all risk dikke fiets

mAvKeEsZ

Rookie
20 mei 2004
20
0
Zwevoland
Hoi,

Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt voor een all risk verzekering?
Zelf heb ik redelijk om me heen gebeld,en vond het verschil TE VEEL.
(25 jaar/GSX-R1000)

Het ging van 1450,- tot 2500,- euro per jaar.

Hoe zijn jullie ervaringen met schade/diefstal?

Mocht ik ooit(ongewild)op m,n muil gaan,heb ik liever m,n dure fiets goed verzekerd.

Graag jullie mening,want ik weet niet welke ik moet kiezen.
En waar ik precies op moet letten.



:] IEEE!!!! |( ;(
 
heb je nog geen autoverzekering? meeste verzekeraars willen de no-claim van je auto wel overnemen voor je motor en dat scheelt zo honderden euro's per jaar. ben zelf 26, heb mijn BMW R 1150 RT ook all-risk verzekerd, en de korting van de auto telt ook voor mijn motor. ben dankzij die korting nog ongeveer 1000 euro kwijt per jaar. nog steeds een hoop geld, maar het scheelt wel een slok op een borrel.
en als je schade rijdt met de motor, blijft de no-claim van de auto gewoon gehandhaafd. KNMV heeft ook wel een redelijk goedkoop zeswielenplan trouwens.
kijk maar eens op hun site. ook krijg je bij hun korting als je bijvoorbeeld VRO-1 hebt gedaan.
kijk bij de diverse verzekeraars wel even naar de voorwaarden: veel verzekeraars gaan tot een nieuwwaarde van 14.000 euro en ik neem aan, dat jouw motor daarboven zit. dan zou je nl niet het gehele bedrag terugkrijgen!

groetjes els
 
Ik heb goede ervaring met IJzerman Verzekeringen uit 's-Gravendeel (tel. 078-6732295). Mijn Kawasaki dealer (van Boxtel Motoren in Tilburg) heeft mij deze destijds geadviseerd. Verschillen zijn idd erg groot. Succes met je zoektocht.
 
Ik kwam uit bij unive....was het "goedkoopst" voor mij.

Geen auto, alleen motor.
160,- p.m.

Zit alleen nog te twijfelen aan een alarm.
Maakt nogal een verschil in premie.
Komt het op zo een 110/120,- voor mij.
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand enige inzicht in de gebruikte rekenmodellen?

als ik een beetje speel met de site van het knmv lijkt de premie voornamelijk af te hangen van:
- nieuwprijs (dagwaarde lijkt niet uit te maken)
- schade vrije jaren
- eigen risico

soort motor of leeftijd lijkt niet uit te maken. (of zie ik nog iets over het hoofd?)
 
heeft iemand enige inzicht in de gebruikte rekenmodellen?

als ik een beetje speel met de site van het knmv lijkt de premie voornamelijk af te hangen van:
- nieuwprijs (dagwaarde lijkt niet uit te maken)
- schade vrije jaren
- eigen risico

soort motor of leeftijd lijkt niet uit te maken. (of zie ik nog iets over het hoofd?)


de regio waarin je woont heeft meestal ook invloed op je premie
 
All risk voor bijna 70 euro/maand (ca.700/jaar) voor een GSX-R1000 van 2003 bij de KNMV.
Eigen risico is 675, stallings clausule en alarm met ART4 slot of 2 ART4 sloten.

Is erg kostbaar allemaal. Ben wel iets ouder en heb 75% no claim korting.
Loont wel de moeite om goed om je heen te kijken.

Succes ermee
 
€27 per maand, all-risk voor m'n ZX-6R van 2000 die momenteel ff in de kreukels ligt. Bij de KNMV, hadden tot 1-8 een actie met 80% instapkorting op een motorverzekering
 
Ben 23 jaar en heb een nieuwe GSX-R 600 all risk verzekerd via de KNMV.
Kon hier direct instappen met 2 tredes korting door een KNMV lidmaatschap af te sluiten. Betaal wel nog steeds € 125,-- per maand..... :X
 
Geloof iets van 600 euro (per jaar) voor all-risk, incl. opzittenden verzekering en rechtsbijstand (alles drauf und dran), goedkope regio, 25 jaar (inmiddels 26 O-) ) en 5 schadevrije jaren

edit: oh ja, brommert is een GSX-R 750 bj: 1996
 
Ik heb goede ervaring met IJzerman Verzekeringen uit 's-Gravendeel (tel. 078-6732295). Mijn Kawasaki dealer (van Boxtel Motoren in Tilburg) heeft mij deze destijds geadviseerd. Verschillen zijn idd erg groot. Succes met je zoektocht.
:^

Daar heb ik mn Chevy en mn Vmax dus ook bij hun en lekker goedkoop en goede verzekering.
 
Kijk eens op de site van Combimotors.nl

Anders schijnt de "europesche" (zal het wel verkeerd schrijven) ook goeie tarieven te hebben, en geen rare voorwaarden

:]
 
Ik kwam uit bij unive....was het "goedkoopst" voor mij.

Geen auto, alleen motor.
160,- p.m.

Zit alleen nog te twijfelen aan een alarm.
Maakt nogal een verschil in premie.
Komt het op zo een 110/120,- voor mij.

shit zeg. risicogroep!

ik betaal voor mijn R6 90 euro per maand. ook bij unive. geen schadevrije jaren.
ben 24. geen alarm.

Unive-2 R1's vermoord-400,- per kwartaal per 01/08/04-voor wederom een R1.
Unive betaalt geloof ik max 13.000 euro uit als je je nieuwe fiets kapot rijdt. niet leuk om een nieuwe 1000cc te verzekeren bijvoorbeeld. maar ik geloof dat jou R1 2ehands was? dus voor jou maakt het niet uit toch?

wel lekker goedkoop 400 euro per kwartaal. zoals gezegd betaal ik 90 euro per maand voor een R6. ook unive. heb jij er nog een alarm op zitten?
 
Laatst bewerkt:
shit zeg. risicogroep!

ik betaal voor mijn R6 90 euro per maand. ook bij unive. geen schadevrije jaren.
ben 24. geen alarm.
:P

Hoofdstad, 21, supersport...dat tikt aan he :(

Ook 1500,- acc en 1400,- kleding bijverzekerd.
2 schade vrije jaren.
 
Unive betaalt geloof ik max 13.000 euro uit als je je nieuwe fiets kapot rijdt. niet leuk om een nieuwe 1000cc te verzekeren bijvoorbeeld. maar ik geloof dat jou R1 2ehands was? dus voor jou maakt het niet uit toch?



Dus als je een tweede hands fiets koopt van zeg maar een jaar oud,je rijdt hem per ongeluk plat.Beur je dan geen nieuwwaarde?
 
Yello Hello,

ALs je in Zeeland/Limburg of Brabant woont ben je het beste af bij ZLM.
Ik heb ongeveer een 13tal offertes gehad en deze All-Risk Motorverzekering was de goedkoopste met de beste voor waarderen.
Mijn geval, 24jaar, 0schadevrijejaren, TRX850cc, betaalde per jaar 1300euro.

Ik heb er drie maal mee te maken gehad.
1 maal totolos door een Carisma. Haar schuld over duidelijjk. Schade expert was eerder bij de motorhandelaar dan de motor. Geld was binnen 5 werkdagen op mijn rekening gestort.
1 maal van achteren aan gereden. Omdat ik geen rechtsbijstand verzekring had en hun en mijn verhaal niet overeenkwam moesten we beide onze eigen kosten betalen. Kosten waren al lang betaald. Mijn Over uitlaat dempers waren stuk. Deze had ik een half jaar daarvoor voor 500euro gekocht. Echter de expert schreef wel een nieuwe systeem op, 2500euro !!!!! Tja moest ik daar nou iets van zeggen :} 8-)
1 maal uitgegleden over olie. Wederom de volgende dag stond de schade expert al naar mijn motor to kijken, en binnen een paar werkdagen was de motor al geepareerd en betaald.

Ik adviseer ZLM, goedkoop, snel in afhandeling, vriendelijke aan de telefoon enz.
Vergeet alleen niet een rechtsbijstand verzekering.
Nieuwwaarde regeling bij nieuwe fiets: 1jaar volledige cataloges waarde, daarna voor iedere maand een x-percentage eraf.

FaDen
 
zit bij de europeesche, 645 euro per jaar voor een gsxr1000 all risk met nieuwwaardegarantie van 3 jaar en een ktm sm met wa +. ik ben 27 en rijd 8 jaar schade vrij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan