Aliexpress led knipperlichtjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Iemand ervaring met de led knipperlichtjes van ali? (bijv. deze: Universele Led Knipperlichten Voor Motorfiets Arrow Amber Lamp Achter Flashing Signaal Remlichten Indicatoren Voor Honda Yamaha 12V| | - AliExpress of deze: 4 Stuks Motorcycle 12 Led Richtingaanwijzers Blinker Staart Vloeiende Licht Water Motor Knipperende Steering Lights Stop Indicator Signaal IP68| | - AliExpress )

Minder dan een tientje voor 4 stuks is wel leuk om het eens te proberen, alleen moet ik niet ergens stranden zonder knipperlichten natuurlijk ;)
 
Als ik de foto op de motor bekijk van de eerste,vind ik dat ze maar heel weinig licht geven en dus helemaal niet opvallen.
 
IMHO. Ik zie zo af en toe motoren rijden met zo'n soort knipperlicht gemonteerd. Elke keer vraag ik mij dan toch weer af of de bestuurder weet dat er knipperlichten gemonteerd zijn. Ik zie ze namelijk, bijna, niet. Dit is vooral overdag. Pas wanneer ik bijna op zijn kont zit zie ik dat ze aan staan.

Ik zou dus echt afraden om deze te gebruiken, het is toch echt één van de weinige dingen die ervoor kunnen zorgen dat je veilig op de weg kan en blijft rijden (voor de oelewappers die toch nooit opletten, maat het niet uit en zou dan geen argument ervoor moeten zijn).
 
Hoe leuk ze ook uitzien, niet doen.
Verlichting dus ook knipperlichten moeten namenlijk volgens de wet voorzien zijn van een E keur, en de meeste van Ali hebben die niet, dus formeel ben je in overtreding, nog niet te spreken als ooit naar duitsland gaat.
Ook bij een ongeval kan een verzekering erg moeilijk gaan doen.

Hetzelfde geld voor led lampjes in convetionele armaturen.
mijn voor en achterlicht zijn led, maar de knippers zijn gewoon gloeilampjes.
ik wilde die ook vervangen door led lampjes ivm langere levensduur, maar je mag er alleen led lampen inzetten met een E keur en nu blijken die dus peperduur te zijn.
 
Lijken klonen van de ShinYo Stix knipperlichten.. Alleen die van ShinYo hebben wel een e-Keur.. kosten dan ook 10x zo veel per setje (35 euro)
Investeer in degelijke knipperlichten.. 50-60 euro is ook niet super veel geld en dan heb je wel kwaliteit.
 
Iemand ervaring met de led knipperlichtjes van ali? (bijv. deze: Universele Led Knipperlichten Voor Motorfiets Arrow Amber Lamp Achter Flashing Signaal Remlichten Indicatoren Voor Honda Yamaha 12V| | - AliExpress of deze: 4 Stuks Motorcycle 12 Led Richtingaanwijzers Blinker Staart Vloeiende Licht Water Motor Knipperende Steering Lights Stop Indicator Signaal IP68| | - AliExpress )

Minder dan een tientje voor 4 stuks is wel leuk om het eens te proberen, alleen moet ik niet ergens stranden zonder knipperlichten natuurlijk ;)
Dus je zegt zelf dat het voor een tientje leuk is om te proberen maar vervolgens probeer je niks en ben je bang om "te stranden" zonder knipperlichten?
Dan kun je maar beter niks proberen, als je daar al bang voor bent.
 
Lijken klonen van de ShinYo Stix knipperlichten.. Alleen die van ShinYo hebben wel een e-Keur.. kosten dan ook 10x zo veel per setje (35 euro)
Investeer in degelijke knipperlichten.. 50-60 euro is ook niet super veel geld en dan heb je wel kwaliteit.
Precies dit. Mensen geven een godsvermogen uit aan een motor, maar als ze hem dan eenmaal hebben mag het niks meer kosten.
 
Precies dit. Mensen geven een godsvermogen uit aan een motor, maar als ze hem dan eenmaal hebben mag het niks meer kosten.
Meestal de eerste zooi die erop komt;

Goedkope led knippers en blauwe/rode ali hendels / bar ends en andere "high quality cnc" meuk.
Maakt de motor vaak niet mooier
 
En dat terwijl degelijk spul met e-keur nou ook weer niet zo duur is inderdaad. Shin-yo, Highsider (ook voor bar-ends) en anders een beetje zoeken op Marktplaats voor mooie spulletjes.
 
Meestal de eerste zooi die erop komt;

Goedkope led knippers en blauwe/rode ali hendels / bar ends en andere "high quality cnc" meuk.
Maakt de motor vaak niet mooier
Het vervangen van dergelijke onderdelen geeft mij vaak het vermoeden dat de motor een keer gevallen is. Want dan sneuvelen bar ends, rem/koppelhendels en knipperlichten. Vervolgens vervangen door goedkoop spul? Dat heeft voor mij een negatieve invloed als ik een motor bekijk.
 
Ik heb die onderste volgens mij nu op de crosser zitten.(toen ik hem kocht al) Lichtopbrengst is slecht, en ze werken lang niet met elk knipperlichtrelais. (Dan beginnen ze na 1 of 2 lampjes alweer opnieuw met de 'cyclus') op de crosser maakt het me niet zoveel uit maar ik zou ze niet op mijn andere motoren willen. Daar zijn ze te onduidelijk voor. 1 ervan is het armpje van stuk dus ik heb vorige week 4 nieuwe besteld voor €6,-. Ook omdat ik nog nooit wat op aliexpress heb besteld en nieuwsgierig was..
 
Meestal de eerste zooi die erop komt;

Goedkope led knippers en blauwe/rode ali hendels / bar ends en andere "high quality cnc" meuk.
Maakt de motor vaak niet mooier
Zegt vaak ook wel iets over hoeveel geld iemand aan z'n motor wilde uitgeven. Is vaak voor mij wel een reden om even verder te kijken.
 
Ik wil toch even wat kwijt, om te beginnen ben ik geen milieuwappie. (Al hebben ze wel gelijk dat er wat moet gebeuren). Al dat gedoe met goedkope troep voor eenmalig gebruik uit uit China zorgt voor belachelijk veel vliegbewegingen. Ik snap ook dat een hoop spullen in China gemaakt worden, en dat is nou precies het probleem. In het begin van de coronacrisis kwamen ook alle beschermen middelen uit China. We zijn (door eigen schuld) te afhankelijk geworden van China. Ik pleit voor kopen spullen van soms ook betere kwaliteit van Europese fabrikanten. Minder uitstoot door vliegtuigen betekent meer ruimte voor uitstoot door motorfietsen! Einde pleidooi.
 
Koop de spiritbeast..
Die zijn goéd, en ook een stukje duurder
Ik kan dit bevestigen. Zijn feller dan de originele koeienogen en zeer duidelijk zichtbaar. Ik was ong 14€ per set kwijt en moest dus ook even een ander relais erin klikken. Geven een zeer leuk effect en doen absoluut niet onder voor Europese merken. Winkelen op AliExpress is een soort mosselzoeken, soms vind je een parel, soms blubber. Maar uiteraard is er meer blubber te vinden dan parels.
 
Waarom probeer je het niet voor 10 euro? Je kan zelf ordelen of ze fel genoeg zijn. Bij Aliexpres koop je indd een hoop dingen die qualitatief een stuk minder zijn, maar er zitten ook genoeg di gen bij die prima zijn.
Ik zou er zeker geen remmen, motoronderdelen etc kopen.
Knipperlichten kan je aansluiten en proberen, is het niks gooi je ze weg voor dat 10tje.
Hieronder een voorbeeld van handvatten die je bij Ali kan kopen en hier in Nederland.
Screenshot_20210104-122646_AliExpress.jpg


Screenshot_20210104-122639_Samsung Internet.jpg

Oordeel zelf, maar ik denk dat heel veel onderdelen groot ingekocht worden in China door onze Nederlandse winkels en die daar dan een paar 10tjes op gooien.
Je zal er waarschijnlijk ook een relais bij moeten hebben, maar ook die is bij Ali te verkrijgen!

Succes

Gr Martin
 
Iemand ervaring met de led knipperlichtjes van ali? (bijv. deze: Universele Led Knipperlichten Voor Motorfiets Arrow Amber Lamp Achter Flashing Signaal Remlichten Indicatoren Voor Honda Yamaha 12V| | - AliExpress of deze: 4 Stuks Motorcycle 12 Led Richtingaanwijzers Blinker Staart Vloeiende Licht Water Motor Knipperende Steering Lights Stop Indicator Signaal IP68| | - AliExpress )

Minder dan een tientje voor 4 stuks is wel leuk om het eens te proberen, alleen moet ik niet ergens stranden zonder knipperlichten natuurlijk ;)
Ik heb ze. opzich qua bouwkwaliteit prima voor die prijs. Maar als ik met vrienden ga rijden krijg ik altijd gezeur dat ze niet goed te zien zijn.
Bij mij gaan ze er dan ook tzt van af voor knappe.
 
Ik kan dit bevestigen. Zijn feller dan de originele koeienogen en zeer duidelijk zichtbaar. Ik was ong 14€ per set kwijt en moest dus ook even een ander relais erin klikken. Geven een zeer leuk effect en doen absoluut niet onder voor Europese merken. Winkelen op AliExpress is een soort mosselzoeken, soms vind je een parel, soms blubber. Maar uiteraard is er meer blubber te vinden dan parels.

Ja dat is het precies. Ik heb mijn badkamer recent een makeover gegeven en als je niet voor het goedkoopste van het goedkoopste gaat heb je voor weinig geld Grohe kraan of douchesysteem klonen voor 25% van de prijs. Dat is ook een beetje de sport, om voor weinig geld toch iets redelijks te vinden. Bijv. de bluetooth communicatie op mijn helm was 30€ gaat al 5 jaar perfect mee en doet echt niet veel onder aan een Sena set van 500€

Ik wil toch even wat kwijt, om te beginnen ben ik geen milieuwappie. (Al hebben ze wel gelijk dat er wat moet gebeuren). Al dat gedoe met goedkope troep voor eenmalig gebruik uit uit China zorgt voor belachelijk veel vliegbewegingen. Ik snap ook dat een hoop spullen in China gemaakt worden, en dat is nou precies het probleem. In het begin van de coronacrisis kwamen ook alle beschermen middelen uit China. We zijn (door eigen schuld) te afhankelijk geworden van China. Ik pleit voor kopen spullen van soms ook betere kwaliteit van Europese fabrikanten. Minder uitstoot door vliegtuigen betekent meer ruimte voor uitstoot door motorfietsen! Einde pleidooi.
Hoewel ik het deels met je eens ben, is een groot deel wat in Europa door 'respectabele' verkopers verkocht wordt dezelfde meuk uit china met/zonder een eigen merknaampje erop. Bijv. deze: Sequentiële richtingaanwijzer Set - CafeRacerWebshop.com (lees de review van Dreklord, die lampjes werden dus voor 30€ verkocht).
Moet je dus eerst een heel onderzoek gaan doen of een merk wel in Europa gefabriceerd wordt
 
Waarom probeer je het niet voor 10 euro? Je kan zelf ordelen of ze fel genoeg zijn. Bij Aliexpres koop je indd een hoop dingen die qualitatief een stuk minder zijn, maar er zitten ook genoeg di gen bij die prima zijn.
Ik zou er zeker geen remmen, motoronderdelen etc kopen.
Knipperlichten kan je aansluiten en proberen, is het niks gooi je ze weg voor dat 10tje.
Hieronder een voorbeeld van handvatten die je bij Ali kan kopen en hier in Nederland.
Bekijk bijlage 1581116

Bekijk bijlage 1581117
Oordeel zelf, maar ik denk dat heel veel onderdelen groot ingekocht worden in China door onze Nederlandse winkels en die daar dan een paar 10tjes op gooien.
Je zal er waarschijnlijk ook een relais bij moeten hebben, maar ook die is bij Ali te verkrijgen!

Succes

Gr Martin

Alleen zullen de handvatten die jij laat zien van Ali express geen originele Barracuda handvatten zijn. Chinese klonen waar de kleur binnen no time van af is zal dichter bij de werkelijkheid zijn. Net als de "Akrapovic" uitlaten die er is grote getalen worden aangeboden voor de prijs van een portie Mie.
 
Ik heb ze. opzich qua bouwkwaliteit prima voor die prijs. Maar als ik met vrienden ga rijden krijg ik altijd gezeur dat ze niet goed te zien zijn.
Bij mij gaan ze er dan ook tzt van af voor knappe.

Jaa duidelijk, die goedkope gaan het niet worden. Ik vind zichtbaarheid heel belangrijk. Het hele idee van led knippers is dat ze de zichtbaarheid zouden moeten verhogen.

Koop de spiritbeast..
Die zijn goéd, en ook een stukje duurder
Het lijkt of die ook verlichting hebben op de buitenzijde die altijd brand? Of zie ik dat verkeerd?
 
Die handvatten zoals hierboven gepost zijn idd klonen..

Veel dingen worden inderdaad in China gemaakt; ook van respectabele fabrikanten. Echter hebben die een veel betere kwaliteitscontrole en hogere kwaliteitseisen bij de productie met een goed product als resultaat.
 
Ik heb ook ali imitatieknippers gehad en zoals al gemeld waren die heel slecht zichtbaar. Daarna heb ik er Barracuda (echte dus ;) ) op gezet, echt een wereld van verschil.

Neemt niet weg dat er vast ook wel goede tussen zitten.
 
Ik heb die knipperlichten. Ik heb ze gemonteerd op mijn 125cc motor-Monkey. Op een grote motor zou ik ze nooit monteren, ze zijn niet heel erg duidelijk ofzo.
Die Monkey is meer een opgevoerde brommer (op de snelweg en zelfs op een provinciale weg heb je eigenlijk niks te zoeken) dus daar neem ik de iets mindere zichtbaarheid maar voor lief.
Let er wel op dat je een ander knipperlichtrelais moet monteren (of je het relais helemaal verwijderen).
 
Ik wil toch even wat kwijt, om te beginnen ben ik geen milieuwappie. (Al hebben ze wel gelijk dat er wat moet gebeuren). Al dat gedoe met goedkope troep voor eenmalig gebruik uit uit China zorgt voor belachelijk veel vliegbewegingen. Ik snap ook dat een hoop spullen in China gemaakt worden, en dat is nou precies het probleem. In het begin van de coronacrisis kwamen ook alle beschermen middelen uit China. We zijn (door eigen schuld) te afhankelijk geworden van China. Ik pleit voor kopen spullen van soms ook betere kwaliteit van Europese fabrikanten. Minder uitstoot door vliegtuigen betekent meer ruimte voor uitstoot door motorfietsen! Einde pleidooi.
Je weet dat veel van die goedkope meuk helemaal niet met het vliegtuig komt maar met de boot? Veel goedkoper.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan