Alipovic op een mp3

Pascal-X

Rookie
10 aug 2019
24
12
Goedendag allemaal, ik heb in een opwelling een alipovic gekocht voor mijn piaggio mp3, maar aangezien dat ik hem toch heb nu wil ik hem ook aansluiten 🙈
Nu heeft de mp3 geen veertjes om de uitlaat op zn plaats te houden. De uitlaat zou dus alleen op de bijgeleverde beugel op de originele aansluitpunt opgehangen worden. Is dit een probleem en zou ik voor de zekerheid gun gum tussen de uitlaatbocht en slip on adapter moeten doen?
 
@Blackbandit4@
Waarom ik het niet vraag op het mp3 forum is omdat die offline is en de tijdelijke forum niemand op reageert.
Ik reageer zo in een andere topic puur als reactie. Ik kan niet zo goed tegen kortzichtige mensen want ik zou niet zo reageren en inderdaad leef en laat leven. Als ik gewoon naar mijn inzien een doodnormale vraag stel en ik krijg zo antwoord ja sorry hoor maar dan kan je 1 reactie terug verwachten en verder niks.

In ieder geval mijn dank naar de anderen die geantwoord hebben op mijn vraag.


Je moet het je niet zo aan trekken..

Je meld je aan met vragen over een driewiel scooter op een motorforum, dan kun je opzich wel verwachten dat mensen gaan ouwehoeren..

Als je gewoon lekker mee lacht, en ondertussen de hulp krijgt waar je om vraagt is het prima toch?

Tegenwoordig is iedereen zo snel op z'n teentjes getrapt, een gezonde dosis zelfspot ontbreekt bij sommige mensen.
 
@Blackbandit4@
Waarom ik het niet vraag op het mp3 forum is omdat die offline is en de tijdelijke forum niemand op reageert.
Ik reageer zo in een andere topic puur als reactie. Ik kan niet zo goed tegen kortzichtige mensen want ik zou niet zo reageren en inderdaad leef en laat leven. Als ik gewoon naar mijn inzien een doodnormale vraag stel en ik krijg zo antwoord ja sorry hoor maar dan kan je 1 reactie terug verwachten en verder niks.

In ieder geval mijn dank naar de anderen die geantwoord hebben op mijn vraag.

Je zou ook een slangenklem kunnen gebruiken als een veertjes houder.....
Denk daar maar eens over na qua constructie 🤔
 
Je hebt de uitlaat in een opwelling gekocht zeg je, heb je ook nagedacht of een andere uitlaat misschien niet zo plug en play is als het lijkt?

Met beetje pech en je kunt gaan kloten met de afstellingen lucht en benzine..
Beter wacht je tot een degelijke vervanging en laat je het voertuig (goed verwoord toch:+) daar gelijk op afstellen;)
 
Zie niet echt in wat er denigrerend is aan het benoemen van dingen(uitlaat en MP3) en feiten(jouw aanmelding vandaag). Vooroordelen heb ik voor zover ik weet met dat benoemen ook niet geuit, maar goed sommige mensen kruipen graag direct in een slachtofferrol in de hoop zieltjes te winnen of zo?
Klote van je beperkingen. Zijn trouwens de meest ondenkbare aanpassingen te doen aan motorfietsen om met een beperking toch te kunnen rijden.
Jezelf aanmelden op een forum (een plek voor vele mensen met vele meningen) voor motoren om te leren over een MP3 vind ik raar, alsof je je aanmeld op een Audi forum om over je Opel te kletsen......
De MP3 is niet aangepast maar wordt gewoon (net als de motorvariant) in de fabriek gebouwd. Het feit dat hij een bepaalde wielbasis dient te hebben en een voetrem waardoor hij bereden mag worden met een B rijbewijs maakt het een driewielig motorvoertuig (auto) en geen motorFIETS.
Iets typen kost me overigens weinig energie en iets anders doen kan er zelfs bij. Wel vriendelijk dat je je druk maakt over mijn al dan niet verspilde energie :t
Dus volgens jouw mening mag je met de motorfiets uitvoering hier wel een vraag stellen en met deze voor autorijbewijs uitvoering niet?

Dan ben je dus gewoon de boel nutteloos aan het opstoken en zijn topic aan het verneuken 👎

@ pascal:
Het verloop wat bij de demper zit zou eigenlijk aan een passende buis gelast moeten worden waarmee hij dus net als de huidige demper gemonteerd kan worden.

Als je dit allemaal moet uitbesteden is het waarschijnlijk een betere keuze om een gebruikte passende demper op marktplaats te scoren.
 
MOTORscooter.

Nee ik vind het persoonlijk ook niets, groeten niet, rijden vaak net niet hard genoeg om lekker mee te kunnen komen op de snelweg en ik zie steeds meer nektasjes met een open uitlaat die met een rotgang door de straten scheuren. Maar dat geldt ook voor verlengde bruggen en de stuntrijders op de openbare weg. Laatste heeft niks met motorrijden te maken.

Een motorscooter kunnen rijden om met een beperking toch gewoon te kunnen rijden valt in een hele andere categorie wat mij betreft.

Het is toch echt boven de 50cc en dat maakt het een motorfiets.
Dus i.p.v. een topic en iemand persoonlijk compleet af te zeiken, reageer dan gewoon niet.

Maar goed ik ben geen mod, was voor mij persoonlijk een waarschuwing waard i.p.v. een ontspoort topic te sluiten. Mening mag je uiten maar doe dat ff op een normale, niet denigrerende manier.



On topic: Plastidip kan over het algemeen goed werken mits juist aangebracht. Echter niet op uitlaten. Einddempers kunnen vaak nog wel met verf gespoten worden, bochtenwerk kan je vaak vergeten.

De aliprovic is eigenlijk wel een slechte keuzen geweest, maar dat was al gezegd. De veer is idd voor het behouden van de aansluiting waarbij enige beweging nog mogelijk is. Mijn originele uitlaat (groot) hangt ook aan 1 beugel vast.

Zonder 2 passende delen begin je niets, moet gasdicht aangesloten worden. Dus idd een verloopstuk of als het NET niet past (mm werk) kan je de aliprovic buis aan 2 kanten inzagen, uitlaat pasta gebruiken en klem er omheen.
 
@Blackbandit4@
Waarom ik het niet vraag op het mp3 forum is omdat die offline is en de tijdelijke forum niemand op reageert.
Ik reageer zo in een andere topic puur als reactie. Ik kan niet zo goed tegen kortzichtige mensen want ik zou niet zo reageren en inderdaad leef en laat leven. Als ik gewoon naar mijn inzien een doodnormale vraag stel en ik krijg zo antwoord ja sorry hoor maar dan kan je 1 reactie terug verwachten en verder niks.

In ieder geval mijn dank naar de anderen die geantwoord hebben op mijn vraag.
Kijk, heb ik voor jouw gegoogeld in mijn vrije tijd
https://piaggio-mp3.eu/forum/:+
En verder niet zo piepen B|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou wat geweldig van je zeg! Wow, moet je echt iets mee gaan doen met je google kunsten!

@sanscorp @erwinko Thanks om te laten zien dat er gewoon normaal reagerende mensen hier zitten.

Nou zo moeilijk was dat niet
je moet je alleen aanmelden en het zal wel in het duits zijn
mocht je hulp nodig hebben met aanmelden dan lees ik het wel 😁

en geen dank, doe ik graag 😗
 
Terug
Bovenaan Onderaan