Ali express carb revisie

Ericmoto

Knallen met de kat
18 jan 2015
554
411
Nootdorp
Beste forumleden,
ik ben een project begonnen met een VFR RC36 uit 1996. De bedoeling is om deze weer netjes te maken en dan zie ik het wel :)
Ik heb deze gekocht voor 500 euro, schadevrij maar hij loopt slecht, hij houd in bij gasgeven rond de 6000 toeren. Ik vermoed dat de carbs wel een opfrisbeurt kunnen gebruiken, dus even schoonmaken en een ultrasoon badje. Nu zie ik ook op Ali dat er revisie kitjes te koop zijn daar, voor 36 euro. Iemand ervaring met deze kitjes?
ik hoor het graag, voor dat geld ben ik geneigd om zowiezo dat kitje erin te frutten, maar dan moeten ze wel gewoon goed zijn natuurlijk.
groet, Eric
 
Ik heb voor mijn BMW F650 zo'n alisetje gebruikt. Werkt prima maar de sproeiers waren niet de goede maat bij mij. De pakkingen, vlotternaaldjes en alle ringetjes en rubbertjes zijn prima.
Het is net welke leverancier waarschijnlijk.
Bij dezelfde fiets (F650) als die van jou een keer precies goed, alleen de sproeiers leken er niet op, compleet andere diameters dan er op vermeld stond (afwijking onderling ook nog). Bij nog zo'n fiets van een maatje gewoon alles lek. Vlotternaalden lieten door, pakking loste op etc etc.

Soms moet je een beetje geluk hebben met Ali.

Kwa vlotters zelf heb ik er niks dan slechte ervaring mee, pasmaat verkeerd, niet genoeg drijfvermogen om goed af te dichten, dat soort ellende.

Terwijl ik toch best veel en vaak via Ali bestel, maar het carburateur spul is tot nu toe een beetje 50/50 wat ik geleverd heb gekregen. Als het niet lekt plaatst ik eerder de oude pakkingen terug en reinig ik alles goed dan de Ali setjes.
 
Heb een setje voor een Virago gebruikt, naalden leken prima, pakkingen idem, de vlotternaalden deden het prima nadat ik de naaldzittingen (ook van ali) 1,5mm afgedraaid had.
Sproeiers, mengselschroeven en wat veertjes klopte geen drol van.

Gewoon bestellen en zien waar het schip lekt.
 
Redelijke kans dat je bij het lostrekken van de carbs de inlaatrubbers sloopt en weer de portemonnee mag trekken. Ik heb wel eens een VFR400R goed lopend gekregen door domweg een brandstofsysteemreiniger in een halfvolle tank te mikken. Stukje rijden, weekje inwerken, tank voltanken en leegrijden. gebruiken doet wonderen na een periode van stilstand. Na een paar honderd kilometer kun je nog eens beoordelen of openhalen echt aan de orde is of dat je met een keer kleppen stellen en synchroniseren van de carbs wel klaar bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan