 0,9 meer voor ronde 10 die hij als 4de eindigde.
MO (de enige die MM kon volgen) had maar 1sec meer nodig voor beide ronden.
Enige wat de cijfers niet laten zien is in hoeverre Marquez aan het controleren was tov MO. Wellicht kon hij nog iets harder. En Marquez had ook een goede start, zorgde dat hij direct aan kop lag. Daar zit dan weer een goede kwalificatie aan vast. Dat heeft hij natuurlijk ook aan zichzelf te danken.
 
Enige wat de cijfers niet laten zien is in hoeverre Marquez aan het controleren was tov MO. Wellicht kon hij nog iets harder.
die cijfers laten duidelijk zien dat AE de boel 2 ronden heeft opgehouden.
daarna moest MM inderdaad gewoon controleren, wat ik ook al schreef. of hij nog veel harder kon weet alleen MM zelf.
 
Het begint er echt op te lijken dat de problemen al vele jaren spelen bij elke fabrikant.
Ze proberen hun motor af te stemmen op hun toprijder, en dat werkt averechts op rijders met een andere rijstijl.
Ik denk dat dit al speelt sinds Stoner.
Hoe vaak is het sinds die tijd geweest dat binnen 1 team beide rijders consequent in de top-5 hebben gereden? Niet vaak denk ik.
Moderne machines lijken zo gevoelig te zijn geworden doordat ze steeds meer op 1 rijder worden ontwikkeld.
 
Jawel hoor,zodra MO binnen 1 sec. kwam ging hij versnellen.
neen, ook dat klopt weer niet. zoek de tijden maar op. Marquez versnelde niet, Miguel vertraagde.
van ronde 18 (toen 1.55 sec voorsprong) tot en met ronde 28 reed MM rondjes tussen 1m22.0 en 1m22.2
 
Het begint er echt op te lijken dat de problemen al vele jaren spelen bij elke fabrikant.
Ze proberen hun motor af te stemmen op hun toprijder, en dat werkt averechts op rijders met een andere rijstijl.
Ik denk dat dit al speelt sinds Stoner.
Hoe vaak is het sinds die tijd geweest dat binnen 1 team beide rijders consequent in de top-5 hebben gereden? Niet vaak denk ik.
Moderne machines lijken zo gevoelig te zijn geworden doordat ze steeds meer op 1 rijder worden ontwikkeld.
Met 1 winnaar heb je in principe ook voldoende. Alles op de breedte afstemmen is leuk voor de dagsuccessen, als team ga je het voor de titel niet redden. Teveel eigen rijders die bij elkaar punten afsnoepen, en een motor waar je beste rijder net geen 100% uithaalt.
 
Euh... snoeihard rijden met exclusieve motorfietsen op mooie circuits is toch leuk?!... Ik kan me geen leukere dingen voorstellen iig.
Dat heeft JLo aardig lang gedaan toch, ik kan me voorstellen dat je zoiets dan ook beu bent, vooral ook wat Qken zegt, alles er om heen. Tig keer per jaar met het vliegtuig naar Japan, de VS etc. dat komt na een paar jaar gewoon je strot uit.
Die ouwe Italiaan zal zijn motivatie wel halen uit het feit dat hij verslaafd is aan het racen, alhoewel hij nu behoorlijk aan het afkicken is.
 
Dat heeft JLo aardig lang gedaan toch, ik kan me voorstellen dat je zoiets dan ook beu bent, vooral ook wat Qken zegt, alles er om heen. Tig keer per jaar met het vliegtuig naar Japan, de VS etc. dat komt na een paar jaar gewoon je strot uit.
Die ouwe Italiaan zal zijn motivatie wel halen uit het feit dat hij verslaafd is aan het racen, alhoewel hij nu behoorlijk aan het afkicken is.

Da's genoeg om compleet binnen te rollen en nooit meer te hoeven werken 🤗
Waar kan ik tekenen🤔🥳
 
Euh... snoeihard rijden met exclusieve motorfietsen op mooie circuits is toch leuk?!... Ik kan me geen leukere dingen voorstellen iig.
Naast wat al genoemd is sta je wel onder grote druk en een enorm vergrootglas.
Zodra hobby werk wordt...

Ik heb ook wat droom banen gehad.
Echter, alles moet wel perfect in orde zijn. Het blijft pezen.
Achttien jaar later voelt het onderwerp nog steeds als werk. _O-
 
Ik denk dat die lui dat niet echt als "werk" zien. Zodra dat wel zo is en je je netjes aan je 40 urige werkweek (of wat dan ook) gaat houden of nadenken over de risico's die je daadwerkelijk neemt kun je beter stoppen. Daar komt dan nog druk bij kijken en het kan zomaar heel vervelend werk worden.
 
En speciaal voor Janbros;)

SachsenKingjpg.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan