Algemene MotoGP topic

1663925455106.png
 
Je kunt lastig geen conclusies trekken aan de hand van een willekeurige reactie op twitter. Wat de werkelijke voordelen zijn in welk werkgebied zullen alleen de engineers/designers je kunnen vertellen. Als je met een vleugelprofiel energie uit de luchtstroming opgebruikt om b.v. een lagedrukgebied (lees: downforce) te creëren zal dat altijd gepaard gaan met een bepaalde mate van luchtstroomverstoring achter het profiel.
Klopt en dat doe ik ook niet, ik heb dit verhaal al meerdere malen gehoord en gelezen van diverse "kenners en commentatoren" binnen de MotoGP. Ik geef alleen maar een stukje extra onderbouwing voor het dirty air verhaal en dat dit inhalen moeilijker maakt en zo races minder spannend zouden kunnen maken. Lees de commentaren over het moeilijk inhalen maar eens over aero in de 4 wielen sport.... Uiteraard gaat Suzuki of Ducati niet zeggen dat ze wings op het kontje plaatsen voor dirty air....., maar altijd met een verhaal komen wat mogelijk ook waar zou kunnen zijn maar waar dirty air een gevolg van is.
 
Ik vind het raar dat Suzuki er mee komt, nog een paar races en we zien ze helemaal niet weer.
Gevalletje lopende R&D en race budget 2022 opmaken?
Suzuki trekt de stekker eruit en niemand wist het vantevoren.
Het zijn verder natuurlijk grotendeels subcontractor bedrijfjes die al betaald waren.
 
Die wings slaan nergens meer op. Wordt tijd dat die onzin gewoon weer verdwijnt. Het breekt af en geeft valpartijen, zie MM vorige week...
Het werkt schijnbaar wel.
Ik ga straks naar een prototype van mijn potentiële nieuwe motor kijken.
IMG_20220923_120914.png
 
Ik snap serieus niet waarom dit waardeloos is. Meer races is toch precies wat we al jaren willen? Hoe lang zeurt men al over het magere programma tijdens de TT. Nu komt er een race bij, weliswaar op zaterdag, is het weer niet goed :?
Wel goed :t
BSB en WSBK racen 3x per weekend, meer kijkplezier voor de race fan.
 
Wel goed :t
BSB en WSBK racen 3x per weekend, meer kijkplezier voor de race fan.
...en ook daar waren mensen die de Superpole race op zondagochtend afbrandden, en het verschuiven van Race 1 naar zaterdag maar niks vonden. Allemaal kleine wijzigingen wat mij betreft, die zo'n kampioenschap niet zomaar waardeloos of waardevol maken.

Eén factor die vaak genoemd wordt, die volgens mij wél van belang is, is dat Dorna content op social media met een vurige passie beschermt en in eigen hand wil houden. En dat terwijl het delen van content juist zo'n krachtig middel is!
 
Eén factor die vaak genoemd wordt, die volgens mij wél van belang is, is dat Dorna content op social media met een vurige passie beschermt en in eigen hand wil houden. En dat terwijl het delen van content juist zo'n krachtig middel is!
Voor de klantjes die veel geld voor uitzendrechten betalen?
 
Voor de klantjes die veel geld voor uitzendrechten betalen?
Bij de Formule 1 delen ze zelf wel erg veel op YouTube, en met het gevolg meer volgers lijkt me
Hoe moet je tegenwoordig in contact komen met de GP , als je geen abonnement hebt , je ziet nauwelijks iets op andere kanalen/krant/nieuws
Het lijkt erop alsof ze het een stille dood willen laten sterven
 
Bij de Formule 1 delen ze zelf wel erg veel op YouTube, en met het gevolg meer volgers lijkt me
Hoe moet je tegenwoordig in contact komen met de GP , als je geen abonnement hebt , je ziet nauwelijks iets op andere kanalen/krant/nieuws
Het lijkt erop alsof ze het een stille dood willen laten sterven
Ik denk dat de F1 überhaupt een groter publiek aanspreekt. :)

Maar wereldwijd (m.u.v. Spanje en Italië?) is de motorsport inderdaad een beetje in het verdomhoekje.

 
Ik zit nu naar de superbike race te kijken , als ze daar iedere toeschouwer op het circuit een gratis kopje koffie gaven konden ze dat doen met twee thermoskannen
Terwijl de races de laatste jaren erg spannend zijn. En 3 verschillende merken vooraan en 3 hele verschillende gasten erop. En die Toprak is erg spectaculair met dat remmen van hem. En Rea en Toprak racen keihard maar ze blijven elkaar netjes de handen schudden. :t
En Bautista het allemaal minder kan waarderen is ook wel weer grappig juist.
 
Terwijl de races de laatste jaren erg spannend zijn. En 3 verschillende merken vooraan en 3 hele verschillende gasten erop. En die Toprak is erg spectaculair met dat remmen van hem. En Rea en Toprak racen keihard maar ze blijven elkaar netjes de handen schudden. :t
En Bautista het allemaal minder kan waarderen is ook wel weer grappig juist.
Bautista en Rea deden nu weer normaal tegen elkaar en Bautista werd ook steeds opgezocht door Rea.
Schudde die nou ook nog de hand van zijn vrouw/vriendin.:?

Maar Bautista was nu ook erg blij natuurlijk.
Iets van tien seconden voorsprong. 8)7
En Rea vierde de tweede plek als een overwinning.
Allemaal happy faces bij de top drie. :9
 
Bautista en Rea deden nu weer normaal tegen elkaar en Bautista werd ook steeds opgezocht door Rea.
Schudde die nou ook nog de hand van zijn vrouw/vriendin.:?

Maar Bautista was nu ook erg blij natuurlijk.
Iets van tien seconden voorsprong. 8)7
En Rea vierde de tweede plek als een overwinning.
Allemaal happy faces bij de top drie. :9
Dankje ik heb het nog niet gezien vandaag..... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan