ivan210674
MF veteraan
- 15 aug 2014
- 2.646
- 1.502
En Pecco is on fireFabio lijkt weer wat inspiratie gevonden te hebben.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En Pecco is on fireFabio lijkt weer wat inspiratie gevonden te hebben.
Niks ten nadele van Marini, maar houd er rekening mee dat hij met een bewezen pakket, waar veel data voor beschikbaar is rijdt, terwijl bijvoorbeeld Pecco ontwikkelingswerk had. Dan is het te verwachten dat de een gelijk snel is, de ander iets meer tijd nodig heeft.Marini doet het verassend goed
Ferrari helpt Ducati met de Aero, Aprilia werkt samen met Dallara.Niks ten nadele van Marini, maar houd er rekening mee dat hij met een bewezen pakket, waar veel data voor beschikbaar is rijdt, terwijl bijvoorbeeld Pecco ontwikkelingswerk had. Dan is het te verwachten dat de een gelijk snel is, de ander iets meer tijd nodig heeft.
Ben overigens ook benieuwd.
Vooral wie 'best of the rest' wordt. Het idee dat Aprilia nu de grote uitdager van Ducati is moet ik nog steeds aan wennen, twee jaar geleden was dat ondenkbaar.
Ik heb gisteren heel wat foto's bekeken van de test en er bekruipt me een gevoel waar ik niet exact m'n vinger op kan leggen, maar ik krijg zo'n vermoeden:
Ducati, Aprilia, en in mindere mate KTM, lijken hun aero pakketten als geheel te ontwerpen. Het is een filosofie die ze volgen over de gehele motor. Drukpunten/onderdruk/stroomlijning, het lijkt ontworpen om samen te werken, en ook samen met de rijder. Die zit vrij netjes verpakt en sluit (in ieder geval als hij op de motor zit) netjes aan in het geheel. Je ziet oplossingen om stromingen laminair te houden, om de separatie geleidelijk en niet turbulent te laten verlopen, en steeds meer van de motor wordt gebruikt daarin, bijvoorbeeld onder de kont zie je dat alles steeds meer verpakt wordt.
De Japanners daarentegen lijken een vleugeltje hier, spoilertje daar te proberen. Omdat ze eigenlijk nog niet helemaal weten wat ze doen, plakken ze er onderdeeltjes op die ze bij de anderen zien. Het concept aero als geheel op de motor is nog steeds afwezig.
Misschien de invloeden van diverse F1 engineers die gelinkt worden aan de Europese teams? Bijvoorbeeld KTM vind ik erg interessant om te zien, die hebben wel een paar interessante toevoegingen.
KTM met Red Bull F1Ferrari helpt Ducati met de Aero, Aprilia werkt samen met Dallara.
Marini kwam vorig jaar ook als 1 van de snelste uit de testen en in de wedstrijden kwam het er niet helemaal niet uit.En toch heb ik mijn twijfels bij Pecco, vind het mooi voor hem en Ducati dat zij vorig jaar kampioen zijn geworden. Maar ik denk dit jaar een andere Duc. Marini doet het verassend goed en ik verwacht nog wel het een en ander van Bastianinni.
Marini kwam vorig jaar ook als 1 van de snelste uit de testen en in de wedstrijden kwam het er niet helemaal niet uit.
Ik hoop het niet.Zou hij het Vinales syndroom hebben?
Dat heeft Morbidelli. Dacht een paar jaar geleden dat hij de nieuwe Doohan-Rossi-Marquez zou worden met zijn haast moeiteloze overwinningen. Nb op een trage fiets waar Fabio, Vinales en Rossi weinig mee konden.Zou hij het Vinales syndroom hebben?
De fabrieksteams gaan in de loop van het jaar sneller worden wanneer ze het volle potentieel kunnen gebruiken. De klantenteams ( met "oud model") gaan in het begin snel zijn maar gaande weg wat terrein verliezen? Maar ze kunnen hier en daar voor een uitschieter zorgen.Zou hij het Vinales syndroom hebben?
Sjefman doelt er op dat Vinales altijd de winter test koning was maar er dan in het seizoen niets van terug liet zien..Dat heeft Morbidelli. Dacht een paar jaar geleden dat hij de nieuwe Doohan-Rossi-Marquez zou worden met zijn haast moeiteloze overwinningen. Nb op een trage fiets waar Fabio, Vinales en Rossi weinig mee konden.
Denk ook dat Oliveira beste Appie rijder wordt. Wel afhankelijk van welke fabrieks steun ze krijgen natuurlijk.Sjefman doelt er op dat Vinales altijd de winter test koning was maar er dan in het seizoen niets van terug liet zien..
Ik vlak Marini en Bez beide nog niet uit, misschien niet goed genoeg voro het wk maar zeker voor een overwinning of 2.
Zelfde geldt voor Oliveira, zie hem dit seizoen zo 3de worden in de eindstand
Volgens mij heeft RNF het pakket voor 2023 ontvangen en gaan ze het hiermee doen toch ?Denk ook dat Oliveira beste Appie rijder wordt. Wel afhankelijk van welke fabrieks steun ze krijgen natuurlijk.
Sjefman doelt er op dat Vinales altijd de winter test koning was maar er dan in het seizoen niets van terug liet zien..
De fabrieksteams gaan in de loop van het jaar sneller worden wanneer ze het volle potentieel kunnen gebruiken. De klantenteams ( met "oud model") gaan in het begin snel zijn maar gaande weg wat terrein verliezen? Maar ze kunnen hier en daar voor een uitschieter zorgen.
Niks ten nadele van Marini, maar houd er rekening mee dat hij met een bewezen pakket, waar veel data voor beschikbaar is rijdt, terwijl bijvoorbeeld Pecco ontwikkelingswerk had. Dan is het te verwachten dat de een gelijk snel is, de ander iets meer tijd nodig heeft.
Geen idee hoe het precies zit, Aprilia heeft ook voor het eerst 4 fietsen op de grid natuurlijk. Oliveira verdient wel een topfiets in ieder geval.Volgens mij heeft RNF het pakket voor 2023 ontvangen en gaan ze het hiermee doen toch ?
Ik ga kijken of ik het ergens terug kan vinden maar ik meen ergens gelezen te hebben dat ze geen updates ontvangen /kopen.Geen idee hoe het precies zit, Aprilia heeft ook voor het eerst 4 fietsen op de grid natuurlijk. Oliveira verdient wel een topfiets in ieder geval.
Denk dat Dallara via Haas ook in contact staat met Ferrari.Ferrari helpt Ducati met de Aero, Aprilia werkt samen met Dallara.
Dacht juist de 2022 motoren?Volgens mij heeft RNF het pakket voor 2023 ontvangen en gaan ze het hiermee doen toch ?
Dacht juist de 2022 motoren?
We agreed to run the 2022 factory bike, so the last spec they had at the end of last season we will run for 2023,” revealed Zeelenberg.
RNF Aprilia: ‘We want immediate results’
RNF Aprilia MotoGP team principle Razlan Razali made clear that the squad is looking to achieve “immediate results” in itswww.motorsportweek.com