Algemene MotoGP topic

Daaruit blijkt alleen maar dat lorenzo dus niet echt begaafd was om verschillen in de afstelling aan te voelen 😁
Hij moest net wat meer vertrouwen hebben blijkbaar.
Bam! Top drie getraind. :]
(Als het geen pole was..)
Een gevoel is slecht meetbaar.
Daarom zijn de ons bekende medicijnen decennia lang alleen getest op mannen getest.
Ze hadden betrouwbare resultaten nodig.
 
Daaruit blijkt alleen maar dat lorenzo dus niet echt begaafd was om verschillen in de afstelling aan te voelen 😁
Er zit erg veel tussen de oren , hoeveel mensen zeggen niet dat een andere slip-on demper meer vermogen geeft
Terwijl ze een paar pk verliezen omdat het standaard uitlaat systeem bijna altijd beter is
En als je een hoop geld hebt uit gegeven wil je het resultaat voelen
 
Hij had moest net wat meer vertrouwen hebben blijkbaar.
Bam! Top drie getraind. :]
(Als het geen pole was..)
Een gevoel is slecht meetbaar.
Daarom zijn de ons bekende medicijnen decennia lang alleen getest op mannen getest.
Ze hadden betrouwbare resultaten nodig.
Ik moet zeggen dat ik daar ook niet echt begaafd in was, maar ik had mede rijders in mijn klasse die zelf reden maar ook al langere tijd een team runde, en die voelde precies wat er niet optimaal aan was, maar kon dan ook specifiek de richting aangeven waar het in zat, en dat klopte in 99% van de keren dat die wat aangaf, zelfs als die dan met andermans voertuig reed.
Ik voelde dan wel hetzelfde maar kon niet aangeven in welke richting, nou dan is het voor de technici of monteurs ook maar gokken he.
 
Vroeger was de algemene opinie dat Rosso de winnende Yamaha voor Lorenzo had ontwikkeld.
Hoe zit het dan met de Honda?
Die kwam elk jaar op een grotere achterstand. :?
Voorheen kon Dani Pedrosa er ook nog mee winnen en tweede worden in het kampioenschap.
Nu is dat ding steeds weer minder.
Zal het nog ff voor je uitleggen: De Diablo Rosso is een band van Pirelli en Valentino Rossi is een raceheld :)
 
Er zit erg veel tussen de oren , hoeveel mensen zeggen niet dat een andere slip-on demper meer vermogen geeft
Terwijl ze een paar pk verliezen omdat het standaard uitlaat systeem bijna altijd beter is
En als je een hoop geld hebt uit gegeven wil je het resultaat voelen
Dat is heel makkelijk te meten he, vermogen. net als open luchtfilter, manman wat heb ik veel teleurgestelde blikken gezien op de vermogensbank, net als injectie is altijd beter dan carbs, alleen zo jammer dat alle auto's met dezelfde motor met injectie allemaal minder vermogen leverde dan die ene eigenwijze flikker die er carbs op had _O- _O-
 
geen enkele rijder ontwikkelt een motor, die geven alleen maar feedback en hebben verzoeken. maar het is niet omdat ze iets vragen dat ze dat ook echt krijgen, of dat het effectief doet wat ze wilden. het zijn de ingenieurs die de motoren ontwikkelen.
Yamaha is "op de sukkel" geraakt door de Michelin banden, niet door "Rossi"
Als ik het me goed herinner, hadden Burgess en Rossi het eerste seizoen op Yamaha de m1 hoger gezet (zwaartepunt) en deed die het daarmee een stuk beter. Kwam geen ingenieur aan te pas
 
Verkeerde kant op.
B1C8AACC-608A-4F61-934A-C829FC8B40E2.jpeg
 
Voor de liefhebbers, leuk quizje: Every Repsol Honda MotoGP rider
Noem alle Repsol rijders. Tip: alleen achternaam is voldoende, en het land van afkomst staat rechts vernoemd (zag ik pas op het laatst). Kwam zelf uit op iets van 14. Met name alles voor het jaar 2002 was lastig, daarvan wist ik er maar 2.
Ik had er 19. Ik kon niet meer op de namen van 2 Japanners komen :+
 
Als ik het me goed herinner, hadden Burgess en Rossi het eerste seizoen op Yamaha de m1 hoger gezet (zwaartepunt) en deed die het daarmee een stuk beter. Kwam geen ingenieur aan te pas
wat denk je dat Burgess is ? misschien heeft ie die officiele titel niet, maar door ervaring is hij dat zeker wel.
en Rossi zal toen nooit gezegd hebben dat de motor hoger moet. hij zal mss gezegd hebben dat er niet genoeg grip heeft met de voorband tijdens het remmen, de motor slecht instuurt en nog wat andere zaken.
want de motor hoger zettten heeft op zoveel zaken invloed waar Rossi en alle andere rijders zelfs geen rekening mee houden. het is uit de slotsom van alle info dat jeremy en zijn crew dan besluiten om de motor hoger te zetten. en daarbij de nodige andere aanpassingen zodat wat goed is goed blijft en wat Rossi zijn problemen oplost
 
Denk dat Rossi wat dat betreft door de mand is gevallen als ontwikkelaar van de motor.
Ik vermoed dat het bij Honda achteruit is gaan hollen sinds Pedrosa weg is, niet voor niets dat ze bij KTM zo blij met hem zijn. Sindsdien zijn ze steeds meer de richting van MM uit gegaan en in een vicieuze cirkel terecht gekomen. MM boekt resultaten, de rest steeds minder. Dus nog meer focus op wat MM wilt. Bradl als eeuwige testrijder die op mij nooit echt indruk heeft gemaakt.

Voor de liefhebbers, leuk quizje: Every Repsol Honda MotoGP rider
Noem alle Repsol rijders. Tip: alleen achternaam is voldoende, en het land van afkomst staat rechts vernoemd (zag ik pas op het laatst). Kwam zelf uit op iets van 14. Met name alles voor het jaar 2002 was lastig, daarvan wist ik er maar 2.
17 van de 21
 
geen enkele rijder ontwikkelt een motor, die geven alleen maar feedback en hebben verzoeken. maar het is niet omdat ze iets vragen dat ze dat ook echt krijgen, of dat het effectief doet wat ze wilden. het zijn de ingenieurs die de motoren ontwikkelen.
Yamaha is "op de sukkel" geraakt door de Michelin banden, niet door "Rossi"
En door de overstap van eigen software naar verplichte unified software van Magneti Marelli
 
Terug
Bovenaan Onderaan