Algemene MotoGP topic

Interessant stukje over de wijziging in het Moto3 regelement

Sinds 2017 is er echter een leasevergoeding van 60.000 euro verschuldigd, waarvan de teamvereniging IRTA ruim 40.000 euro overneemt. De leasekosten voor de motoren daalden zo voor de teams tot 20.000 euro per coureur en seizoen.

Bij KTM kost het materiaal zo'n 205.000 euro per GP-seizoen per GP-rijder. € 85.000,- voor het rollende chassis kosten twee testmotoren € 20.000,-, je moet een reserveonderdelenbudget van ongeveer 80.000 berekenen, het motorpakket voor de races kost 20.000,-
 
Ai Ogura en Izan Guevara zijn uitgeschakeld voor aankomend weekend.
Ogura heeft een handblessure opgelopen met motocross en hoopt fit te zijn voor Argentinië.
Guevara heeft een een polsblessure en operatie tegen arm-pump en zal ook Argentinië missen.
 
Dat is een flinke domper voor beide. Ogura, kan de punten aan het eind van het seizoen goed gebruiken. En Guevara heeft al moeite genoeg met aanpassen op voor hem toch hele grote Moto2 machine, dus die kan de meters goed gebruiken.
 
Geen speld tussen te krijgen. Het is ook allemaal peperduur, zowel de videopass als naar het circuit gaan.
Vorig jaar kocht ik nog een videopass voor een jaar voor 130eu. Nu is het gewoon 30eu per maand... 8)7

Waar is de tijd dat je op vakantieveilingen een zondagticket voor de TT kocht voor 15eu.
Ziggo sport totaal go is een tientje per maand, en per maand opzegbaar. Kan je op 3 schermen tegelijk kijken (dus account kan je delen).
 
Het is vast al langs gekomen maar hoe komen ze erbij om de warm up voor de moto3 en moto2 te skippen op de zondag…ik snap niet dat de safety/riders commissie daar mee akkoord is gegaan.

Verder wel heel veel zin in het nieuwe seizoen!
 
Het is vast al langs gekomen maar hoe komen ze erbij om de warm up voor de moto3 en moto2 te skippen op de zondag…ik snap niet dat de safety/riders commissie daar mee akkoord is gegaan.

Verder wel heel veel zin in het nieuwe seizoen!
Volledig mee eens, maar geloof niet dat dit langs de riders commissie is gegaan, zelfde als de Sprint races. Dorna boeit de Moto3 en Moto2 niet. Alles draait om de MotoGP
 
Volledig mee eens, maar geloof niet dat dit langs de riders commissie is gegaan, zelfde als de Sprint races. Dorna boeit de Moto3 en Moto2 niet. Alles draait om de MotoGP
Mee eens,maar hoeveel toeschouwers/kijkers boeien echt de Moto 2 en 3.De klein aantal ( om mij heen) motorsportkijkers volgen de Moto2 en 3 amper ,wel in meer of wat mindere mate de MotoGp.En na het stoppen van 46 is het dalende.De veranderingen heeft volgens Marlig een oorzaak...46 word echt gemist.
 
Volledig mee eens, maar geloof niet dat dit langs de riders commissie is gegaan, zelfde als de Sprint races. Dorna boeit de Moto3 en Moto2 niet. Alles draait om de MotoGP
Gewoon gestopt? Effe moeten googlen, maar ze willen dus in het vrijgekomen uurtje een Moto GP riders fan show doen in een trailer op het circuit. Dat gaat echt zorgen voor de ommekeer in populariteit, F1 kan wel zijn borst nat gaan maken 🥴
 
Mee eens,maar hoeveel toeschouwers/kijkers boeien echt de Moto 2 en 3.De klein aantal ( om mij heen) motorsportkijkers volgen de Moto2 en 3 amper ,wel in meer of wat mindere mate de MotoGp.En na het stoppen van 46 is het dalende.De veranderingen heeft volgens Marlig een oorzaak...46 word echt gemist.
Ik ben persoonlijk een zeer trouwe fan van Moto3 en Moto2.... Voor wat betreft dalende aandacht voor MotoGP, ik denk dat dit wel goed gaat komen. Er is een soort van topduel nodig en deze zijn zich opnieuw aan het zetten. Rossi en Marquez (?) tijdperk en tweestrijd is over, het is even wachten op nieuwe gezichten bij het grote(re) publiek. Achterom blijven kijken naar Rossi is in mijn ogen een beetje zinloos..., ik heb er ook van genoten maar blijf wel vooruit kijken naar de toekomst.
 
Mee eens,maar hoeveel toeschouwers/kijkers boeien echt de Moto 2 en 3.De klein aantal ( om mij heen) motorsportkijkers volgen de Moto2 en 3 amper ,wel in meer of wat mindere mate de MotoGp.En na het stoppen van 46 is het dalende.De veranderingen heeft volgens Marlig een oorzaak...46 word echt gemist.
Ik persoonlijk kijk graag naar moto3-2 omdat het vaak spannende races zijn. Vroeger keek ik ook altijd naar de superstock wedstrijden om dezelfde redenen.
 
Moto2 en moto3 hebben tenminste nog iets wat op een startveld lijkt. Itt MotoGP met hun dozijn rijders.... dat startveld lijkt nergens meer op. Ze kunnen allemaal rijden maar er is er maar 1 die je met grote ogen volgt. Alleen Marquez is een bijzonder talent het was jaren wachten tot hij zichzelf een x zou beschadigen. Nou ja dat is dus gebeurt......
 
Wat ook blijkt mee te spelen, is dat kijkers van de F1 zich vaak beter kunnen inleven in de rijders.

Bijna iedereen heeft een autorijbewijs en vindt dat hij ook goed en snel kan rijden.

Ik ken eigenlijk niemand die de MotoGP of WSBK kijkt zonder een motor rijbewijs te hebben
 
Wat ook blijkt mee te spelen, is dat kijkers van de F1 zich vaak beter kunnen inleven in de rijders.

Bijna iedereen heeft een autorijbewijs en vindt dat hij ook goed en snel kan rijden.

Ik ken eigenlijk niemand die de MotoGP of WSBK kijkt zonder een motor rijbewijs te hebben
Ik wel 2, namelijk mijn 2 kinderen ( 16j en 14j). Zij vragen ook om elk jaar naar Assen af te zakken, vinden ze geweldig. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan