All-risk motorverzekering voor motor >10 jaar

Ik heb een vfr750 uit 1994. Ik heb hem heel bewust wel allrisk verzekerd. Wa+ 25 Allrisk kost mij 50 euro per maand. Ik rijd het hele jaar door en heb daarom gekozen voor allrisk. Ik woon in bosrijk gebied en er steekt veel wild over (dekt wa+ ook). Wat voor mij ook een groot argument is de juridische afhandeling. Stel dat een auto voorrang neemt en jij uitwijkt en schade hebt dan is het echt heel lastig om je schade te verhalen. Je hebt de auto immers niet geraakt en jij besloot toch de berm in de duiken? Persoonlijk lig ik liever in gras dan op de auto mocht het ooit zover zijn.
Wat ik ook fijn vind is dat als je wel schade hebt (en iemand geraakt) dat de verzekering de juridische afhandeling doet. Zover ik weet gebeurt dat bij de WA verzekering niet, dan moet je dat zelf doen. (maar vraag dat vooral ff na)

Wel eens gedacht aan een rechtsbijstandverzekering? Ik betaal iets van 10 euro per maand voor een volledige rechtsbijstandverzekering. Dan ben je en goedkoper uit dan nu, en je bent ook gelijk gedekt voor andere zaken met een ander voertuig of zaken buiten het verkeer om.
 
Laatst bewerkt:
Bij bikerpolis hebben ze tevens een optie om je motor, voor een schijntje extra, voor 3 jaar lang te verzekeren tegen het aankoopbedrag ipv. de dagwaarde. Het gaat dan om zo'n 25 euro per maand.
Klinkt toch ook verleidelijk...
 
Mijn situatie is eigenlijk het zelfde als arme student is de motor of een pokke verbinding met het OV (nooit meer van mn leven! '( ) de enige optie.

ik ben het opzich wel eens met de reacties hierboven, misschien kan je beter het geld wat je anders aan all-risk kwijt bent opzij zetten in een potje doen voor als er wel iets nieuws of onderhoud moet gebeuren. Doe dit voor mijn eigen motor ook, het is geen peper duur ding, dus vond het niet waard om xx euro extra te betalen voor all risk, houd dit liever achter de hand voor een A2 motor in de toekomst of als er eens iets aan moet gebeuren.

maar zoals vaker gezegd het is je eigen keuze, dit is gewoon mijn kijk er op :)
 
~
Ik denk dat je blij mag zijn als je 500 euro vergoed krijgt als dagwaarde van je VFR. Die 600 euro die je per jaar betaalt staat in geen verhouding. Maar vraag maar eens na bij je verzekeraar wat hij als dagwaarde van jouw motor hanteert.Als jij een ongeluk veroorzaakt, stelt de tegenpartij niet jou persoonlijk aansprakelijk maar jouw WA verzekeraar, die daarmee automatisch de juridische afhandeling doet.

Als jij zelf eventueel schade bij een ander wilt verhalen kun je dat regelen door een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten. Ofwel aanvullend op je WA-polis en dan kost je dat iets van twee tientjes per jaar. Of je neemt een algemene rechtsbijstandsverzekering met verkeersaanvulling. Ook dat is veel goedkoper dan datgene je nu aan allriskverzekering per jaar betaalt.[/quote

Mijn motor heeft een hogere dagwaarde dan dat. Toevallig laatst nog gecheckt, maar je hebt gelijk. Het moet in verhouding staan.
 
Wel eens gedacht aan een rechtsbijstandverzekering? Ik betaal iets van 10 euro per maand voor een volledige rechtsbijstandverzekering. Dan ben je en goedkoper uit dan nu, en je bent ook gelijk gedekt voor andere zaken met een ander voertuig of zaken buiten het verkeer om.

Nee, omdat ik alleen mijn motors verzekerd heb. Maar wel eens goede om daar achteraan te gaan.
 
Ik zet alleen al geld voor huurhuis, motoronderhoud, benzine, vriendin etc. etc. etc. etc. apart.

Simpel, beginnen met bezuinigen op vriendin, kan je over 2 jaar een nieuwe kopen. :P :+

Maar ff serieus, de dagwaarde is waarschijnlijk zo laag voor de verzekering dat je na een half jaar premie betalen voor all risk je deze al betaald hebt.
 
ik heb mijn Honda Pan E. (bj. 1990) verzekerd bij verzekeruzelf.nl. ik heb 'm daar WA Beperkt Casco verzekerd met 3 jaar aanschafwaardebescherming (€ 1500), voor iets over de 15 euro. en da's inclusief rechtsbijstand/kleding €1000/opzittendenverzekering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan