All risk verzekering vraagje

JvL74

Die hard MF'er
27 apr 2014
365
1
Lisse
Beste allen,

Misschien een stomme vraag, maar... Als je een all risk verzekering neemt dan ben je verzekerd tegen alle schade door een ongeluk. Ben je echter ook verzekerd voor fixen mechanische schade? Bijvoorbeeld een kapot motorblok etc.?

Ik kan namelijk wa-casco verzekeren voor 12.- of all-risk voor 38.-. Het gaat om een 2004 sv1000.
Ik ken mezelf en rij (helaas) nog wel eens schade terwijl ik wel vervoer nodig heb voor werk. Zodoende spreekt all risk me aan maar puur voor schade is het wel een flink verschil.
 
nee je bent die verzekert voor mechanische schade die niet is veroorzaakt door een ongeval.
en een motor uit 2004 all risk verzekeren (behalve heel erg exclusieve motoren met een hele hoge marktwaarde) is een beetje onzinnig. er zijn zat reserve onderdelen 2de hands te vinden om de kosten van reparatie te drukken en de dagwaarde min de restwaarde na een ongeluk is maar een laag bedrag en dat bespaar je vaak al in het eerste jaar aan premie.
 
nee je bent die verzekert voor mechanische schade die niet is veroorzaakt door een ongeval.
en een motor uit 2004 all risk verzekeren (behalve heel erg exclusieve motoren met een hele hoge marktwaarde) is een beetje onzinnig. er zijn zat reserve onderdelen 2de hands te vinden om de kosten van reparatie te drukken en de dagwaarde min de restwaarde na een ongeluk is maar een laag bedrag en dat bespaar je vaak al in het eerste jaar aan premie.

Bedankt! Voorkeur gaat dus uit naar beperkt casco?
 
Allrisk is idd wat overdone voor een motor van die leeftijd.. ECHTER heb je vaak wel volledige pechhulp en wordt de schade buiten jou schuld ook voor je verhaald bij de tegenpartij. Daarbij ( als je bv afhankelijk bent van je motor ) krijg je vaak ook vervangend vervoer bij schade oid.

Verder worden zoals gezegd alleen schades vergoed ten gevolge van een ongeval of vandalisme.

Wat betreft beperkt casco, ALTIJD doen! Het scheelt vaak maar een paar euro maar je bent gedekt voor storm, brand ( ook ten gevolge van mechanisch/electronische malfunctie zolang er geen sprake is van gebrekkig onderhoud welke aantoonbaar hebben geleid tot.. ), diefstal, poging diefstal ( forceren slot ), aanrijding wild
 
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan