Alipovic op een mp3

Pascal-X

Rookie
10 aug 2019
24
12
Goedendag allemaal, ik heb in een opwelling een alipovic gekocht voor mijn piaggio mp3, maar aangezien dat ik hem toch heb nu wil ik hem ook aansluiten 🙈
Nu heeft de mp3 geen veertjes om de uitlaat op zn plaats te houden. De uitlaat zou dus alleen op de bijgeleverde beugel op de originele aansluitpunt opgehangen worden. Is dit een probleem en zou ik voor de zekerheid gun gum tussen de uitlaatbocht en slip on adapter moeten doen?
 
15654333645024775520826332185531.jpg

Dit is de originele situatie.

1565433476530694706733902520167.jpg

Dit is de alipovic situatie. Ik moet sowieso de beugel ophangen met een draadstang of een lange bout met bussen ertussen.

Wat ik kan begrijpen vanuit jullie is gewoon de uitlaat over de bocht schuiven en aan de beugel ophangen?
 
:? Dus je koopt een blikken herrie toeter voor op je driewielauto en besluit, nadat je erachter komt waarom de herrietoeter zo goedkoop was, om je aan te melden op MOTOR-forum.nl :?
Sorry maar zulke denigrerende opmerkingen kan je beter voor je houden. Misschien heb ik die "driewielauto" wel gekocht vanwege lichamelijke beperkingen!
En ja ik heb mezelf hier aangemeld omdat ik gewoon meer wil weten en leren, dat de mp3 is aangepast voor een autorijbewijs betekent niet gelijk dat het ook een auto is. Dus nogmaals als je niks zinnigs hebt te melden verdoe je energie niet en zeg gewoon niks. Lijkt me dat de gespendeerde energie beter voor iets anders gebruikt kan worden Zo jammer hoe sommige mensen op internet/forums gelijk zo vooroordelend kunnen reageren en verder ga ik niet meer reageren op jou! 😑
 
Sorry maar zulke denigrerende opmerkingen kan je beter voor je houden. Misschien heb ik die "driewielauto" wel gekocht vanwege lichamelijke beperkingen!
En ja ik heb mezelf hier aangemeld omdat ik gewoon meer wil weten en leren, dat de mp3 is aangepast voor een autorijbewijs betekent niet gelijk dat het ook een auto is. Dus nogmaals als je niks zinnigs hebt te melden verdoe je energie niet en zeg gewoon niks. Lijkt me dat de gespendeerde energie beter voor iets anders gebruikt kan worden Zo jammer hoe sommige mensen op internet/forums gelijk zo vooroordelend kunnen reageren en verder ga ik niet meer reageren op jou! 😑
Foto’s aub!!
Al was het alleen al om zinnige opmerkingen mogelijk te maken!!

OH, SORRY,

je hebt ze al geplaatst
 
Bekijk bijlage 1417137

Ik zou een verloopstukje maken
Een verloopstukje zit er idd al in. Het ging er mij om of het geen probleem oplevert dat de uitlaat aan de ene beugel hangt.

BTW een originele vervanging komt er nog wel. Deze heb ik in een opwelling gekocht dus dacht dan monteer ik hem ook maar want heb toch ook eerst andere dingen wat ik wil doen aan de mp3. Als eerste wordt hij compleet gespoten met plastidip en vele schroeven vernieuwd.
 
Sorry maar zulke denigrerende opmerkingen kan je beter voor je houden. Misschien heb ik die "driewielauto" wel gekocht vanwege lichamelijke beperkingen!
En ja ik heb mezelf hier aangemeld omdat ik gewoon meer wil weten en leren, dat de mp3 is aangepast voor een autorijbewijs betekent niet gelijk dat het ook een auto is. Dus nogmaals als je niks zinnigs hebt te melden verdoe je energie niet en zeg gewoon niks. Lijkt me dat de gespendeerde energie beter voor iets anders gebruikt kan worden Zo jammer hoe sommige mensen op internet/forums gelijk zo vooroordelend kunnen reageren en verder ga ik niet meer reageren op jou! 😑
Waarom stel je die vraag niet op een mp3 forum :?
 
Een verloopstukje zit er idd al in. Het ging er mij om of het geen probleem oplevert dat de uitlaat aan de ene beugel hangt.

BTW een originele vervanging komt er nog wel. Deze heb ik in een opwelling gekocht dus dacht dan monteer ik hem ook maar want heb toch ook eerst andere dingen wat ik wil doen aan de mp3. Als eerste wordt hij compleet gespoten met plastidip en vele schroeven vernieuwd.

Kan dat tegen hitte🤔

Het kuipwerk dusch.

Ik zit ook te denken aan een alipovic op mijn .....euh raceplee🤗


Maar we moeten wel rekening houden met de verstoorde air/fuel ratio 🤔
 
Laatst bewerkt:
Kan dat tegen hitte🤔

Het kuipwerk dusch.

Ik zit ook te denken aan een alipovic op mijn .....euh raceplee🤗


Ach zo'n snor scooter zal niet zo warm worden toch?




Geintje natuurlijk :+

Nee, plastidip op een uitlaat is niet aan te raden.

Ben sws niet zo fan van plastidip. Het is lang niet altijd makkelijk om alles er weer af te krijgen. Dan kun je beter wrappen.
 
Weet niet of het blijft zitten als je hem erin stopt, en enkel vastmaakt/ophangt.
Is gemaakt voor bevestiging met veertjes om op zijn plek te houden.

Je kunt oogjes aan je buis (laten) lassen of eventueel oogjes erop schroeven
 
Wat maakt dat nou uit, er worden hier toch ook vragen gesteld betreffende scooters?
Soms nog wel eens over een grasmaaier of een old timer automobiel.
Leef en laat leven.
Nou ja .....:') het gaat me meer hoe hij/zij reageert
Niet alleen in deze topic
Ach ... hij wil er graag bijhoren van mij mag ‘t :+
 
Een verloopstukje zit er idd al in. Het ging er mij om of het geen probleem oplevert dat de uitlaat aan de ene beugel hangt.

BTW een originele vervanging komt er nog wel. Deze heb ik in een opwelling gekocht dus dacht dan monteer ik hem ook maar want heb toch ook eerst andere dingen wat ik wil doen aan de mp3. Als eerste wordt hij compleet gespoten met plastidip en vele schroeven vernieuwd.
Mijn uitlaat hangt ook maar aan de pijp en aan een beugeltje.
 
Sorry maar zulke denigrerende opmerkingen kan je beter voor je houden. Misschien heb ik die "driewielauto" wel gekocht vanwege lichamelijke beperkingen!
En ja ik heb mezelf hier aangemeld omdat ik gewoon meer wil weten en leren, dat de mp3 is aangepast voor een autorijbewijs betekent niet gelijk dat het ook een auto is. Dus nogmaals als je niks zinnigs hebt te melden verdoe je energie niet en zeg gewoon niks. Lijkt me dat de gespendeerde energie beter voor iets anders gebruikt kan worden Zo jammer hoe sommige mensen op internet/forums gelijk zo vooroordelend kunnen reageren en verder ga ik niet meer reageren op jou! 😑

Zie niet echt in wat er denigrerend is aan het benoemen van dingen(uitlaat en MP3) en feiten(jouw aanmelding vandaag). Vooroordelen heb ik voor zover ik weet met dat benoemen ook niet geuit, maar goed sommige mensen kruipen graag direct in een slachtofferrol in de hoop zieltjes te winnen of zo?
Klote van je beperkingen. Zijn trouwens de meest ondenkbare aanpassingen te doen aan motorfietsen om met een beperking toch te kunnen rijden.
Jezelf aanmelden op een forum (een plek voor vele mensen met vele meningen) voor motoren om te leren over een MP3 vind ik raar, alsof je je aanmeld op een Audi forum om over je Opel te kletsen......
De MP3 is niet aangepast maar wordt gewoon (net als de motorvariant) in de fabriek gebouwd. Het feit dat hij een bepaalde wielbasis dient te hebben en een voetrem waardoor hij bereden mag worden met een B rijbewijs maakt het een driewielig motorvoertuig (auto) en geen motorFIETS.
Iets typen kost me overigens weinig energie en iets anders doen kan er zelfs bij. Wel vriendelijk dat je je druk maakt over mijn al dan niet verspilde energie :t
 
@Blackbandit4@
Waarom ik het niet vraag op het mp3 forum is omdat die offline is en de tijdelijke forum niemand op reageert.
Ik reageer zo in een andere topic puur als reactie. Ik kan niet zo goed tegen kortzichtige mensen want ik zou niet zo reageren en inderdaad leef en laat leven. Als ik gewoon naar mijn inzien een doodnormale vraag stel en ik krijg zo antwoord ja sorry hoor maar dan kan je 1 reactie terug verwachten en verder niks.

In ieder geval mijn dank naar de anderen die geantwoord hebben op mijn vraag.
 
Ach zo'n snor scooter zal niet zo warm worden toch?




Geintje natuurlijk :+

Nee, plastidip op een uitlaat is niet aan te raden.

Ben sws niet zo fan van plastidip. Het is lang niet altijd makkelijk om alles er weer af te krijgen. Dan kun je beter wrappen.

Ik heb al vaker plastidip gebruikt ook op auto's en het is heel belangrijk dat je goed ontvet van te voren en genoeg lagen spuit. Dan moet je het er een stuk makkelijker af kunnen krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan