Algemene MotoGP topic

Ik ben ook niet direct fan van dingen met stekkers, maar het is ook niet dat we dat nog tegen gaan houden :+

Daag me niet uit!..... Dat lukt echt wel. Die krengen gaan nog geregeld over tot spontane zelf ontbranding, midden in de nacht. Weg pitbox en de hele klerezooi erbij.
En zolang er nog diesel aggregaten nodig zijn om het mogelijk te maken, kan ik het niet serieus nemen.
 
En zolang er nog diesel aggregaten nodig zijn om het mogelijk te maken, kan ik het niet serieus nemen.

Zullen we dan alle elektronica uit de pitboxen en motoren halen voor de verbrandingsmotoren:?.
Zo lang er nog een accu nodig is om een verbrandingsmotor te laten functioneren is het niet puur natuurlijk.

Diesel aggregaten staan er toch wel met zo'n evenement....
 
Een opengesteld Moto-E kampioenschap wat technische regels betreft is daarin wel een risico op saaie races omdat die ontwikkelingen dan zo verschilend kunnen gaan en dus ook de prestaties. Ook weer afhankelijk van budget. Maar een standaard aandrijflijn zou daarin alweer schelen, frame/chassis vrij laten. Beetje Moto2, al is dat eigenlijk ook een Kalex-cup natuurlijk, wel spannend.

Maarja, dat is voorlopig allemaal niet aan de orde lijkt me. Uiteindelijk gaat het toch gewoon om spannende races

Daar zit voor mij de angel. Iedereen hoor ik altijd zeggen dat 'vroeger alles beter was, vooral in de racerij'. Vroeger werden er mensen op rondjes gezet, omdat de verschillen veel groter waren. Eén merk reed de rest van het veld aan gort, want ze hadden blijkbaar iets gevonden. Dat lijkt mij (als jongere generatie) vrij saai om naar te kijken. De top drie stond al vast, alleen de volgorde van 2 en 3 wisselde nog wel eens. Maar blijkbaar is dat iets waar veel mensen naar terug willen.

Ik zou het voor de ontwikkeling geweldig vinden. Je ziet dan waarschijnlijk weer heel wat nieuwe en aparte dingen, verschillende stijlen waardoor ook verschillende stijlen coureurs wat kunnen vinden.

Moto2 en Moto3 vind ik het erg jammer dat er geen variatie is. Er zijn weinig punten waar je als coureur het verschil kunt maken, behalve je pakket optimaal benutten. Als dat je niet lukt is het exit. Een poging om iets met een ander pakket te doen (wat wellicht perfect bij je zou kunnen passen) is er dan niet meer bij.
 
Over het geluid ben ik het niet met je eens. Neem nu de race van Espargo op Assen dit jaar. Je hoort ze van ver aankomen en je weet ongeveer waar ze zitten. Wat gaat er gebeuren, spanning ten top , gaat hij Miller of Binder nog kunnen pakken ...
Het geluid bouwt voor mij de spanning mee op.
#metoo...., sta tegenwoordig op de vrijdag met de TT tijdens het uitrijden van de pit en de eerste ronden Moto3 met kippenvel op mijn armen....
Puur en alleen om het geluid..., vind het prachtig...
 
Daag me niet uit!..... Dat lukt echt wel. Die krengen gaan nog geregeld over tot spontane zelf ontbranding, midden in de nacht. Weg pitbox en de hele klerezooi erbij.
En zolang er nog diesel aggregaten nodig zijn om het mogelijk te maken, kan ik het niet serieus nemen.


Deze mannen stonden paraat voor de pitbox area van de E-moto in 2019
sp fire.jpg





En ja, ze moesten in actie komen... toen er iets de lucht in ging...
 
En waarom? Schaapjes zijn wel op het droge zou je zeggen. Dus hij moet het haast wel leuk vinden...... Of hij kan moeilijk zonder de aandacht ofzo :?
 
Ik heb geen insta/fb/anders dus helaas.
Is er geen andere optie om dit te bekijken?
 
Ik zou het voor de ontwikkeling geweldig vinden. Je ziet dan waarschijnlijk weer heel wat nieuwe en aparte dingen, verschillende stijlen waardoor ook verschillende stijlen coureurs wat kunnen vinden.

Moto2 en Moto3 vind ik het erg jammer dat er geen variatie is. Er zijn weinig punten waar je als coureur het verschil kunt maken, behalve je pakket optimaal benutten. Als dat je niet lukt is het exit. Een poging om iets met een ander pakket te doen (wat wellicht perfect bij je zou kunnen passen) is er dan niet meer bij.
Ik denk dat wanneer ze Moto E echt volledig vrij zouden laten, dat er dan te weinig partijen zouden instappen. Kosten te hoog voor een klasse die te weinig aanzien heeft. Nu wordt er vooral aan acceptatie gewerkt van elektrisch racen, dan wil je spannende races. Wellicht dat ze op termijn een standaardmotor invoeren waarbij chassis en dergelijke wel wordt vrijgelaten. Het vrijgeven van de elektromotor zie ik nog niet heel snel gebeuren. Ook geen idee in hoeverre de huidige fabrikanten (ook auto) die accu's zelf ontwikkelen, of dat de ontwikkeling daarvan bij de batterijen-boeren ligt.

#metoo...., sta tegenwoordig op de vrijdag met de TT tijdens het uitrijden van de pit en de eerste ronden Moto3 met kippenvel op mijn armen....
Puur en alleen om het geluid..., vind het prachtig...
Ooit de 125cc klasse op Zolder horen starten en voorbij komen, we stonden nog niet op onze plek om te kijken. Alleen al vanwege het geluid enorm kippenvel die eerste ronde...
 
Formule E kijkt na jaren nog steeds geen hond naar. Mercedes is er zelfs al weer mee gestopt, ondanks de successen.
MotoE heeft alleen publiek omdat het in het bijprogramma zit.
 
Formule E kijkt na jaren nog steeds geen hond naar. Mercedes is er zelfs al weer mee gestopt, ondanks de successen.
MotoE heeft alleen publiek omdat het in het bijprogramma zit.
Stratencircuit waar je niet kunt inhalen, dragen ook echt niet bij aan de spanning. Dat zou al een eerste stap kunnen zijn.
 
Stratencircuit waar je niet kunt inhalen, dragen ook echt niet bij aan de spanning. Dat zou al een eerste stap kunnen zijn.
Nu zullen we in de MotoGP nooit een stratencircuit zien, maar de F1 en Indycars rijden toch best veel op stratencircuits en daar kijken meer mensen naar dan de MotoGP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan