Algemene MotoGP topic

Waar hebbie t over ?
Dat Alpinestars dus veel geld stopt in de sponsoring.
Gezien worden op zondag geeft extra verkoop in de winkel.
Mensen willen 'het beste', terwijl het feitelijk gewoon een sponsor is.

MQP en Lookwell waren de grote merken vroeger.
De ene al heel lang falliet, de andere zwaar afgeslankt.
Wil Hartog, Phil Read en Mike Hailwood reden met de Nederlandse trots Lookwell.

In de jaren zeventig was Nederland een grote kledingproducent.
Marketing werkt nu nog niet anders. 8-)
 
Dat Alpinestars dus veel geld stopt in de sponsoring.
Gezien worden op zondag geeft extra verkoop in de winkel.
Mensen willen 'het beste', terwijl het feitelijk gewoon een sponsor is.

MQP en Lookwell waren de grote merken vroeger.
De ene al heel lang falliet, de andere zwaar afgeslankt.
Wil Hartog, Phil Read en Mike Hailwood reden met de Nederlandse trots Lookwell.

In de jaren zeventig was Nederland een grote kledingproducent.
Marketing werkt nu nog niet anders. 8-)
Ah oke, je reageerde op een bericht waar zowel alpinestars als Dainese in genoemd werden ;)
Ik snap geheel wat je bedoeld hoor.
Ik denk dat marketing hetzelfde werkte maar anders uitgevoerd werd, toen was het de stoere racer die zelf op de foto stond... tegenwoordig pakken ze er van die geweldig magere influencer insta modellen voor.
 
Dat is hij zeker _O- Fabio heeft wel eens toegegeven dat hij z'n rits graag een tikkie open laat staan voor maximale luchtstroom.... Ik vond het eruit zien alsof die rits gewoon open gesprongen was, dus niet normaal met het runnertje. En dat zou toch echt niet mogen. Dan werkt zo'n airbag ook opeens veel minder goed.

Op dit plaatje ziet het er niet eens uit alsof die wel geploft is....
Bekijk bijlage 1805912
Denk als een motor blijft haken achter de rits of het pak ergens, dat je niet kan voorkomen dat er een rits open schiet. Aan de andere kant zou je moeten kunnen zien dat er iets is blijven haken. Zelfde verhaal met een helm, die mogen ook niet loskomen. Maar bij hevige impact weten we helaas dat ze soms ook los komen van iemand zijn hoofd...
 
Dat Alpinestars dus veel geld stopt in de sponsoring.
Gezien worden op zondag geeft extra verkoop in de winkel.
Mensen willen 'het beste', terwijl het feitelijk gewoon een sponsor is.

MQP en Lookwell waren de grote merken vroeger.
De ene al heel lang falliet, de andere zwaar afgeslankt.
Wil Hartog, Phil Read en Mike Hailwood reden met de Nederlandse trots Lookwell.

In de jaren zeventig was Nederland een grote kledingproducent.
Marketing werkt nu nog niet anders. 8-)
MJK,heb ik 5 race pakken en nylon jassen laten maken en echt top,was ook vroeger behoorlijk groot in Nederland.
Hadden ook veel klanten in Engeland.
Is ooit in een test tot hoogste geëindigd waar ook Dainese bij zat.
 
Dat Alpinestars dus veel geld stopt in de sponsoring.
Gezien worden op zondag geeft extra verkoop in de winkel.
Mensen willen 'het beste', terwijl het feitelijk gewoon een sponsor is.

MQP en Lookwell waren de grote merken vroeger.
De ene al heel lang falliet, de andere zwaar afgeslankt.
Wil Hartog, Phil Read en Mike Hailwood reden met de Nederlandse trots Lookwell.

In de jaren zeventig was Nederland een grote kledingproducent.
Marketing werkt nu nog niet anders. 8-)
En vergeet Damen Leathers niet!
Mijn eerste leren racepak in de jaren tachtig was van hun.
 
Jawel hoor. De rits-trekker achter een leren flapje plaatsen, dan kan hij nooit gegrepen worden.
flapje groot genoeg ?
1036d716-8ca9-487d-86cf-b94a5d42eccd.jpeg
 
Gewoon de zipper ( is dat het juiste nl woord ? ) van de rits aan de binnenzijde van het pak plaatsen ?
En anders maar ff draadje doorstikken als de rits dicht is ? of soort van helm sluiting ( dubbel d)

opties genoeg lijkt mij
 
Die wings slaan nergens meer op. Wordt tijd dat die onzin gewoon weer verdwijnt. Het breekt af en geeft valpartijen, zie MM vorige week...
 
Die wings slaan nergens meer op. Wordt tijd dat die onzin gewoon weer verdwijnt. Het breekt af en geeft valpartijen, zie MM vorige week...
Innovatie noemen ze dat.
Bij Alles wat wordt vernieuwd heb je voor en tegenstanders.
Ik vindt het mooi dat ze het doen. (Vindt het ook lelijk om te zien)
Maar we gaan er wel aan wennen.
 
Innovatie noemen ze dat.
Bij Alles wat wordt vernieuwd heb je voor en tegenstanders.
Ik vindt het mooi dat ze het doen. (Vindt het ook lelijk om te zien)
Maar we gaan er wel aan wennen.
Mee eens, echter of het mooi is of niet is voor mij bijzaak.
Je hoort steeds meer dat het inhalen met wings steeds moeilijker wordt door "dirty air".
Ik zou het persoonlijk heel jammer vinden als we van spannende wedstrijden een optocht zouden maken.

Zolang het niet ten koste gaat van de spanning, heb ik er geen moeite mee.
Neemt niet weg dat ik het zeker niet mooi vind.... Zoals je merkt zit ik er een beetje dubbel in....
 
  • Eens
Waarderingen: Qken
Precies wat ik bedoel qua aero...
Bekijk bijlage 1806479
Je kunt lastig geen conclusies trekken aan de hand van een willekeurige reactie op twitter. Wat de werkelijke voordelen zijn in welk werkgebied zullen alleen de engineers/designers je kunnen vertellen. Als je met een vleugelprofiel energie uit de luchtstroming opgebruikt om b.v. een lagedrukgebied (lees: downforce) te creëren zal dat altijd gepaard gaan met een bepaalde mate van luchtstroomverstoring achter het profiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan