Algemene MotoGP topic

Dat valt dus heel erg tegen:
Als je naar de fast lap squence kijkt zijn ze maar 0.3 sec sneller op de snelste ronde.
Als je de analyse by lap bekijkt rijdt Bagnaia in de sprint gem. 1:39,405 en in de race gem. 1:39,416, dus maar 0,01 sec. verschil.
Waarbij er in de sprintrace in ronde 3 de snelste ronden gereden wordt en in de race op hardere banden in ronde 9.
De analisten vonden de ronde tijden in de sprint dan ook tegen vallen.
Klopt, ronde tijden vielen ook ronduit tegen.
Toch werd er vanaf ronde 1 tm de laatste ronde volop geknokt voor posities.

Leuk vergelijk trouwens van Bagnaia, hij had nog harder gekund in de race op zondag en dan was hij dus per ronde gewoon sneller geweest dan in de sprint..
Wat wil je hier mee zeggen ?
en @ allen die dit like-ten:
je moet verder (willen) kijken dan je eigen plezier. mijn link naar motomatters kan je misschien niet volledig lezen als je geen subscriber bent, maar de link naar motosportmagazine hierboven kan iedereen lezen (en anders de cookies van de site eerst verwijderen).

eigenlijk hebben ze nu geen senkel erieus moment in heel het WE waarop ze zich deftig en onder dezelfde omstandigheden als tijdens de race kunnen voorbereiden op de race en testen dat de afstellingen goed zijn en beginnen ze eigenlijk blind aan de race.

ik ben er vrij zeker van : voor het einde van het jaar ziet het Motogp WE er anders uit.
Ik lees de stukken van emmet graag en luister ook altijd de paddock pass podcast, alsnog begrijp ik niet waar je op doelt ?! Dat ik je mening niet deel betekend niet dat het niet waar is toch ?

Mist volgens jou nu juist de warm up of fp4 ?
En met WE bedoel je weekend toch ?
 
Nog even en het heet F1gp :P

Als je 'eigen'coureur al zegt dat hij straf verdiend dan zet je je als team wel voor lul als je protest gaat maken, al snap ik het stukje wel dat ze er prima mee hadden kunnen leven als de straf in argentinie toegepast werd.
Ze gaan niet in tegen de straf. Wel dat de FIM zich niet houdt aan eigen regels.
 
Nog even en het heet F1gp :P

Als je 'eigen'coureur al zegt dat hij straf verdiend dan zet je je als team wel voor lul als je protest gaat maken, al snap ik het stukje wel dat ze er prima mee hadden kunnen leven als de straf in argentinie toegepast werd.
De regels hadden duidelijker moeten zijn. Dat begrijp ik dus niet van zo een organisatie.

Maar ik blijf het stom vinden wat het team/honda doet. Dit geeft een knauw aan hun reputatie, ze hadden het gewoon moeten accepteren.
 
Het is nu wel Dorna zelf die er een rommeltje van maakt
Honda schept een precedent als ze hier niet tegen in gaan.
Wellicht zouden Spencer & co beter overleggen voor ze iets naar buiten brengen want dit is amateurisme nivo
 
Het is nu wel Dorna zelf die er een rommeltje van maakt
Honda schept een precedent als ze hier niet tegen in gaan.
Wellicht zouden Spencer & co beter overleggen voor ze iets naar buiten brengen want dit is amateurisme nivo
Mee eens. Ik had ook heel andere bewoordingen gebruikt bij het formuleren van de penalty. En niet heel specifiek een GP benoemd, want dat is vragen om problemen.
 
Het is nu wel Dorna zelf die er een rommeltje van maakt
Honda schept een precedent als ze hier niet tegen in gaan.
Wellicht zouden Spencer & co beter overleggen voor ze iets naar buiten brengen want dit is amateurisme nivo
Dorna heeft hier niets mee te maken.... Het is de safety commissie die hier helemaal fout zit.
 
Klopt, ronde tijden vielen ook ronduit tegen.
Toch werd er vanaf ronde 1 tm de laatste ronde volop geknokt voor posities.
Rondetijden interesseren me ook echt niet tijdens de race/sprint. Dat hangt echt te veel af van de omstandigheden (weer).
Ergens wel logisch dat er meer battles zijn dat het tempo er ook uit gaat.
 
Herinner me vorig jaar nog toen iedereen dacht dat het Pol Espargaro z'n jaar ging worden :+

Voorlopig heeft Vinales me eigenlijk nog het meeste verbaasd deze eerste race!
In mijn ogen Oliveira, ook al is het zijn thuisbaan. Vinales heeft mij niet verbaasd namelijk, deze lijn liet hij eind vorig seizoen al zien.
 
Dorna heeft hier niets mee te maken.... Het is de safety commissie die hier helemaal fout zit.
Toch het stukkie ff opgezocht...



op: Zoals vaak gedacht wordt heeft het FIM MotoGP Stewards Panel niets te maken met Dorna. Het FIM MotoGP Stewards Panel bestaat uit drie personen (in de Portugese Grand Prix waren dat Freddie Spencer, Andres Somolinos en Tamara Matko) die de straffen uitdelen. Dorna, de Spaanse rechtenhouder en organisator van het MotoGP wereldkampioenschap, heeft daar niets mee te maken en ook geen inspraak in.
 
Wat wil je hier mee zeggen ?

Mist volgens jou nu juist de warm up of fp4 ?
En met WE bedoel je weekend toch ?
ja, het Week End
er is geen FP4 meer, er is geen enkele training meer die "niet van belang" is (zie stukje van Mat) die rond hetzelfde tijdstip plaats vind als de GP. op geen enkel moment kunnen ze dus werken aan de afstelling tijdens race-omstandigheden, en dus moeten ze racen met een "laten we hierop gokken" afstelling. dat kan niet een heel jaar goed blijven gaan. in Portugal viel het nog mee, omdat ze pas getest hadden hier en dus een goed idee van afstelling hadden.
verder bevoordeelt dit systeem de teams die alles op orde hebben, die met problemen hebben nul komma nul tijd om die te proberen op te lossen, zonder de qualificatie of race op te offeren. als ik mee deed zou ik ook van mijn kl*ten maken.
zie ook naar het nieuwe idee in de F1 om gewoon de vrije trainingen af te schaffen. alleen idioten kunnen zoiets bedenken.
 
op geen enkel moment kunnen ze dus werken aan de afstelling tijdens race-omstandigheden, en dus moeten ze racen met een "laten we hierop gokken" afstelling. dat kan niet een heel jaar goed blijven gaan. in Portugal viel het nog mee, omdat ze pas getest hadden hier en dus een goed idee van afstelling hadden.
verder bevoordeelt dit systeem de teams die alles op orde hebben, die met problemen hebben nul komma nul tijd om die te proberen op te lossen,

Het zal er juist voor kunnen zorgen dat het veld iets meer uit elkaar getrokken wordt, dan krijg je juist geen Moto3 kegel tafarelen. Juist het testen in Portugal zorgde dat iedereen op zo'n kort stukje reed dat het gevaarlijk werd, 4 breed de bocht door past nu eenmaal niet op MotoGP machinerie.

Ik vind het leuk om te zien dat het natuurlijk talent, 'de zondagsrijders', afgelopen GP al is boven komen drijven. Bijvoorbeeld een Jack Miller en een Brad Binder (toevallig nu voor het zelfde team) zijn daar goede voorbeelden van. Het ellenlange afstellen en muggenziften en die laatste procent gaan ze laten liggen, en het talent wat altijd snel is zal zege vieren. De motoren die in de basis kloppen zullen profiteren.

De verschillen zullen groter worden. Dat is toch precies wat 'we' (ik niet per sé, maar volgens alle nieuwskanalen willen we dat) willen? Eén coureur die met kop en schouders overal bovenuit steekt, zoals Rossi dat heeft gedaan, zoals Marquez dat heeft gedaan. 'We' hebben een held nodig die de rest amateurs doet lijken, zoals een Verstappen dat nu in de F1 doet en Bautista in het WSBK.
 
'We' hebben een held nodig die de rest amateurs doet lijken, zoals een Verstappen dat nu in de F1 doet en Bautista in het WSBK.
dat is het laatste wat we nodig hebben : een saai kampioenschap.
en jaja, jullie zijn nederlanders - ik snap het- maar Verstappen is geen held, de ingenieurs van RedBull zijn de helden. zet Max in de Williams en waar is die held dan ? of in de Mercedes, van Hamilton zijn GOAT-aspiraties blijft ineens ook geen spaander heel _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan