alkohol or motor ? that's the question.

drink je wel eens als jij motor rijdt ?

  • nooit

    Stemmen: 121 81,8%
  • 1 glasje maar..

    Stemmen: 16 10,8%
  • 1 pils of meer

    Stemmen: 3 2,0%
  • ik drink af en toe..

    Stemmen: 2 1,4%
  • ik drink maar op los...

    Stemmen: 6 4,1%

  • Totaal aantal stemmers
    148

Francois01

Die hard MF'er
21 apr 2004
408
0
Terneuzen
Verkeersorganisatie 3VO hoopt dat het wetvoorstel voor een verlaging van de alcohollimiet voor beginnende bestuurders van 0,5 naar 0,2 promille zo snel mogelijk wordt ingevoerd

ikzelf drink nooit een druppel alkohol als ik motor rijd of ga rijden.. hoe zit het met jullie ?? :? De verleiding is dan soms groot (in de zomer lekker terrasje) maar ik do het nooit... O-)
 
nope, op de motor heb je je volle verstand nodig (voor zover ik dat heb dan) dus drank gaat er bij mij niet in als k nog met de moto wegga :)

edit, volgens mij schrijf je t als alcohol
:+
 
Zijn genoeg topics over...

[me]Fastcruiser drinkt overigens nooit als hij op nog de motor (of in de auto) moet stappen[/me]
 
nooit, die ene keer in het jaar dat ik een borrel neem zorg ik wel dat ik niet hoef te rijden.
dat wordt trouwens nog een hele klus als ze de minimun naar 0.2 willen brengen. ik geloof dat je dit niet eens kunt meten met de blaasapparaatjes die ze hebben.
 
Zolang m'n motor nog niet op alcohol rijdt gaan alcohol en motorrijden niet samen.
 
Geen druppel als ik moet rijden, zowel met MOTOR als AUTO.

Ik vind dat de limiet omlaag mag naar 0,0 promille en dat de straffen veeeeeel strenger moeten/mogen.

Voor iedereen die denkt dat rijden en drinken moet kunnen, ik hoop niet dat jullie ooit hoeven mee te maken dat bekenden worden doodgereden door zo'n zatladder of dat iemand die je goed kent zichzelf overschat en zich vervolgens dood rijdt.
 
toch snap ik het nog steeds niet dat met de moto geen druppel en met auto maakt het niet zoveel uit :?
volgens mij kun jemet de auto iemand anders meer verwonden maar ja

ikke is voor geen alcohol in het verkeer :(
want je ziet het tegenwoordig steeds vaker
iedere dag staan er wel dingen van in de krant '(
 
Geen druppel als ik moet rijden, zowel met MOTOR als AUTO.

Ik vind dat de limiet omlaag mag naar 0,0 promille en dat de straffen veeeeeel strenger moeten/mogen.

Voor iedereen die denkt dat rijden en drinken moet kunnen, ik hoop niet dat jullie ooit hoeven mee te maken dat bekenden worden doodgereden door zo'n zatladder of dat iemand die je goed kent zichzelf overschat en zich vervolgens dood rijdt.
straffen hoger ben ik ook voor, maar 0,0 gaat nou eenmaal niet, omdat je eigen lichaam ook alcohol aanmaakt en je daarom nooit op 0,0 uit een test zal komen O-)


:+
 
Zo heel af en toe als het zo uitkomt dat ik nog even een terrasje pak voor ik naar huis ga dan drink ik wel eens een biertje. Maar eigenlijk alleen als ik sowieso niet langer dan 1 drankje blijf. Zodra ik echt de kroeg in ga dan ga ik op de fiets en naar motortreffens gaat het tentje mee!
 
De nieuwe limiet mag van mij voor iedereen gelden, niet alleen beginners.
Enne, op de motor wil ik ook niet hebben dat de passagier (veel) alcohol op heeft.
 
kheb het een keer gedaan.

Op de motor naar een barbeque van mijn werk, 2km verderop.

Had een pils of 2 op, ben lekker gaan eten zodat je de alcohol minder voelt. Cola erachteraan (works for me) en terug naar huis...(wel 2 km!).
 
nooit, die ene keer in het jaar dat ik een borrel neem zorg ik wel dat ik niet hoef te rijden.
dat wordt trouwens nog een hele klus als ze de minimun naar 0.2 willen brengen. ik geloof dat je dit niet eens kunt meten met de blaasapparaatjes die ze hebben.

volgens mij wordt het zoiets dat als de blastest (via (andere)kleur patronen) naar positief uitslaat dan ben jij de pineut... ;)
 
Ik drink helemaal geen alcohol als ik nog moet rijden (behalve met de fiets ;) )
en als er iemand mee achterop gaat moet die niet teveel zuipen, dan kan die namelijk terug lopen. Zelfde geld voor de auto, lamme(dus echt bezopen) mensen heb ik er dan liever niet bij. Heb geen zin om de auto schoon te maken :) vooral aangezien het de auto van me pa, ma of broer is aangezien ik er geen heb.
 
ik drink regelmatig op de motor... is beter voor mijn concentratie...
alcohol is geen probleem.. 20% ofzo max... anders wordt het motorblok te warm..
 
Terug
Bovenaan Onderaan