aliexpress zuigers

Status
Niet open voor verdere reacties.

--peRRRy--

MF veteraan
12 apr 2009
23.392
2.693
Bergschenhoek
Jullie ervaring met chinese zuigers?

AHL 4 Sets Motorfiets 56mm + 25 Piston & Ring voor Yamaha FZR400RR FZR400RR SP 1990 1992 1994 3TJ FZ400 1997 4YR Zuiger Kit in AHL 4 Sets Motorfiets 56mm + 25 Piston & Ring voor Yamaha FZR400RR FZR400RR-SP 1990 1992-1994 3TJ FZ400 1997 4YR Zuiger Kit van Zuigers & Ringen op AliExpress.com | Alibaba Groep

of ebay

4X Pistons Rings for Yamaha FZ400 4YR 1997 FZR400RR 3TJ Standard Bore Size 56mm 605244410846 | eBay

s-l1600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik niet.

Is het veel goedkoper dan nieuwe (overmaat) via een revisiebedrijf?
Geen idee, weet zo goed niet waar ik moet zijn voor nieuwe zuigers.
Kan weinig vinden met Google of Ebay en cmsnl zijn ze sowieso niet meer te koop.
Lullige is dat ik 3 standaard zuigers heb en 3 met een overmaat. Allemaal gebruikt.

Ik heb wel al een lopend blokje maar heb nog zat onderdelen voor een 2e blok, op de zuigers na.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, weet zo goed niet waar ik moet zijn voor nieuwe zuigers.
Kan weinig vinden met Google of Ebay en cmsnl zijn ze sowieso niet meer te koop.
Lullige is dat ik 3 standaard zuigers heb en 3 met een overmaat. Allemaal gebruikt.

Ik heb wel al een lopend blokje maar heb nog zat onderdelen voor een 2e blok, op de zuigers na.
Om wat voor motor gaat het?
 
Geen idee, weet zo goed niet waar ik moet zijn voor nieuwe zuigers.
Kan weinig vinden met Google of Ebay en cmsnl zijn ze sowieso niet meer te koop.
Lullige is dat ik 3 standaard zuigers heb en 3 met een overmaat. Allemaal gebruikt.

Ik heb wel al een lopend blokje maar heb nog zat onderdelen voor een 2e blok, op de zuigers na.
Ok.

En wil je opboren, of gewoon zo nieuwe/andere zuigers in 1 vd blokjes doen?

En je hebt er maar 1 nodig, begrijp ik.

Zoek eens naar een motoren revisiebedrijf. Die kunnen soms best veel passends leveren.
 
Ik heb wel eens een GY6 motortje open getrokken. Daar was helemaal niets mis met het zuigertje. Ik denk dat Chinezen prima zuigers kunnen maken.
Het zou me ook niets verbazen als de originele Yamaha zuigers in China geperst worden.
 
Ik heb wel eens een GY6 motortje open getrokken. Daar was helemaal niets mis met het zuigertje. Ik denk dat Chinezen prima zuigers kunnen maken.
Het zou me ook niets verbazen als de originele Yamaha zuigers in China geperst worden.
Er komt prima psul uit China, maar ik hb geleerd, ook al is het product hetzelfde op de foto, dat het loont de duurste versie te kiezen (radio's, dieselblokjes)
 
Niet alleen via ebay maar ook via "onze" misterauto heb ik veel slechte ervaringen met chinees spul. Soms loont het maar vaak is het bagger.

Brembo remschijven via mister auto zijn bijv. niet gelijk in kwaliteit als de set die hier bij een eu dealer 140 kosten.

Via ebay kan je vaak (nog voor het plaatsen van eem review) een gedeeltelijke of volledige vergoeding van het geleverde item krijgen als de kwaliteit tegenvalt. Zo bestel ik veel op de gok en als het dan echt tegen valt of uit elkaar valt dan krijg ik ook regelmatig geld terug.

Met dat in het achterhoofd kan je het proberen. Gevolgschade is echter wat anders. Past het niet lekker en beschadig je de cilinder dan heb je pech.
 
In China kunnen ze prima spul maken, maar dan is de prijs daar ook naar.

Heb lang genoeg bij metaal bedrijven gewerkt om te weten dat als ze productie gingen uitbesteden naar China het eigenlijk niet eens loont.

Wil je goedkoop? Dat kan maar daar is de kwaliteit ook naar.
Wil je kwaliteit? Dat kan ook maar daar betaal je gewoon voor. Dat verschil in prijs tussen China en Europa is zelfs zo klein in het geval van fatsoenlijk spul dat je het net zo goed in Nederland kan laten maken, zeker omdat er dan bij eventuele problemen veel sneller naar een oplossing gezocht kan worden omdat ze simpelweg in de buurt zijn.
 
Laatst bewerkt:
In China kunnen ze prima spul maken, maar dan is de prijs daar ook naar.

Heb lang genoeg bij metaal bedrijven gewerkt om te weten dat als ze productie gingen uitbesteden naar China het eigenlijk niet eens loont.

Wil je goedkoop? Dat kan maar daar is de kwaliteit ook naar.
Wil je kwaliteit? Dat kan ook maar daar betaal je gewoon voor. Dat verschil in prijs tussen China en Europa is zelfs zo klein in het geval van fatsoenlijk spul dat je het net zo goed in Nederland kan laten maken, zeker omdat er dan bij eventuele problemen veel sneller naar een oplossing gezocht kan worden omdat ze simpelweg in de buurt zijn.
dat is al heel lang bekend bij de mensen die zich een beetje in de cijfers verdiepen. arbeidskosten over de wereld schelen niet meer als 7%. als de poppetjes goedkoper worden heb je er simpel meer van nodig met meer toezicht. de rest haal je uit kwaliteit, milieu kosten, overheidskosten en subsidies
 
Het probleem is dat je gewoon niet weet waar het weg komt.

Ik heb spullen via EBay gekocht van wat ik dacht uit de USA, was ook een USA bedrijf, blijkt dat je betaald aan het bedrijf in de USA, en dat je produkt uit China wordt toegestuurt.

Zou mij niets verbazen dat beide sets hetzelfde zijn.

Ik heb een FZR250, de dealer kon mij geen lagerschalen leveren, die heb ik uit China moeten bestellen, was wel goed spul.
 
In China kunnen ze prima spul maken, maar dan is de prijs daar ook naar.

Heb lang genoeg bij metaal bedrijven gewerkt om te weten dat als ze productie gingen uitbesteden naar China het eigenlijk niet eens loont.

Wil je goedkoop? Dat kan maar daar is de kwaliteit ook naar.
Wil je kwaliteit? Dat kan ook maar daar betaal je gewoon voor. Dat verschil in prijs tussen China en Europa is zelfs zo klein in het geval van fatsoenlijk spul dat je het net zo goed in Nederland kan laten maken, zeker omdat er dan bij eventuele problemen veel sneller naar een oplossing gezocht kan worden omdat ze simpelweg in de buurt zijn.

De Chinezen halen hun machines uit Europa.
 
Bedankt voor de info allemaal.
Er is geen haast mee en wie weet kom ik nog een originele zuiger tegen tzt.
Motortje loopt prima nu en ik heb de tijd om de motor verder af te bouwen.
Ding wordt uiteindelijk voor mijn zoon.

Het is alleen niet een officiële A2 motor,
Wel een uitdraai dat het een A2 is maar staat niet op kenteken.
Dus waarschijnlijk ben je dan nog de lul als je aangehouden wordt ondanks dat er een restrictie in zit.
 
Laatst bewerkt:
Voor een brommertje zou ik er weinig angst voor hebben (ik rij in mijn FS1'tje ook met een zuiger van 9 euro), als dat stuk loopt is het niet zo erg (gaat allemaal ook wat minder hard :P).
Bij een motor die richting de 200 km/h gaat, en +15.000 toeren draait zou ik het toch bij bewezen kwaliteitsspul houden (zijn er b.v. geen vervangingszuigers van Wiseco/Wossner/Pro-X o.i.d. te krijgen?)
 
Voor een brommertje zou ik er weinig angst voor hebben (ik rij in mijn FS1'tje ook met een zuiger van 9 euro), als dat stuk loopt is het niet zo erg (gaat allemaal ook wat minder hard :P).
Bij een motor die richting de 200 km/h gaat, en +15.000 toeren draait zou ik het toch bij bewezen kwaliteitsspul houden (zijn er b.v. geen vervangingszuigers van Wiseco/Wossner/Pro-X o.i.d. te krijgen?)
Er zijn big bore kit te verkrijgen naar 430cc.
Maar een 600cc blok past ook met speciale beugels.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info allemaal.
Er is geen haast mee en wie weet kom ik nog een originele zuiger tegen tzt.
Motortje loopt prima nu en ik heb de tijd om de motor verder af te bouwen.
Ding wordt uiteindelijk voor mijn zoon.

Het is alleen niet een officiële A2 motor,
Wel een uitdraai dat het een A2 is maar staat niet op kenteken.
Dus waarschijnlijk ben je dan nog de lul als je aangehouden wordt ondanks dat er een restrictie in zit.

Over dat aanhouden zou ik me minder zorgen maken dan over hoe de verzekering zal reageren in geval van schade,daar zou ik me meer zorgen om maken.
Stel er word iemand aangereden die persoon raakt arbeidsongeschikt,dan zal de verzekering er alles aan doen om onder betalingen uit te komen,en gaan ze alles verhalen op de
veroorzaker ,dan kan je heel erg de pineut zijn,kortom zorg dat alles officieel in orde is ook
op de papieren.
 
Laatst bewerkt:
Het is alleen niet een officiële A2 motor,
Wel een uitdraai dat het een A2 is maar staat niet op kenteken.

Dus waarschijnlijk ben je dan nog de lul als je aangehouden wordt ondanks dat er een restrictie in zit.

:^



Over dat aanhouden zou ik me minder zorgen maken dan over hoe de verzekering zal reageren in geval van schade,daar zou ik me meer zorgen om maken.
Stel er word iemand aangereden die persoon raakt arbeidsongeschikt,dan zal de verzekering er alles aan doen om onder betalingen uit te komen,en gaan ze alles verhalen op de
veroorzaker ,dan kan je heel erg de pineut zijn,kortom zorg dat alles officieel in orde is ook
op de papieren.

:^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan